K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2012, 20:27   #11
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Hej kid2

Øv, det lyder ikke godt med de operationer

Er du berettiget til kontanthjælp, når/hvis du mister sd?

Hvad siger sb i forhold til dine muligheder for at komme tilbage til det ordinære arbejdsmarked? Hvis det er din nakke- og hofteoperation, der står i vejen for en afklaring, så bør der jo være en mulighed for forlængelse netop fordi disse to operationer vel kan betragtes som en behandlingsmulighed...

Har du søgt aktindsigt så du har styr på, hvad kommunen har af papirer?

Din sb må jo på et eller andet tidspunkt i det forgangne år have skrevet noget om, hvad han/hun forventer af fremtiden
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 21:11   #12
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
Hej frup.

Kan ikke få kontanthjælp da jeg er gift.

Jeg har før været arbejdsprøvet/revalideret, men måtte opgi pga for mange smerter.
Så er det med hofterne og nakken kommet til siden, og min sb har i 9 måneder sagt at hendes plan er tilbage til ordinær arbejdsmarked, men nu hvor der er fundet ud af at der er en grund til jeg har ondt og skal opereres, så er det ikke hendes plan mere, og hun mener jeg er så uafklaret at pengene skal stoppe (det har hun tidligere givet udtryk for)
skal til møde i næste uge vedr. dette, og frygter det væreste.
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 21:15   #13
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
hvor ofte laver I ny ressourceprofil ???


troede kun den blev opdateret
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 21:24   #14
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
Hej søsser98.

Jeg har også kun lavet 1 rp og det var tilbage i 2009. Men min sb har sendt mig en hel ny jeg skal udfylde. Og det lyder til på nogle af de svar som er kommet at det er der nogle kommuner som gør.
Jeg ville jo også mene det var bedst den bare blev opdateret.

Hilsen kid2
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 00:21   #15
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Min SB har lavet en RP på mig og der kom han frem til der ingen arbejdsevne var og indstillede til § 18

det viser sig så at han ikke har bakket op om dette på mødet i pensionsteamet og derfor blev den afvist med begrundelse at jeg skulle arbejdsprøves.

Nu er jeg så indkaldt til nyt møde og kunne tænke mig at høre jeres mening omkring Gammel RP ovs idet han nu vil holde møde om arbejdsprøvning og hvordan jeg bliver selvforsørgende igen

Den gamle RP kan jo umuligt bruges da den viser ingen arbejdsevne ingen muligheder for at udvikle den ovs

Så jeg har bedt om hans forklaring på hvordan han kommer frem til jeg nu kan blive selvforsørgende på normale vilkår og ingen svar fået men indkaldt til møde

skal den gamle RP bruges eller skal SB lave en ny ????
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 08:09   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
skal den gamle RP bruges eller skal SB lave en ny ????
Så vidt jeg kan forstå fortsætter man i nogle kommuner bare i den gamle rp, men i min kommune laver man en ny hver gang der skal træffes en ny afgørelse vedr. f.eks. fleks eller fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 13:30   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Den rigtige måde er at opdatere den gamle.....så man kan se en udvikling i profilen...

Planen var ikke at man skulle lave en ny hver gang....

Det hedder da også så fint....at en ressourceprofil skal løbende opdateres i en fremadrettet process....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 17:16   #18
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Ved I noget om ressourceprofilen ift. den nye reform?
I følge min sagsbehandler skal ressorceprofilen ikke bruges efter reformen, og jeg skal derfor ikke have opdateret min?
Undskyld jeg bryder ind i en andens tråd, men syntes at mit spørgsmål lige passede ind her
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 17:25   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Øhh der står intet om at man ikke skal bruge ressourceprofilen efter den nye reform...

Så det forstår jeg ikke din SB siger...

Hvis jeg var dig...ville jeg bede om at få det på skrift....med henvisninger til hvor det står at den ikke skal bruges...

Sikkert bare en dårlig undskyldning for ikke at opdatere din ressourceprofil...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 19:04   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Ved I noget om ressourceprofilen ift. den nye reform?
I følge min sagsbehandler skal ressorceprofilen ikke bruges efter reformen, og jeg skal derfor ikke have opdateret min?
Undskyld jeg bryder ind i en andens tråd, men syntes at mit spørgsmål lige passede ind her
min er da lige opdateret, så det er en fis i en hornlygte

kan du få det på skrift, så skal du bare se hun vender 180 grader

en kommune skal stadig arbejde efter arbejdsevnemetoden efter en ny reform, har i hvert fald ikke hørt andet.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til udfyldelse af samtale skema vedr KOL? Indiansummer Alt det andet 5 28-03-2012 10:14
Resourceprofil - udfyldelse Chas Alt det andet 12 01-06-2011 15:26
Ressourceprofil blyp67 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-05-2010 23:38
Ressourceprofil mukke Alt det andet 10 12-03-2010 09:17
Ressourceprofil Webmaster K10 Nyheder 0 03-01-2009 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension