K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2009, 19:24   #1
mor4
Føler sig hjemme på K10
 
mor4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2008
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 35
Styrke: 16
mor4 er ny på vejen
Nyt ved fleksjob?????

Hej alle.
Jeg har været lidt stille og ikke rigtigt haft overskud til at skrive om min situation som den er nu
(korte udgave - søgt fleks - fået afslag - anket
sygedagpenge stoppet - anket venter på begge anker)

Nå men min mand kom i dag hjem og fortalte at en på hans arbejdsplads havde fortalt at der pr 1. juni blev lavet om på de nye/kommende flekser - at hvis man kun kunne arbejde op til 18 timer så kunne man få fleks og dermed også skånehensyn .... men at hvis man kunne arbejde 20 timer så blev det set som at man dermed var selvforsørgende og så ville det også være et arbejde uden skånehensyn

kan det virkelig passe er der nogen der har hørt dette også?????
Formålet at kommunen kan spare penge!!

Håber da virkelig ikke at det passer..... det vil da sikkert blive ekstra svært at få et fleksjob bevilget i det "høje" antal timer .... man kan vel presses til at tage et pr timer mere så det hedder alm. job.
Desuden kunne det jo godt være svært at klare et almindelig job i pædagogverdenen ( min uddannelse) UDEN nogle skånehensyn.

Mon der er nogen der har hørt det samme som min mand???? for det er da i hvert fald ikke kommet forbi mine ører eller øjne???

mor4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2009, 19:42   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej den er også helt ny for mig og tror da at mindst en af os ville have hørt om det, mon ikke det er en der render med en halv vind der har oplyst din mand om dette ...

Sådanne ting skal jo også igennem forligskredsen som bla har S med og for alt hvad jeg ved så er der ikke noget på tegnebrættet omkring dette og hele konceptet omkring fleksjob ville jo også ryge sig en tur ..mange kan jo netop arbejde 20 timer med skånehensyn...

Og man skal nok heller ikke glemme at nogen faktisk arbejder 37 timer med skånehensyn .. mange kommuner (og andre ) har lidt fejlagtigt den mening at tro at timer har noget med det at gøre , men ret beset er nedsat arbejdstid et skånehensyn .. så jeg tror ikke rigtig på den din mand er blevet præsenteret for
  Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 10:29   #3
mor4
Føler sig hjemme på K10
 
mor4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2008
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 35
Styrke: 16
mor4 er ny på vejen
Tak for svaret. dejligt at vide andre heller ikke har hørt noget om den "plan"
mor4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 12:03   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
selvforsørgende og så ville det også være et arbejde uden skånehensyn
I fleksloven SKAL man have hjælp til at blive selvforsørgende på FULD tid.

Kan man ikke blive det ved hjælp fra andre steder i lovgivningen, så hedder det fleksjob. Revalidering skal bl.a. også forsøges før et evt. fleksjob.

Man er IKKE selvforsørgende på 20 timer, så SKAL man have hjælp af kommunen til de sidste 17 timer, hvis man FØR sygdommen var fuldtidsansat.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension