K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2014, 14:06   #1
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Forhøjelse af fradrag

Jeg kommet i arbejde Flex ansat efter nye regler kan det passe at fradrag blev forhøjet over 2000 kr...når man kommer i job
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2014, 14:10   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tal med skat om det. Det er dine helt personlige tal, der er grundlaget for beløbsstørrelsen. Til gengæld også dig der hænger på et evt for højt fradrag, når regnskabet for 2014 gøres op i foråret 2015.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2014, 14:13   #3
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Tal med skat om det. Det er dine helt personlige tal, der er grundlaget for beløbsstørrelsen. Til gengæld også dig der hænger på et evt for højt fradrag, når regnskabet for 2014 gøres op i foråret 2015.
det er skat som gjorde det. jeg snakkede med dem i dag og gav tal fra min flextilskud og løn fra arbejdsgiver. det er dem som har rettet min forskudopgørelse for 2014 ..

men jeg tjekkede min tidlige forskudopgørelse 2014 før jeg begynde at arbejde og nu 2014 ny opgørelse kan ses fradrag er steget over 2000 kr..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2014, 14:23   #4
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Det kan være fordi du nu får det såkaldte Beskæftigelsesfradag. Det er et fradrag som man får når man er i arbejde, men ikke hvis man er på sygedagpenge eller lign.
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2014, 14:27   #5
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dudde Se meddelelser
Det kan være fordi du nu får det såkaldte Beskæftigelsesfradag. Det er et fradrag som man får når man er i arbejde, men ikke hvis man er på sygedagpenge eller lign.
jeg sprugte kvinde fra skat som jeg snakkede med .. hun sagde til mig at fradrag afhænge også hvor du arbejder hen ...

jeg er ansat i offentlig
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2014, 14:54   #6
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
jeg sprugte kvinde fra skat som jeg snakkede med .. hun sagde til mig at fradrag afhænge også hvor du arbejder hen ...

jeg er ansat i offentlig
Hun har nok også lagt befordringsfradrag ind for dig. Hvis du har mere end 12 km hver vej til din arbejdsplads.
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2014, 14:59   #7
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dudde Se meddelelser
Hun har nok også lagt befordringsfradrag ind for dig. Hvis du har mere end 12 km hver vej til din arbejdsplads.
nej hun har ikke lagt den bor tæt ved min job
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2014, 18:35   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
Jeg kommet i arbejde Flex ansat efter nye regler kan det passe at fradrag blev forhøjet over 2000 kr...når man kommer i job
Ja hmm.. Det KAN lade sig gøre at få 2000 kr mere i fradrag p.g.a. beskæftigelsesfradraget..

Men det kræver enten en ret stor lønindtægt.. Eller at man er enlig forsørger, der får et ekstra beskæftigelsesfradrag..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2014, 18:43   #9
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Ja hmm.. Det KAN lade sig gøre at få 2000 kr mere i fradrag p.g.a. beskæftigelsesfradraget..

Men det kræver enten en ret stor lønindtægt.. Eller at man er enlig forsørger, der får et ekstra beskæftigelsesfradrag..
hej


jeg arbejder 18-20 timer om måned. er ikke enlig bor med kæreste, jeg ringede igen i dag til skat og spørger efter den vil være sikker og den kvinde sagde det er rigtig som det står på forskud. og sagde det kan være på grund din arbajdsplads . på nogle sted kan man få mere i fradrag

jeg kan ikke selv tror på den har tjekkede igen forskudopgørelse og der står rigtig beløb/tal fra mit flextilskud og løn..

ved ikke hvad kan tjekke mere

kan se at min flextilskud hun sætte under kategori sygedagpenge og arb. løshedsdagpenge
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2014, 19:23   #10
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Har nu aldrig hørt der skulle være forskel på fradrag,
om det er privat eller offentlig, selvfølgelig er der nogen andre fradrag hvis man arbejder i udlandet, på søen osv. hvilket ikke er tilfældet her.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension