K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2012, 10:01   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror ikkr dagbog virker, hvis de ikke vil lytte nu på jc, så vil de nok heller ikke læse den
det enste der virker er nok bare , at lytte til din krop og gå hjem når smerterne kommer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 10:32   #12
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Smerteklinik

Hej med jer

Jeg har siddet og kigget på forskellige indlæg her på k10 vedr. smerteklinik.

Min læge har henvist mig og jeg venter på at det bliver d. 16 april, hvor jeg har fået en tid.

Men hvad kan de gøre? Hvad går det ud på?

I henvisningen står der pga. øgede smerter.
Lægen nævnte at jeg skulle være klar over at de kunne finde på at give mig - nu har jeg glemt hvad det hedder... det narkomaner får når de er på afvænning...!
Han forklarede at det er fordi det har en smertestillende effekt men at han godt forstod mig, hvis jeg sagde nej tak til dette. Men hans erfaring var at det kunne de...

Må jeg sige nej, hvis de foreslår dette?

Som man kan læse tidligere i dette indlæg er jeg massivt smertedækket.

I de snart 6 år der er gået siden jeg kom til skade: piskesmæld og kronisk hjernerystelse, har jeg været i 5 x revurdering, som ikke har rykket ved at kommunen forsat mener, at jeg er i stand til at arbejde 12-15 timer pr uge. Det til trods at arbejdsprøvningerne/praktikkerne viser 6-8 timer (første praktik 12-15 timer - som er den fleksbeviset er lavet ud fra med div. skånehensyn) Her skal dog nævnes at ny jobkonsulent mundtligt har sagt til mig at jeg skal søge fleksjob på omkring de 6 timer, til møde i februar 2013.

Det leder mig hen til, hvor mange timer om ugen skal jeg forvente at være på denne smerteklinik?

Skal jeg være aktiv jobsøgende imens?

Måske jeg har flere spørgsmål, men kan ikke komme i husk om mere lige nu.

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 11:22   #13
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
Hej

Der er mange her på K10, der bliver forbavsede/forskrækkede over jobkonsulenters ildhu, med at få folk op i tid.

Her skal man huske, at jobkonsulenten er hyret af kommunen og får en form for resultatløn. Hvis vedk. ikke har et rigtig godt netværk i erhvervslivet kan vedk. ikke udrette ret meget.

Derfor er de ofte interesserede i at få folk ud i jobs, der har flere timer end de syge kan klare. Det er nemlig det eneste de kan aftale med det netværk i erhvervslivet, som de har.

O.K. der findes også eksempler på velfungerende jobkonsulenter. Dem hører vi bare aldrig om.
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 11:35   #14
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
hvor mange timer om ugen det drejer sig om komme an på hvad lægen på smerteklinikken mener du har brug for af behandling, hvis det kun drejer sig op smertetacklings holdet mener jeg at det er cirka 2 timer om ugen over 6 eller 8 uger det kører så vidt jeg husker jeg afsluttede selv et forløb på smerteklinikken der strak sig over små 6 mdr.

Du kan altid sige nej til medicin, lyt til din krop er mit bedste råd
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 12:17   #15
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Hej med jer




I de snart 6 år der er gået siden jeg kom til skade: piskesmæld og kronisk hjernerystelse, har jeg været i 5 x revurdering, som ikke har rykket ved at kommunen forsat mener, at jeg er i stand til at arbejde 12-15 timer pr uge. Det til trods at arbejdsprøvningerne/praktikkerne viser 6-8 timer (første praktik 12-15 timer - som er den fleksbeviset er lavet ud fra med div. skånehensyn) Her skal dog nævnes at ny jobkonsulent mundtligt har sagt til mig at jeg skal søge fleksjob på omkring de 6 timer, til møde i februar 2013.

Det leder mig hen til, hvor mange timer om ugen skal jeg forvente at være på denne smerteklinik?

Skal jeg være aktiv jobsøgende imens?

Måske jeg har flere spørgsmål, men kan ikke komme i husk om mere lige nu.

Tiderne har ændret sig ret meget siden dit første indlæg, derfor skriver jeg som jeg gør!
Først og fremmest vil jeg sige at det efter min mening står dig frit for at søge job med det antal timer du mener du vil være i stand til at kunne udføre i et fleksjob.
Der er kommet nye fleksjobregler pr. 1.1.2013, du kan bevilliges fleksjob indtil 2 timer ugentligt hvor arbejdsgiver betaler for timerne, du vil derudover modtage en ydelse fra kommunen , svarende til hvilken indtægt du vil kunne opnå.
Eftersom det er mange år siden at du har været i arbejde... som jeg forstår det, vil der sandsynligvis blive tale om en kort praktikperiode hvor du/din arbejdsgiver finder frem til det rette timetal for dig. Søger du f.eks. job på 10 timer ... men kan kun overkomme de 8 på grund af smerter, vil det falde på plads i samarbejde med din arbejdsgiver .
Der er jo indledende samtale først hvor du kan give udtryk for dine overvejelser.
Du skal nemlig ikke mere fastholdes i 12.5 timers reglen om at man helst skal kunne arbejde mere end 12.5 time for at det kan betale sig for arbejdsgiver.

Men selvfølgelig skal der være et udgangspunkt ..... Hvad tænker du selv at du vil kunne bestride.

Smerteklinik:
Du skriver, skal jeg være jobsøgende imens ?

Er du sygemeldt mens du går på smerteklinikken ?

Din læge eller smerteklinikken bør vide noget om hvor længe du skal deltage., og antallet af ugentlige timer.
ring dem op og spørg til sagen.

Og en ting der undrer mig en smule :
Jobcentret burde være ind over at du skal starte på smerteklinik ...
og om du imens er fredet for jobsøgning.
Har du ikke en kontakt på Jobcentret der kan give dig tilfredsstillende svar.

Håber du får svar på dine spørgsmål. God vind med smerteklinikken
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 15:08   #16
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Rigtig mange tak

Jeg har i dag sendt og næsten fået svar på mine spørgsmål fra jobkonsulenten, her for lidt siden..
.
Denne svare dog ikke på de antal timer, jeg ser realistisk, at søge job. Nemlig omkring de 6 måske 8 timer. Fortæller omkring de nye regler og kontrakt med arbejdsgiver mv. som jeg også havde spurgt ind til.

Lægen har selv henvist mig til smerteklinik - jeg har orienteret jb men har blot fået et "held og lykke" fra denne. Intet andet.. jeg skal til møde med jb i maj.

Nu kan jeg ikke huske om der var mere.. vender tilbage hvis det er.

Endnu engang mange tak
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 15:16   #17
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja jeg er ret sikker på du skal være aktiv jobsøgende, for ellers er du jo ikke til rådighed som flekser og så kan du jo ikke modtage ledighedsydelse.

I herning skal man møde op til aktivering når man er i smerte klinik behandling det skal fåregå i ens fritid.
Det vil sige som kvinde som mand kan du tage fri til det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 10:53   #18
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susana Se meddelelser
Jeg må sige at jeg oplever det samme omkring timetal, overlægen på psyk, hvor jeg har været indlagt 2 gange p.g.a. stress, har skrevet 12-15 timer til kommunen, men jeg er hver gang blevet sendt ud i 20-25 timer, da de siger 12-15 ikke kan lade sig gøre, og hver gang er filmen knækket. Hvad bliver dyrest for dem, jeg spørger bare!!!!
Det er fordi at sender de dig ud i 25 timers aktiverings cirkus får de deres penge tilbage fra staten.. og når du så blir syg og ryger ind igen får de dem også..
Men tager de hensyn til dig og sender dig ud i dine 12 timer og solen stråler fuglene synger og du kan klare det, så får de ikke deres penge..
Så derfor vil de hellere skyde fuglene lukke gardinet ned så der ikke kommer noget sol og stikke dig dine 25 timer og se dig kuldsejle, for på papiret får de deres penge her og nu.. ud i fremtiden giver de hul i, det er næste budget...

Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Det er fordi at sender de dig ud i 25 timers aktiverings cirkus får de deres penge tilbage fra staten.. og når du så blir syg og ryger ind igen får de dem også..
Men tager de hensyn til dig og sender dig ud i dine 12 timer og solen stråler fuglene synger og du kan klare det, så får de ikke deres penge..
Så derfor vil de hellere skyde fuglene lukke gardinet ned så der ikke kommer noget sol og stikke dig dine 25 timer og se dig kuldsejle, for på papiret får de deres penge her og nu.. ud i fremtiden giver de hul i, det er næste budget...
Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Hej Alle

Har siddet og tænkt lidt efter et let ubehageligt møde med min jobkonsulent i går.

Jeg er bevilliget et fleksjob på 12-15 timer, men er stadig på ledighedsydelse og var derfor til et opfølgningsmøde i går.

Her sagde jobkonsulenten at jeg IKKE kommer ud på 12 timer det er simpelthen for lidt.. ja ja tænkte jeg bare... jeg havde en dag, hvor jeg for at have bare lidt selvtillid, havde stadset mig ud med lidt make-up, mine ynglingssmykker og noget pænt, men almindeligt tøj.
Så jeg tog bare imod hvilket jo er min fejl...

Nå men det var slet ikke det jeg skulle tale om nu... Det jeg tænkte på er at jeg er smertestillende dækket 24-7 og har været det i snart 1½ år.

Jeg spiser: 8 panodiler af 500 mg, 3 gabapentin af 300 mg, 2 todolac af 400 mg og 2 tabletter oxycontin af 10 mg + 5 mg oxynorm op til 3 gange daglig.(sidst nævnte er heldigvis sjældent ( 1-2 gang pr mdr) nødvendigt pt. da jeg går hjemme og kan lægge mig, som det passer mig)

Sidst nævnte samt gabapentin er ikke depottab. Men de andre er og er fordelt over morgen, frokost (kun gabapentinen) og aften.

Til trods for alle disse piller er jeg ikke 100% smertestillet, som min læge siger: han kan godt 98% smertedække mig, men så ligger jeg og sover mit liv væk og det er der ingen der får noget ud af. Jeg er meget glad for min læge der har været en stor støtte i mit forløb. Han burde nok få en buket fra "lægens bord"... hm..

Men her er det så jeg tænker, at ja, jeg går hjemme nu og jeg har indimellem svært ved at få det hele til at hænge sammen, og når jeg så kommer ud i arbejde.. ja så hedder den måske 13.5 timer...(min jobkonsulents udtalelse om at 12 timer simpelthen er for lidt)... det kommer til at gå ud over familien IGEN og erfaringen siger mig, at mit medicin forbrug vil stige, ved blot de 12 timer, men det er der ingen der har taget hensyn til da jeg blev afklaret, selvom jeg gjorde meget opmærksom på mit forbrug af smertestillende var øget...

Er der nogen der kan sige mig, om det er fuldt acceptabelt at jeg "bare" skal øge mit medicinforbrug for at kunne arbejde og "gøre kommunen glad" ? - det er der INGEN der har sagt noget om at jeg skal, det er bare mine tanker som kører derudaf...

Jeg vil gerne arbejde men hvis det er på bekostning af at jeg skal spise endnu mere smertestillende og det igen skal gå endnu mere ud over min "manglende deltagelse" i familien, så synes jeg ikke det er det værd.

Har nogen af jer andre erfaringer med hvad man gør?
Jeg overvejer følgende når jeg har fået job: dagbog dagbog og atter dagbog samt notering af ekstra smertestillende.

Mange (venner og bekendte) har sagt til mig at jeg jo ikek kan blive ved med at spise så meget smertestillende medicin... men hvad gør jeg så?
Jeg har forsøgt at sætte oxycontinen ned til 10 mg pr døgn, det går meget godt i en periode,, men så spiser jeg til gengæld de 3 x oxynorm og så får faktisk 5 mg mere, end når jeg tager min normale dosis.

Jeg har også prøve at trappe helt ud af al medicin.. det holder en uges tid og så er den helt gal, jeg kan slet ikke fungere og min læge siger at jeg selv er god til at styre mit forbrug, men at bliver nød til at lære at acceptere mine smerter og derved mit behov for smertestillende medicin.

Det skal lige nævnes at jeg har forsøgt alternative smertelindrene behandlinger, som gav kortvarig positiv effekt. Dog bortset fra akupunktur som jeg ALDIG vil prøve igen, da det blot forstærkede mine smerter, hvor underligt det end lyder. Men 2 uafhængige akupunktører sagde at nålene havde siddet korrekt, så det kunne ikke være derfor...
Kranio sekral terapi kombineret med fysioterapi er klart det bedste for mig, men det holder ikke mere end en dags tid og så bliver det hurtigt dyrt og efter 5-6 behandlinger så udebliver effekten..

hm.. det var vist det...
God dag til jer alle fra mig
Jeg har selv kronisk piskesmæld og syv mio andre sygdomme som alle er kroniske.. jeg kan kun sige en ting, og det er tager du smertestillende medicin vænner din krop sig til at du ikke har særligt ondt... Dvs når du stopper igen føles smerterne som første dag du fik dit piskesmæld... Hvor hvis du som mig har været Medicin fri i snart 10 år så kan du mærke at kroppen på en sær måde vænner sig til at have ondt...
Jeg siger ikke smerterne forsvinder for det gør de ikke, men din krop flipper ikke ud på samme måde over at du har ondt fordi den er vant til at du ligger højt på smerteskalaen.. og pludselig vil du opdage at din 10ér blir en 8ér når du en dag får en ny smerte og den så er meget værre fordi den er du ikke vant til.... Bare en tanke....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 11:59   #19
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
tror ikkr dagbog virker, hvis de ikke vil lytte nu på jc, så vil de nok heller ikke læse den
det enste der virker er nok bare , at lytte til din krop og gå hjem når smerterne kommer.
Kan ikke være helt enig med dig i dette, nej det er meget muligt at de ikke vil læse den og at de allerede nu viser en uvilje til at lytte...

Min jobkonsulent ville også meget gerne frabede sig min jobplan de syntes det var en god ide at skrive den, men det var en skidt ide at læse den (det havde de virkelig ikke tid til ) alligevel skrev jeg den troligt hver dag og sendte den troligt hver fredag og da det som så ofte så mange gange før viste sig at jeg gik ned og måtte sygemeldes igen igen, kunne jeg henvise til min jobdagbog samt de ugentlige korte skriv til både sb og jk..

og det hjalp altså i min sag, når man mærker at det begynder at blive for meget er det meget meget vigtigt at man får meldt det ud så de ikke kan sidde og sige at de ikke vidste det...

Jeg har været sendt ud for mange timer hvor jeg og læge fra start af har sagt at det var for mange timer, og her har det hjulpet at jeg har givet jobkonsulenten et skriv hvor jeg gør opmærksom på hvor mange timer jeg er visiteret til, hvad det er for job områder og har bedt om at vedkommen skriver til mig hvor mange timer han (jobkonsulenten )mener jeg skal arbejde og hvad kompetencer han /hun har til at over rule læge udtalelser samt sætte sig ud over hvad der er fundet frem til under arbejdsprøvning...

Og samtidig har jeg gjort helt klart at jeg IKKE nægter at samarbejde og at hvis konsulenten siger at det SKAL være 25 timer så må det være sådan men at jeg så forlanger at konsulenten begrunder hvordan vedkommen er kommet frem til at jeg kan klare det, samt at vedkommen selvfølgelig tager ansvaret ved forværring i min sygdom ...

Brevet bliver sendt i kopi til min sagsbehandler og som reglen ender det ud med at jobkonsulenten trækker føleren til sig og siger der er noget jeg har misforstået ...
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange er berørt af fjernelse af tilskud til meget stærk smertestillende medicin lillespir Alt det andet 4 23-04-2013 19:33
smertestillende medicin mortilm Alt det andet 3 06-09-2012 20:43
Til jer der er ordineret stærk smertestillende medicin. phhmw Alt det andet 1 12-02-2012 13:44
Smertestillende... Susanne2412 Dit og Dat 6 28-04-2011 07:39
smertestillende medicin baldur Dit og Dat 5 30-10-2008 09:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension