K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2009, 16:05   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ser skævt til syge kollegaer

Der er sket en fordobling i antallet af lønmodtagere, der ser folk med nedsat arbejdsevne som en belastning. Særligt folk med psykiske lidelser vækker skepsis. Det viser en ny rapport.

http://www.hk.dk/www/aktuelt/nyhedsa...syge_kollegaer

OK det ser ikke godt ud for os fleksere....hvad skal man tænke og tro...og hvor længe skal vi fleksere tilbringe vores liv i armod og føle os uønskede...

til fleksere...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2009, 16:41   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Bed dem der brokker sig om at klage til Claus Hjort... det er jo ham der jager folk i fleksjob, selv om de er for syge til det sammen med kommunerne.

Raske kolleger er garanteret alerede belastet med arbejde ud over det sædvanlige pga. det tempo arbejdsgiverne lægger for dagen, og at skulle tage ekstra hensyn, og derved besværliggøre sit eget arbejde og indsats... jeg kan på sin vis godt forstå dem, for der levnes garanteret ikke den nødvendige tid til at informere og tage de hensyn der skal til... specielt ikke hos psykisk syge.

Og så kommer der misundelsen ind over... de får samme løn for mindre arbejde end kollegerne, samtidigt med at kollegerne sikekrt også føler sig stresset og jaget rundt...

Kan godt se at det kan give lidt nogle dilemma'er for alle parter... jeg tror ikek at fleksjobbere vil blive 100% accepteret før de ikke er en "belastning" for arbejdsgivere og kolleger hvis jeg skal være ærlig.

Hvordan skulle man løse problemet, jeg ved det ikke
  Besvar med citat
Gammel 19-03-2009, 20:45   #3
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg tror også først et fleksjob fungerer hvis der er plads til fleksjobbet. Så resten af kollgaerne ikke føler de skal trække læsset for den "svage" i gruppen. Jeg kunne forestille mig at der er rigtig god grobund for mobning og misundelse af folk i fleksjob. Og det må også være rigtig svært at være flekser hvis man ikke har psyken/selvtilliden med sig.
Der er rigtig mange svære ting forbundet med fleks. For alle parter! Jeg tænker tit på hvordan man selv ville være, altså hvordan jeg selv ville have taget det dengang jeg var normal og havde et job og troede jeg var total usårlig.
I forbindelse med en arbejdsprøvning sagde en socialrådgiver lige så stolt til mig "at hun havde da fundet fleks til en person, der så havde fået en briks på arbejdspladsen, så personen kunne hvile sig når det var tiltrængt."

Lige der havde jeg bare lyst til at stikke hende en flad hun sent ville glemme. Hvad bilder hun sig ind? Jeg sad virkelig og tænkte på hvem hun egentlig troede hun sad og talte til. Jeg synes det var så nedværdigende, mens hun sikkert har ment det var friskfyr-agtigt og opmuntrende.

Og når jeg tænker tilbage på det nu, ja, så skulle hun have haft den flad

Så kunne hun jo bruge den som et redskab til at tænke sig lidt bedre om og bruge den erfaring, i forhold til sine egne barrierer

For at sige det i deres eget sprog!

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2009, 22:34   #4
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Jeg var tidligere ansat på et museum, hvor fleksjobber og folk i arbejdsprøvning blev behandlet som anden og tredjerangs medarbejder, ganske uhyggelige at se på og opleve den grove mobning, uværdige og nedværdigende aparte behandling af menneske fra kollega og ledelse.

Trist eller sjovt nok er jeg ikke den eneste medarbejdet der har oplevede et dårlige psykiske arbejdsmiljø, som desværre hersker på det museum. Det er ikke så rosenrødt på det museum, som der udtaltes om til presse og ved ferniseringer etc., desværre langtfra med store menneskelige omkostninger til følge, bagved kulisserne. Det er utroligt de skal ha` lov til at trække flere menneskelige tragedier og ødelæggelse efter sig. Det er meget trist, især ellers når museets rammer er gode og smukke udadtil, at skulle fortælle, når folk spørger indtil, ”det museum ikke har gjort noget godt for os, ikke noget vi kan takke dem for!”

Se ligeledes denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=7854
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2009, 23:37   #5
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg har lige tilføjet voksenmobning til min profil på facebook
der er ikke så mange medlemmer i nu, håber der kommer flere
til at støtte op om det

nu er jeg godt nok ikke på arbejds markede, men ved fra alle de arbejds prøvninger jeg har været i, man blev sq set skævt til

og ved det er værre når man er i flexjob, fordi raske folk har ondt i røven
at man får omkring det samme i løn, men arbejder ikke fuld tid
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 01:38   #6
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Hej
Jeg bliver lige nød til at kaste en "solstråle" ind!!!
Der hvor jeg var i arbejdsprøvning - langt fra eget fag, oplevede jeg ikke, at der blev set skævt til mig. Måske undtagen fra en enkelt, men hun er formentligt født med ondt i r.... og er en regulær pestilens for alle kolleger. Jeg konfronterede hende med hendes ringe opførsel overfor mig..med jævne mellemrum. En enkelt gang kunne jeg ikke trænge igennem og hun blev ved med den attitude, (og jeg fik det virkeligt dårligt) - men da klagede jeg over hende til chef og jobkonsulent (både skriftligt og mundligt)
Andre ansatte på almindelig vilkår blev/bliver også mødt med utilstedelig opførsel fra hendes side.
Samtidig vil jeg fortælle, om en kollega der var/er ansat i fleks, at hun er utroligt behagelig og er meget afholdt. Inden hun kom til nuværende virksomhed var hun i fleks andetsteds og ligeså afholdt der.
Så heldigvis er der også gode historier..og jeg kan et par flere :-)
Jeg kan tilføje at jeg har PTSD og altså en psykisk skade. Jeg ved også, at alle ikke har, kræfterne eller ressourcerne til at give slige "kællinger" som ovenstående tørt på, når de trænger til det ;-). Det er måske også mere ment, som en salute til stedets alm. lønslaver :-D og en opmuntring til os selv.

kærligst
Hannepanne
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 13:16   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hannepanne jeg kan heldigvis også et par rigtig gode historier og steder hvor flekser kommer fløjtende på job ...

I mit eget job startede det sådan men da flekser var fastansatte og altså ikke gratis arbejdskraft mere så skal jeg sgi love for at der kom andre boller på suppen , jeg har aldrig tænkt på det som voksenmobning men kan da godt se nu at det var det som det var ....

men det har nok også meget at gøre med hvordan man selv er som person , jeg går helt i sort /rødt/ gult når noget sådan sker og der gik heller ikke lang tid for mig inden jeg var væk derfra med kommunes velsigenlse men stakkels dem der var tilbage .. for et par måneder siden ringede den sidste af mine fleks kollegaer og jublede JEG ER BLEVET FYRET jubbbiiii strengt at det skal være sådan ..

Men desværre er det igen de svageste det går ud over , der var ikke nogen der havede mod til at sige til mig at jeg skulle blive for ellers mistede jeg min ledighedydelse , men det var den besked de andre flekser fik og de blev til de blev fyret og tro mig de gik ned på det med jævne mellemrum ...

Jeg sagde fra i store vendinger både til chef og kommune , jeg kunne mærke hvor det bar hen så jeg gemte kopier af mine ordre (så kunne chefen ikke fyre mig for min arbejdsindsats ) jeg sørgede for dagbog og jeg nægtede at lade mig fyre pga samarbejdsvanskeligheder (det var chefen der havde dem ) det er med det resultat at i dag ved jeg ikke om jeg blev fyret eller sagde op he he ...

Men kan ikke lade være med at tænke på en gang jeg var i praktik i en aldi af alle steder , her var jeg kun to timer om dagen pga jobtypen , men de to timer der hyggede jeg mig (har stress) jeg pappede af gjorde klar klarede kassen osv og var helt færdig efter to timer , min chef og kollega elskede at have mig der , i aldi er det sådan at der kun må arbejde to af gangen .. men som min chef sagde en dag , alle burde have deres egen flekser ... men ikke en flekser der indgår i nomineringen men som den ekstra hånd , den der kan tage toppen af byrden for de andre , den der lige kan springe til når det går galt , den der kommer og tager en tørn hvis en bliver syg osv ...

det ville være gode job for flekserne , de ansatte ville elske at have os for vi gjorde deres hverdag lettere , vi ville kunne aflaste i spids situationer og ville i den grad give de ordinære et bedre arbejdsmiljø med mindre stress...

der fejlen er , er jo netop at vi indgår i nomineringen .. jeg endte med at blive tilbudt job i aldrig hvis og så frem jeg kunne arbejde 20 timer om ugen lagt ud på 2* 10 timer ... det er jo utopi .. det kan man sq ikke ...

Jeg overvejede det ene og alene fordi kollegaer var alletiders de ville meget gerne have at jeg blev så det var sådan noget med at love mig at jeg ikke skule slæbe ikke skulle sætte vare op osv , det ville den raske som jeg var på vagt med gøre .. men hvad så ... vil den raske så ikke blive slidt ned .. jo .. jeg måtte sige nej til jobbet ... men ville sq gerne have haft den dårlige løn og været der to timer om dagen som den ekstra hånd .... du vidste når du gik hjem at bare den smule du havde nået gjorde dagen meget nemmere for de to andre der blev tilbage , de fik en meget bedre dag .. det er sådan man skal bruge flekser ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De mest syge og de mindst syge bliver fritaget for aktivering. Gizmo Politik og Samfund 7 30-03-2011 08:13
Efterløn har altid ramt skævt! PiaL Politik og Samfund 33 27-01-2011 23:53
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
syge studerende giver syge læger kurttrold Politik og Samfund 1 20-09-2008 09:33
kommunerne gør syge mere syge !!! Stella Politik og Samfund 13 14-09-2008 22:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension