K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2015, 19:10   #1
Flexitrax
Flexitrax
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2015
Lokation: Kolding
Indlæg: 2
Styrke: 0
Flexitrax er ny på vejen
Udredning/ praktik/flexjob

Hejsa.
Jeg har vist brug for nogens hjælp.
Blev i 2001 tilkendt flexjob 16 timer ugentligt. Sidste år, måtte chefen desværre fyre mig, da jeg absolut ikke kunne magte jobbet længere.
Pr 1/1 2015 var jeg så ledig. Kommunen havde glemt alt om mig, og jeg måtte selv sætte gang i ledighedsydelse og de anede ikke hvilken kasse jeg skulle puttes i.
Kom i afklaringsforløb , som blev stoppet efter vist 5 uger hvor jeg tilsidst var nede på 2x2 timer ugentligt.Jeg skulle afprøve om der var noget medicin som kunne hjælpe, da jeg bla Lider af kronisk træthedenssyndrom.
Stedet hvor jeg havde været lukkede desværre ned, så der kunne jeg ikke få nogen hjælp på alle de spørgsmål som jeg nu har.
Fik endnu engang ny sagsbehandler som foreslog at jeg gik til mindfullness.
Samtidig fandt jeg selv praktikplads indtil videre 2x2 timer. Er stadig ikke færdig udredt på OUH, og skal først til kontrol igen lige før jul.
I sidste uge fandt kommunen så ud af at jeg også skulle lave CV på en café på jobcenter i vist 6 uger.
Føler at jeg blir presset i alle de ting udover praktik. Og det selv uden at være udredt.
Flexitrax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2015, 10:09   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal henvende dig skriftlig, om be om, at du sættes ned i timer, hvis du skal opfylde de andre krav også.

Be evt om, at de skriver hvad du skal i hvor lang tid, og tager stilling til, om du samtidig derfor kan være i praktik, når de sammenlagte timer, tager flere krafter end du har!

Ellers må du sygemeldes fra praktikken. Men her er det vigtigt at din læge skriver til kommunen(evt journalnotat) du kan aflever på kommunen, om at du ikke tåler så meget på en gang, og alternativt må fuldtidssygemeldes!

PS: Ellers må du møde op på praktikstedet og gå igen, hvis du ikke orker/har for store smerter oa. Det handler IKKE om at spille helt, men tage hensyn til dit eget helbred, først og fremmest!

VH POpiae

Sidst redigeret af popiae; 10-11-2015 kl. 10:12.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2015, 10:19   #3
Flexitrax
Flexitrax
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2015
Lokation: Kolding
Indlæg: 2
Styrke: 0
Flexitrax er ny på vejen
Hej Popiae
Tak for svar.
Jeg har i søndags sendt en lang mail til min jobkonsulent, og venter på svar.
Igår meldte jeg mig af mindfullness og det var jo kun et åbent tilbud.
Det er jo kommunen der ikke i januar ikke har oplyst mig om, at jeg skulle lave CV.
Eftersom jeg stadig ikke er færdig udredt, er det så lovligt at sætte mig op i tid?
Hvis jeg ikke får lov til at fortsætte på det opkvikkende medicin, er det jo tilbage til start.
Der skal holdes møde på torsdag om evt. øgning af tid.
Har skrevet til jobkonsulent, at jeg absolut ikke ser det som en mulighed lige nu.
Mvh.
Flexitrax
Flexitrax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension