K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2011, 16:04   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
§ der fritager arbejdsgiver for sygedagpengebetaling

Jeg mener at huske ( ikke herfra ) at der findes en § der kan dække alle sygdomsudgifter fra dag 1 og hele forløbet.
Jeg mener at aftalen mellem kommune,arbejdsgiver og ansat skal være lavet før ansættelse, husker bare ikke § men måske nogen af jer kan hjælpe med den og måske kender den, ved hvad § hedder, dækker osv

Jeg er godt nok i arbejdsprøvning pt, men der er en chance for et fleksjob bagefter, lige nu ser det ihvertfald sådan ud.
Sagen er nemlig den at jeg skal igennem 2 hudreduktioner, og ved at mindst den ene kræver sygemelding på 1 mdr. Så vil da gerne skåne arbejdsgiver for den udgift. Så er der måske en større chance for flexjob hvis de ikke hænger på den udgift.

Jeg nævnte det for min jobkonsulent, han nævnte så en § 56 men så vidt jeg kan se dækker den kun de første 2 uger.

Nogen der har en ide om hvilken § det kan være ?
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 16:46   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg mener at huske ( ikke herfra ) at der findes en § der kan dække alle sygdomsudgifter fra dag 1 og hele forløbet.
Jeg mener at aftalen mellem kommune,arbejdsgiver og ansat skal være lavet før ansættelse, husker bare ikke § men måske nogen af jer kan hjælpe med den og måske kender den, ved hvad § hedder, dækker osv

Jeg er godt nok i arbejdsprøvning pt, men der er en chance for et fleksjob bagefter, lige nu ser det ihvertfald sådan ud.
Sagen er nemlig den at jeg skal igennem 2 hudreduktioner, og ved at mindst den ene kræver sygemelding på 1 mdr. Så vil da gerne skåne arbejdsgiver for den udgift. Så er der måske en større chance for flexjob hvis de ikke hænger på den udgift.

Jeg nævnte det for min jobkonsulent, han nævnte så en § 56 men så vidt jeg kan se dækker den kun de første 2 uger.

Nogen der har en ide om hvilken § det kan være ?
Det er § 56, og den dækker fra dag 1 og fremad ;-) Man kan KUN søge om en sådan aftale hvis man har en arbejdsgiver. Men de er som regel ikke svære at få godkendt ;-)

Den er her: §56 blanket

Og på side 2 kan du se de generelle vilkår...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 23:45   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Nu har jeg lige et ? mere om § 56.

Hvis man får en §56 til dækning af arbejdsgivers sygeløn ved operation, kan man så få problemer hvis man vil lave en rejseforsikring, lave pensionsforsikring eller lign ?

Har nemlig hørt at når man får hjælp efter denne kroniker § så bliver det registreret, så det kan være svært at tegne disse forsikringer....

Det er ikke fordi at jeg er tit syg, det er til dækning under operation og 6 uger hjemme.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 23:47   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Nu har jeg lige et ? mere om § 56.

Hvis man får en §56 til dækning af arbejdsgivers sygeløn ved operation, kan man så få problemer hvis man vil lave en rejseforsikring, lave pensionsforsikring eller lign ?

Har nemlig hørt at når man får hjælp efter denne kroniker § så bliver det registreret, så det kan være svært at tegne disse forsikringer....

Det er ikke fordi at jeg er tit syg, det er til dækning under operation og 6 uger hjemme.
Det har jeg aldrig hørt om skulle give problemer, og i min tid i sygedagpenge, lavede jeg en del af dem ;-)

Ved ikke om andre herinde skulle kende til den problemstilling...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg en arbejdsgiver uffo Dit og Dat 38 24-12-2013 14:16
momsregistreret arbejdsgiver spritta Spørgsmål ang fleksjob 4 20-09-2013 15:44
Lønnen fra arbejdsgiver venterogventer Spørgsmål ang fleksjob 1 13-08-2013 19:30
Må min arbejdsgiver det???? Zastrow Spørgsmål ang fleksjob 4 29-11-2011 18:53
11 sygdomme fritager for ? Aorta Alt det andet 2 16-06-2011 21:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension