K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2010, 18:46   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Ked af det

Her er min historie : http://www.k10.dk/showthread.php?t=10923

Jeg har fået min fagforening ind i sagen, bedt om sagsakt og rykket jobkonsulenten for at der sker noget snart.

Har fået sagsaktet på min sag og fik en tid til samtalen i torsdags.
Har ringet og ringet til min fagforening da jeg gerne ville have en bisidder med
men hende der har min sag har ikke været til at få fat i.

Så jeg tog afsted alene. Pyha det var hårdt.

Kan læse i papirerne fra sagsaktet at hun har bedt om oplysninger fra speciallægen han svarer:

Pt. lider af hypermobilitet og fibromyalgi.Desuden smerter og hævelse i det højre knæ og nu sandsynlgvis facetledsproblematik i thoracalrygsøjlen.

Hvad angår pts mulighed for at komme i et ikke belastende arbejde hvad angår ryg, arme og ben er det svært at spå om fremtiden.
En regulær genoptræning via fysioterapeuter anbefales.

jeg mener at pt. må kunne deltage i et revalideringsforløb, men nok først efter træning er godt i gang.


Jeg fik en mr scanning i november og ringer til reumatologen for svar. Der er ingen diskosprolaps men en slidt skive? Jeg fortæller at jeg er startet hos en osteopat og at hun mener at der er et facetledssyndrom. Han siger at det lyder rigtigt og at det er en god ide at gå hos osteopaten.

Osteopaten sender mig videre til fysioerapeut som så har sendt mig videre til en kiropraktor for at løsne op for nogle låsninger i ryg og bækken. Samtidig skal jeg gå til fyssen dvs sidste gang er hun syg.

Jobkonsulenten flegner helt ud og siger at jeg ikke gør som speciallægen
har sagt da jeg ikke går hos fyssen lige nu, jeg svarer at jeg da går til fys men at hun har sendt mig til kiropraktor og at hun var syg sidste gang jeg skulle dertil, men at jeg bare venter på en ny tid. jeg får af vide at jeg skulle have bedt om en ny tid den da de ringede og sagde at hun var syg. Og at hun ikke forstår hvad jeg skal ind til en kiropraktor for. Jeg svare at det har fyssen vurderet men job kons. svare at jeg er utrolig dårlig til at forklare mig
og at jeg må bede dem om at komme med en god forklaring, jeg siger at jeg da er ked af jeg ikke har gjort det rigtige og at jeg da ikke smider 600 kr om ugen til kiro. for sjov. Hun kommentere min hukommelse ( som er blevet rigtig skidt med årene) og syntes at det er selvforskyldt. Jeg bryder sammen og græder og græder. Så kommer Den konsulent der har med arbejdsprøvning at gøre, hun er rigtig sød og sætter sig ned og tager mig i hånden siger at jeg skal tage det roligt og tænke på mig selv. Men men men trods at hun er sød fatter de ikke hvad fibromyalgi vil sige, Hun siger at hun har hørt at der er komet en pille imod det???? Det har jeg ikke hørt om siger jeg. De joker lidt med min hukommelse (som er et stort problem for mig) og mener at jeg bare skal op på hesten igen???? og at jeg bare skal træne fibroen væk. Jeg græder og græder og føler mig så ydmygt :O(

Det er en masse mere men jeg er træt nu. Det ender med at jeg skal gå rundt til nogle virksomheder og hre om de vil have mig i praktik i 13 uger. får fat på min fagforening da jeg kommer hjem, en de har så travlt at de ikke kan afse tid til at tage med som bisidder næste gang jeg skal til møde d. 2/2 men vil gerne følge min sag.

Jeg er så ulykkelig
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 19:51   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fibromyalgi er vist ikke just noget der kan trænes væk...

Synd du skal alt det igennem, og så med en hukommelse der måske ikke er helt på toppen, nu man véd at det kræver at man nærmest skal udenads lære de fleste samtaler med kommunen, for ikke at blive taget ved næsen...

Nogen råd har jeg ikke, men knus og mange tanker har jeg bestemt!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 23:18   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Gunell

Ja jeg vil sige som kommunen op på hesten igen... men ikke op på hesten og igang trods div sygdomme som er diagnoiseret ...

Du kan og skal ikke finde dig i sådan en behandling og jeg vil anbefale dig at du til næste møde tager en bisidder med om så det skal være en nabo eller et familiemedlem eller andre man SKAL Ikke finde sig i den behandling , jeg formoder ikke at du har optaget din samtale ?

Hvis ikke så skal du bestemt gøre det næste gang og har du ikke en optager (du kan bruge en mp3 optager) så ville jeg klart ud og invistere i en hvis jeg var dig det kan vise sig at være løsningen og redningen for dig ...


Og så ville jeg ellers for flikket et brev sammen til den /(&/€%#% jobkonsulent der er &/()%&/&) grænser for hvordan de kan tillade sig at opføre sig hvad bilder de sig ind ....

Du skriver om mødet her og det jeg vil foreslå dig er at du tager fat i div ting og skriver noget til jobkonsulenten og sørger for at få div grelle ting med , feks sådan noget som træning for fib og piller for fib .. der har de seneste par uger her på siden været nogle fuldstændige sindsyge ting fremme som jobkonsulenter og sagsbehandlere har sagt om fib...

MEN fakta er at der ikke pt er nogen behandling og der overhovedet der er belæg for at træning kan gøre det bedre men det er ikke op i et motions center da det kan påvirke en meget og det er kedt for at kunne gøre det hele værre hvis ikke man lære at leve med det og stopper og lytter til sin krop der er sq hele kurser der lære en hvordan man lytter til sin krop og lære at stoppe op i tide.. men hvad hjælper det at man lytter til sin krop hvis en stupid jobkonsulent mener at han eller hun ved det hele meget bedre ....

Jeg ville helt klart skrive til jobkonsulenten og skrive noget om hvordan du opfattede mødet og helt sikkert ville jeg skrive noget om piller og træning evt henvise til fibro foreningen for der er vist en der trænger til at læse lidt op på hvad fib er ...

Er du medlem af fib foreningen og er du på www.fibronet.dk (et debat forum for folk med fib ) der er mange guldkorn og hjælp at hente begge steder ..http://www.fibromyalgi.dk/


Fandt lige det her som måske var en god ide at få med til jobkonsulenten

Citat:
Også individuelt tilrettelagt fysisk træning er en vigtig del af behandlingen. Her er det altafgørende, at der tages hensyn til den enkelte ramtes situation og fysiske tilstand. Der skal arbejdes meget forsigtigt og gradvist frem mod en forbedring af funktionsniveauet, og ikke alle vil kunne træne lige meget, men lidt fysisk aktivitet er bedre end ingen. Det er ligeledes vigtigt at understrege, at man ikke kan ”træne smerterne væk” eller vente tilbage til det normale funktionsniveau. Der henvises til nærmere uddybning andet sted på hjemmesiden.

Sidst redigeret af Hejdien; 22-01-2010 kl. 23:26.
  Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 23:57   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis det er en privat jobkonsulent, så klag til kommunen over den behandling.

Og så skal en jobkonsulent IKKE blande sig i helbredsoplysninger, hvis der IKKE er tillladelse til at have med personfølsomme oplysninger at gøre.

Jobkonsulentens opgave er udelukkende at bringe dig nærmere arbejdsmarkedet. Det er lige på kanten af kvaksalveri, når en jobkonsulent blander sig i, om du skal til kiropraktor eller ej.


Citat:
En kvaksalver er en, der tager folk i behandling eller optræder som læge uden at være autoriseret som læge.
http://da.wikipedia.org/wiki/Kvaksalver




__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 23-01-2010 kl. 00:00.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 10:28   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Gunell.

Jeg er virkelig ked af at høre, at du blev behandlet på den måde.

Det er ikke første gang, at jeg læser herinde, at sagsbehandlere osv. ikke ved hvad fibromyalgi er for noget.

Jeg vil foreslå jer, altså dig og de andre der lider af sygdommen, at bede de uvidende sagsbehandlere/jobkonsulenter om at gå ind på http://www.fibromyalgi.dk mens I er til stede. Og helst så snart første tegn på uvidenhed viser sig. Forhåbentlig kan det give udgangspunkt for en bedre dialog. Min egen erfaring er, at de ALTID har internet på deres computere.
Alternativt, hvis overskuddet er til det, kan du/I selv medbringe information om sygdommen, og gerne med overstregninger og notater der fremhæver lige præcis dit/jeres problem.

Og så må jeg tilslutte mig de øvrige kommentarer. Hvad pokker bilder jobkonsulenten sig ind at lade sit stress gå ud over dig? Vedkommende har ingen som helst ret til at blande sig i lægefaglige emner.

Jeg ønsker dig alt godt!

Vh Anna

P.S. Har du undersøgt muligheden for at få kiropraktoren betalt af socialforvaltningen?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 12:52   #6
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Tak

Jeg har nu også selv gået at tænkt på at jeg vil skrive et brev til jobkonsulenten og klage over den dårlige behandling og tone.

Har ringet til egen læge som jo havde svært ved at vurdere om det var "rigtig" mht kiropraktor og fys.

Men han syntes så absolut ikke at hun havde ret til at snakke sådan til mig og at jeg jo gjorde alt hvad der stod i min magt for være aktiv.

Jobkonsulenten sagde endvidere at hun ud fra mine mrscaningssvar havde læst på nettet at der kun var et hold i ryggen, dertil sagde min lægen at hun slet ikke havde kompetancer til at vurdere det, da jeg fortalte det.

Jeg fortalte hende også at jeg havde meldt mig ind i fibromyalgiforeningen hvortil hun svarede : bliver man ikke bare mere syg af det ?

Har lige et par spørgsmål
1. Mine sygedagpenge stopper i april, men også hvis jeg er i arbejdsprøvning?
2. Hvad sker der efter endt arbejdsprøvning, hvis arbejdsgiver ikke vil "beholde" en? også mht til økonomi?
3.De tror at jeg sagtens kan arbejde mig op fra 28 -37 timer, men hvad hvis jeg ikke kan men feks kun kan 15 timer ??? (kan sgu dårlig magte min hverdag som sygemeldt)
4. Hvordan siger jeg fra når jeg har det for skidt? Skal man ligefrem besvime eller ???
5. Hvis de nu (hvad jeg ikke tror) vurdere mig til et fleksjob, hvad får man så af penge?

Hvis jeg bare havde råd så meldte jeg mig sgu ud af det her rådne system :O(

På forhånd tak for hjælpen til alle jer søde mennesker her på site
Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 13:06   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Husk en Jobkonsulenten vil næsten altid sige man kan starte på 25 timer eller mere og til sidst de 37 timer. ergo så er man selvforsørgende og sagen slutter.

En arbejdsprøvning er for at vudere ens arbejdsevne og må ikke sammenlignes med et rigtig arbejde. Der skal være skånebehov og et start timetal, som man klart laver en aftale om inden start.
Hvis ens arbejdsprøving foregår i en privatvirksomhed er man ikke ansat på normale vilkår og får ikke betaling af virksomheden.

flexjob og så videre, tror jeg du først skal begynde og tænke på, når du har været i gennem en arbejdsprøvning.

på at søge på arbejdsprøvning på dette forrum, der er efterhånden rigtig mange guldkorn

held og lykke med
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 14:25   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser

på at søge på arbejdsprøvning på dette forrum, der er efterhånden rigtig mange guldkorn

held og lykke med
Der kommer også mange nyttige ting frem hvis du søger på "dagbog", da brugen af dagbog hænger tæt sammen med en arb.prøvning.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 17:45   #9
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Ja jeg har nu søgt 3 steder efter jobpraktik, og iflg aftale har jeg sendt ansøgningerne ned til jobkonsulenten. Jeg skrev at det var gratis for dem i 13 uger og timetallet var efter aftale.Men jobkonsulenten svare tilbage at jeg skulle have skrevet således:

"Jeg har været sygemeldt, men skal nu tilbage til det ordinære arbejdsmarked igen og kunne rigtig meget tænke mig et job hos Jer indenfor reception - administration/sekretæropgaver

Det drejer sig om et arbejdsforløb på 13 ugers forløb, hvor jeg starter langsom op i timer og efter 2 måneder er jeg oppe på den fulde tid.

Jobbet skal være afvekslende og ikke fysisk hårdt"

Seriøst jeg kommer jo ikke op på fuld tid, hvis jeg kunne magte det, var jeg jo ikke i det her ****e system.

Hvad hvis man ikke finder et praktiksted? Mine sygedagpenge ryger her d. 1 april gør de også det hvis man er i praktik?

Min eneste mulighed hvis sygedagpengene ryger er at arbejde ellers går vi fallit og det må jeg jo så gøre til jeg atter styrter- Kan jeg så få sygedagpenge igen eller???

Gunell

Ps. jeg er ikke uddannet inden for de områder hun foreslår, men inden for sundhedsvæsent
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 18:16   #10
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tja og de siger jo at man ikke må lyve overfor en arbejdsgiver, så kan man blive straffet for det i følge loven.
du ville jo lyve hvis du skrev at du kom på fuld tid i løbet af 2 måneder..
og hvordan kan din sagsbehandler/konsulent udtale sig om det..
åh ja... hvorfor fa..... tror de man gider gå syge så længe, miste penge og socialt liv.. hvis man bare sådan kunne fise ud og jobbe i stedet for, til fed løn og socialt liv..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension