K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2013, 16:55   #41
laica34
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
laica34 er ny på vejen
overskrift

jeg var til rehabalitringsteamet (staves) i september, 3 uger efter får jeg at vide at de indstiller mig til førtidspension, en måned efter får jeg min førtidspension.

ja det kan godt tage tid med kommunerne der ud, man skifter hele tiden sagsbehandlere, prøvede et år at havde 10 sagsbehandlere mødte kun 4 af dem. men ringede hver måned for at høre om hvordan min sag gik.

man må blive ved så de ikke glemmer en, det kan de godt det har jeg også oplevet at de har gjort, jeg fik denne her " gud er du en af mine." da jeg ringede der op, det måtte jeg jo så sige ja til.
laica34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 17:52   #42
Empiri
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Empiri er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Hvad sker der med en ansøgning som min, hvis man flytter inden den er afgjort?
Hvis du har udsigt til og skulle på rehab i januar så må du for guds skyld ikke flytte. Håber det siger lidt om hvad der sker.
Empiri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 19:01   #43
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Empiri Se meddelelser
Hvis du har udsigt til og skulle på rehab i januar så må du for guds skyld ikke flytte. Håber det siger lidt om hvad der sker.
Det kommer da vel helt an på...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Kære Nøgne Tæer!

LÆ265 er ikke en del af REHAB-Team møde, såfremt man har søgt om FP inden 2013 på foreliggende grundlag § 17 stk. 2
Det jeg skriver er at LÆ265 er en del af det skema der hedder "rehabiliteringsplanens forberedende del"
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 23:32   #44
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Hmm, så må jeg/vi afvente .. Flytning er på tale pga GF (vi bor dumt i forhold til at min kæreste bliver nød til at sælge hans bil, for at kunne forsørge os)
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 14:28   #45
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Hey

Så har jeg endelig fået besked om mødet i rehabiliteringsteamet. Det bliver 6 januar.
Er meget spændt på det...og temmelig nervøs :O
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 14:22   #46
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Fleksjob

I dag var jeg til møde i teamet og blev indstillet til fleksjob. De sagde at jeg jo ikke kunne få pension da jeg er 38, så det blev fleksjob.

Jeg er lettet over en afklaring og en indkomst og meget meget spændt på hvilket job de kan finde med de skånebehov jeg har. Det gik ca 5 mdr fra endt arbejdsprøvning til mødet i rehabiliteringsteamet.

Sker der noget i din sag Whattodo?
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 23:29   #47
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Kæmpe stort tillykke, hvor er det godt
Lettelse må vist være det ord du mærke allermest lige nu

Her sker der ikke en døjt.. Nada.. Intet
Jeg har endnu ikke hørt noget om GF, Intet om min ansøgning, så forsat ingenmandsland
Jeg har fået besked om hvem min nye sagsbehandler er - en som jeg har haft før, og som jeg har gode erfaringer med. Af hvad jeg ved, så plejer den sagsbehandler at have de 'tungere sager', så måske det er lidt positivt i den forbindelse at de da forhåbentlig anerkender at jeg ikke 'bare lige skal'..
Har skrevet og spurgt til møde dato, i håb om at få besked
Ifølge den tidligere sagsbehandler burde det være slut januar, men lad os nu se

Indtil da må jeg/vi jo så hygge os med udvidenhed om GF - kæresten har solgt hans bil, for at kunne forsørge mig og ungerne.. Med 14 km til læge, 35 km til vagtlægen, ca 35 til kommunen og kæresten har 25 til arbejde, så er vi godt nok dårligt stillet - tak til Mette F. Og co.

Min årsag til nedsat arbejdsevne er psykisk, og i sidste arb.prøvning fik jeg en depression .. Og alt det ander pres omkring min sag, GF m.m puster godt nok til bålet
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 13:29   #48
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Jeg tror ikke på at de vil sige at du "bare lige skal..."
.
men jeg kender de tanker og den frygt for ikke at blive taget alvorligt. Men når du har fået at vide du skal for rehab teamet så er det fordi de tænker fleks, ressourceforløb eller pension. Der er kun de tre muligheder når man er nået så langt (fik jeg at vide i Gladsaxe)

Jeg har bipolar og hms og tak for tillykkerne. Jeg afventer stadig en skriftlig bekræftelse. Men skønt at
være nået hertil.

Håber du snart hører mere.
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 13:43   #49
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Jeg skal jo foran rehab pga at jeg selv har søgt, ikke fordi at de har indstillet mig af fri vilje
Det er 10-11 år i systemet pt. så min optimisme er ikke vældig stor
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 21:37   #50
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Så har jeg dato for møde - snød vist lidt foran i køen ved at maile om en møde tid
SB var ærlig omkring at der ikke var læst op på min sag pt, men at det ville ske inden mødet - ærligheden er værdsat. Og at jeg jo nok havde nogle punkter jeg ville snakke om, som jeg kunne forberede
Skrev tilbage at jeg havde søgt fleks på foreliggende grundlag, så jo nok der vi skulle starte - fik svaret, at der forhåbentlig så var fuld gang i den sag - arh ja, SB får sig vist en overraskelse, der er jo ikke sket en disse, siden jeg søgte
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension