K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2012, 09:44   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Nu undre de sig pludselig?

Hvorfor er der så mange lige pludselig på kontanthjælp, som har andre problemer end ledighed?

Ja vi ved det jo godt, det er alle de syge som er røget ud af deres sygedagpenge, fordi de faldt for grænsen.

Det samme sker nu, med alle dem som ryger af deres dagpenge til januar, og over på kontanthjælp, eller slet ingen forsøgelse.

Hvad er det dog for nogen, som sidder og laver disse love, og som ikke kan tænke langsigtet?

Og hvor er det lige der er sparet? Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2012, 11:13   #2
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hvorfor er der så mange lige pludselig på kontanthjælp, som har andre problemer end ledighed?

Ja vi ved det jo godt, det er alle de syge som er røget ud af deres sygedagpenge, fordi de faldt for grænsen.

Det samme sker nu, med alle dem som ryger af deres dagpenge til januar, og over på kontanthjælp, eller slet ingen forsøgelse.

Hvad er det dog for nogen, som sidder og laver disse love, og som ikke kan tænke langsigtet?

Og hvor er det lige der er sparet? Indiansummer
Nej det skræmmende er at det først er nu de ser det som et problem.

De mennesker der ryger for grænsen er jo langt fra de eneste mennesker der er på kontanhjælp eller endnu værre, hvis ens ægtefælle har job, ja så får man ingenting og alene det kan splitte familier da det er enormt hårdt at være eneforsørger for f.eks. en familie på 5.
Og hvis familien splittes koster det først samfundet penge, for i mit tilfælde ville det betyde, kontanhjælp, boligsikring, friplads, ekstra børnepenge og hvad der ellers er af hjælp til enlige med børn.

Så hvis de fik hovedet ud inden det var for sent og fik fjernet reglen for gensidig forsørgerpligt som er en gammel og forældet regel, ja så ville alle da som minimum kunne få kontanthjælp og mange familier ville holde sammen da de ikke ville bryde sammen økonomisk, for det påvirker helt klart samlivet.

Bare min mening efter næsten 9 års sygdom i systemet.
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skatteprocent på ledighedsydelse pludselig 55? amaranth Spørgsmål ang fleksjob 27 31-01-2013 19:43
Pludselig modregning i kontanthjælpen.. BubberDK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 38 28-09-2012 06:36
Man må undre sig. !!!!! strømer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 40 27-02-2011 19:05
Jeg undre mig ... Yasmin Alt det andet 1 09-02-2009 18:38
borgmester i Holbæk undre sig Huldra Dit og Dat 3 06-01-2009 12:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension