K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2012, 22:22   #11
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Øhh..var det mig du synes "angreb" dig? For det var ikke meningen!
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 01:08   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen69 Se meddelelser

Kommunene er blevet opfordret til at allerede nu at begynde at tilpasse sig de nye regler, det sker med beskæftigelse ministreriet accept. (citat bent bøgsted DF)
Dette kunne jeg godt tænke mig at se på skrift...

Hvis det er sandt....ja så er det et direkte grundlovsbrud....og det er da noget som slet ikke bør accepteres...

Alle love skal igennem 3 behandlinger i folketinget og vedtages før man kan sætte tingene i kraft...

Det er IKKE nok at der er et flertal for det...og at man ved at det vil gå igennem...

Så er der tale om grundlovs brud....så skal det klart meldes...


@Chas....

Jeg tror at det var nielsen17 der blev ment....og ikke dig...

Man kunne da også godt læse det som et bedrevidende indlæg...

Problemet er nemlig....som trådstarter helt korrekt skriver....vi kender ikke en skid til personens problemer....og så er det yderst provokerende at folk skriver at man har stirret sig blind på en pension....

Måske man skulle holde sig for god til at komme med så bedrevidende indlæg i fremtiden...og nøjes med at skrive ud fra ting man faktisk ved...

@nielsen69.....

I din ressourceprofil....der skal være taget hensyn til dit restitutionsbehov...

Med hensyn til fleksjob vil man kunne give den fornødende hjælp...evt i form af hjemmehjælp osv....

Det er selvfølgelig svært at få når og hvis man er gift eller samlevende....

Men der skal altså tages hensyn til det....

Jeg kan lige finde det sted i loven det står til dig senere...

Fandt det her...

Vejledning om førtidspension fra 1. januar 2003

Citat:
Ressourcer
9
Ved vurderingen af ressourcerne (arbejdsevnen) skal restitueringsmulighederne overvejes. Fx kan en fysisk eller psykisk handicappet borger ved varetagelse af et job/fleksjob blive så fysisk eller psykisk afkræftet, at vedkommende varigt ikke vil være i stand til at restituere sig. Dette skal indgå i vurderingen af, om den pågældende er i besiddelse af en reel arbejdsevne, som kan benyttes på arbejdsmarkedet.

Borgere, der er i stand til at varetage et job eller fleksjob, men som på grund af restitueringsbehovet og deres nedsatte funktionsevne ikke magter at klare visse opgaver i hjemmet, vil, såfremt de opfylder betingelserne, kunne få hjælp efter servicelovens regler om personlig og praktisk hjælp. Hvis der er tale om personer med en varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, vil der eventuelt kunne ydes dækning af nødvendige merudgifter ved den daglige livsførelse efter servicelovens § 84.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=19705#K2
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 08:25   #13
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Skrift er noget en hvis herre har opfundet. Det var ikke ment som en angreb og jeg beklager selvfølgelig hvis det blev opfattet på den måde!!

Jeg prøver at forklare mig igen:

Det jeg mente var at du nogle gange skriver at du gerne vil i fleks og andre at du gerne vil have pension. Jeg står selv i samme situartion at jeg er imidt i processen.

Jeg har været på "kend dig selv" kursus i Vejle jobcenter hvor jeg mødte en del der direkte sage: "Hvis ´bare jeg kunne få pension". Kurset var 2,5 time hver dag 5 dage om ugen og 75 % af dem der ønskede pension sad der altså alle 12,5 time uden at vise tegn på at have det dårligt (en opfordrede enda til "fyraftensøl") .Når de kan det mener jeg ikke de kan tillade sig at sige at :"bare jeg kunne få pension" og der følte jeg måske at når man læser dine indlæg at du var "en af dem"
Jeg kan da godt se at det er mig der har set sagen fra læserens side men det er lidt svært at se det du ikke skriver.
Så er det bar at jeg siger : hvis du kan holde til 10 timer (som det fremgik af indlæg nr. 1. Så tag det fleksjob!!
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 13:26   #14
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
til webmaster

Nu kender jeg Nielsen69 og kan bekræfte at Bent Bøgsted DF har udtalt dette. Det er modtaget på mail i Mandags som besvarelse på spørgsmålet om det var tilladt.(jeg har fået kopi af mailen af Nielsen69)

hermed citat af mailen:

Tak for din henvendelse. Desværre er det sådan at kommunerne faktisk er blevet opfordret til allerede nu at begynde at tilpasse sig de nye regler, det sker med Beskæftigelsesministerens accept. Derfor er der ikke så meget vi kan gøre. Regeringen er jo enig med Venstre, Konservative og Liberal Alliance om at det er ok at kommunerne allerede nu begynder at tilpasse sig de nye regler. Som reglerne er idag, kan kommunerne faktisk give et fleksjob ned til få timer, så det er der ikke noget nyt i. Det er den refusion de har fået der er årsag til at der ikke er blevet givet særligt mange fleksjob ned til få timer.

Citat slut.

Hvis du ønsker hele mailen bliver det Nielsen69 der må udlevere den da der står personlige oplysninger i den.!!

Med venlig hilsen Anette
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 14:24   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen hvis dette passer...og jeg siger ikke at det ikke gør....så er det et klokkeklart brud på grundloven...

Det er IKKE nok at der er et flertal for et forslag....

Sidste der prøvede dette var Kristian Jensen http://www.b.dk/danmark/skatteminist...-grundlovsbrud

Det er dælme sørgeligt at vi har et folketing som ikke værner mere om vores grundlov end tilfældet er...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 14:42   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, jeg har fået en lignende mail - dog i en anden forbindelse.

Og den lyder. Og jeg citerer et brudstykke af den.

Kommunerne er blevet pålagt, at sagsbehandle sager vedrørende fleks og førtidspension med reglerne for 2013 før øje. Dette skal ses i forbindelse med, at der nu kun er 3 måneder til årsskiftet.
Sager som er åbenlyse og som ikke kræver nærmere udredning, behandles efter de gældende og nuværende regler, såfremt de kan indstilles inden årsskiftet. Citat slut.

Så jeg har fået en lignende mail, i dette tilfælde drejer det sig så om et spørgsmål vedrørende en §18, som sagsbehandleren har valgt at sylte til efter nytåret, da sagsbehandleren har fortalt personen jeg hjælper, at hun ikke kan nå nogen vegne med sagen inden nytåret (arbejdsprøvning, speciallægeerklæringer, ressourceprofil osv osv).
Som kender af systemet ved jeg så udmærket godt at sagsbehandleren har en pointe, da sagen først skal startes op nu, og at det simpelthen ikke kan lade sig gøre på 3 mdr.

Men det var også mere som borger i et retssamfund, jeg undrede mig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 14:42   #17
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Det er da "fint" at det er ulovligt!! men hvad ændre det???? de sager de kan vil de da under alle omstændigheder trække og det er der jo ikke noget ulovligt i !!

Vi har det sort på hvidt (hvis man kan kalde en mail det!!) men det eneste jeg kan se der kan komme ud af "at lave et stort nummer ud af det" er at de sige : vi erkender det og beklager.

Jeg ringer til Nielsen 69 så må hun tage stilling til om hun vil gå vidre med det !

Anette
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 14:50   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
@anette29, som du kan se af mit indlæg oven over, så har jeg fået kendskab til en lignende mail. Som jeg forstår det, er det tiden der er den afgørende faktor. Der er ingen sagsbehandlere der på denne side af året, kan nå at starte en §18 op fra bunden og få den i hus inden nytår. Det er simpelthen umuligt.
Så selvom det måske er ulovligt, så er det så ikke ulovligt alligevel, da ingen nye regler ER taget i brug, og sagsbehandleren informerer blot om et temmelig realistisk billede af en sagsbehandling der IKKE kan klares på under 3 mdr.

- der ville nok også lyde et ramaskrig, hvis folk netop nu røg i arbejdsprøvninger mm, selvom sagsbehandleren udmærket ved, at tavlen skal vaskes ren efter nytår.

Men jeg læser også det, at de sager der er helt pakket og klar, bestemt også vil blive indstillet her de næste 3 måneder.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 15:13   #19
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Helenekr.

Det er jeg nu ikke helt enig i !! et eksempel:

Knud har været i arbejdsprøvning 2 gange 3 måneder. Begge viste ca 10 timers arbejdsevne!
Hvis Knus havde været i arbejdsprøvning i 2011 ville han på det grundlag have en rimelig mulighed for pension. men fordi han nu er i 2012 (næsten 13) tilkender de ham enten fleks nu på 10 timer eller trækker ham til 2013 så der ikke er problemer i at tilkende ham så lidt timer.

Der gører opmærksomt på at Knud er en rent fantasi person
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 15:22   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
Helenekr.

Det er jeg nu ikke helt enig i !! et eksempel:

Knud har været i arbejdsprøvning 2 gange 3 måneder. Begge viste ca 10 timers arbejdsevne!
Hvis Knus havde været i arbejdsprøvning i 2011 ville han på det grundlag have en rimelig mulighed for pension. men fordi han nu er i 2012 (næsten 13) tilkender de ham enten fleks nu på 10 timer eller trækker ham til 2013 så der ikke er problemer i at tilkende ham så lidt timer.

Der gører opmærksomt på at Knud er en rent fantasi person
Det er jeg så ikke enig i...

Der er rigtig mange som kun kan arbejde i feks 10 timer som er blevet fleksvisiteret...

Det var netop en af grundene til at vi har råbt op om at få nogle grænser for hvornår man er berettiget til en pension...

Der har ikke været disse grænser og man har hele tiden kunne give fleks til en som....ja kun kan arbejde to timer...

Jeg tror nu også at kommunerne eller ihvertfald nogle af dem er begyndt at "trække" sagerne...men det er nu ikke lovligt...

Om man så kan "bevise" at de gør det....ja det er en helt anden ting...da det godt kan være svært at bevise...

Sker der noget...ang at man råber op om grundlovsbrud....nææ det gør der højst tænkeligt ikke...men det skal dælme da ikke stoppe mig hvis det forholder sig sådan...

For en ting der slet ikke hjælper....det er at trække på skuldrene og sige at det jo ikke kan nytte....det er at give op...

Undskyld til Nielsen69 for at bruge din tråd til dette
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
må kommunen det???? lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 25-08-2011 13:03
Lån hos kommunen? Michael6400 Alt det andet 16 08-05-2010 00:15
kan kommunen det ??? bullermus Dit og Dat 6 14-11-2008 09:51
Hvad gør kommunen ??? Kjersti Manglen på Fleksjob 15 28-10-2008 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension