K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2014, 18:31   #1
eriklauritsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2014
Lokation: København
Indlæg: 5
Styrke: 0
eriklauritsen er ny på vejen
Et dansk forår?

I Danmark har vi de sidste 10 år alle været vidner til et markant fald i retssikkerheden i samfundet. Flere og flere syge mennesker bliver mere syge på grund af den behandling de modtager rundt omkring på jobcentrene. Folk under 40 år kan pludselig ikke længere få tilkendt førtidspension, selvom intet viser, at der er færre syge under 40 end tidligere.

Vi - den danske befolkning - glemmer at magthaverne IKKE har mere magt, end vi giver dem!

Det er vores penge magthaverne forvalter, og magthaver er ansat af os til at forvalte vores penge.

Alligevel tillader vi - den danske befolkning - at magthaver tager vores penge, giver sig selv mere og mere i løn og godtgørelse, alt imens de svage i vores samfund, dem som vi gerne vil hjælpe, skal have mindre.

Vi - den danske befolkning - glemmer at det er IKKE folketinget eller medlemmerne heraf der bestemmer, det er OS - den danske befolkning - der bestemmer, og vi er IKKE blevet spurgt.

Så når du, Hr. Fru. eller Frøken Danmark, bliver syg, hvilket behandling forventer du så at modtage? Forventer du, at det samfund hvori du lever, og som du selv har betalt og bidraget til, tager sig godt af dig og hjælper dig? Hvis det er din forventning, så bliver du godt skuffet!

Magthaverne har i årevis - på tværs af partierne - sænket retssikkerheden og velfærden i det danske samfund. Dette har de gjort under påskud af besparelser. Alligevel betaler vi mere i skat end vi nogensinde har gjort før. Faktisk betaler vi over 75% i skat, men det er de færreste der tænker over det. Ikke alene bliver omkring halvdelen af vores løn taget, men vi betaler også 25% hver gang vi køber en vare i en butik, for ikke at tale om et hav af andre afgifter og bøder.

Magthaverne, dem vi har ansat til at forvalte vores økonomi og velfærd, forvalter ikke denne i vores interesse, men de forvalter denne i deres egne personlige interesser og i de store virksomheders interesser.

Der findes ikke Demokrati i Danmark, og den der tror der findes Demokrati i Danmark er godt dum.

I Danmark findes der kapitalisme!

Virksomhederne betaler - i form af økonomiske støtter - de politiske partier for at forvalte loven og økonomien i deres interesser, og de danske politikere er korrupte.

Vi - den danske befolkning - er nød til at handle!

Men vi er ikke nød til at handle på den måde magthaverne, vores ansatte, ønsker vi skal handle. Nej, vi skal ikke demonstrere, og nej, vi skal ikke skrive lange klagebreve. Og nej, vi skal ikke blot sætte krydset et andet sted på stemmesedlen ved næste valg.

VI SKAL HANDLE!

Men herhjemme i Danmark sover vi! Vi lever i en lalleglad drømmeverden, hvor det eneste vi tænker på er, hvem der vinder næste episode af vild med dans, og hvordan vi mon får råd til det nye fladskærms TV, vi har set på tilbud i El-Giganten.

Vi bliver stopfodret med underholdning og forbrugskultur så vi skal blive siddende i sofaen - og dette er IKKE tilfældigt.

Vi har lært at TRO at vi ikke har magt til at ændre noget, vi har lært at TRO at det er magthaverne der bestemmer, vi har lært at TRO at vi ikke kan gøre noget.

Men alt dette er helt forkert!

Tiden er kommet til at vi - den danske befolkning - der lever her i 2014, smøger ærmerne op og kæmper imod den forøgede undertrykkelse vi alle er vidner til! Vi skal gøre det som nogle af vores forfædre gjorde, da de tog kampen op imod det feudale styre og afskaffede det.

De danske politikere gør det som de gør, fordi vi lader dem gøre det!

Og den ansatte på jobcentret gør det, som personen gør, fordi vi lader personen gøre det.

HERTIL OG IKKE LÆNGERE - VI SKAL HANDLE - OG DET SKAL VÆRE NU!
eriklauritsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2014, 19:21   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hjertelig velkommen....

Kære Eriklauritsen

Tak, for din mening, som ikke mange sygemeldte kan være uenig i.

Du skal vide, at mange af os på k10 også er bisidder i sociale sager.

Du skal vide, at sagsbehandlere - sagsformidler og socialrådgivere ikke er vores fjender, men det er trods alt dem der fører kniven, når sociale sagsbehandlinger udføres bevidst imod lovgivningen. Dem går vi efter.

Du skal vide, at flere af os har stor kontakt til forskellige politikere.

Du skal vide at flere folketingspolitikere følger med på k10.

Du skal vide at vi her på k10 har fået lovforslag igennem Folketinget.

Du skal vide, at flere lovforslag er på vej.

Du skal vide at politikerne bliver inspireret af k10 til at stille §20 spørgsmål.

Du skal vide, at alene i denne måned er der stillet mindst 17 §20 spørgsmål af SUU, Sundhedsudvalget til ministeren på foranledning af de tråde medlemmer af k10 trækker i.

Du skal vide, at medlemmer af k10 er dem, der har tvunget Mette Frederiksen til at fjerne tvang i behandlingen i en forsøgsperiode på 2 år.

Du skal vide, at det er k10 der har tvunget Ankestyrelsen til at annullere Principafgørelse.

Du skal vide, at k10 har forhindret at medborgere indsender fotodokumentation til Borger.dk når der var mistanke om socialt bedrageri.

Du skal vide, at magtfulde handicaporganisationer kontakter k10, når vi er hurtigere med at at tage problemstillinger op i offentligheden.

Du skal vide, at der findes erfarne journalister der er medlemmer af k10, for at få materiale til næste angreb på magthaverne.

Du skal vide, at journalister som Jesper Tynell har kontakt til medlemmer af k10.

Du skal vide, at folketingsmedlemmer kontakter medlemmer af k10, når de er i tvivl om noget.

Du skal vide, at Folketingets DJØFèrne kontakter medlemmer af k10, når de får en opgave fra politikerne. når et parti skal have udformet et Notat.

Du skal vide, at folketingsmedlemmer arbejder på lovforslag udelukkende pga tråde og emner taget op af k10.

Du skal vide at folketingspolitikere inviterer medlemmer af k10 til kaffe i Folketinget når emner skal drøftes.

Du skal vide, at bestyrelsen for danske socialrådgivere følger med på k10.

Du skal vide at KL, Kommunernes Landsforening den private interesseorganisation, ikke kan lide K10.

Du skal vide, at vi er trætte af at embedsmænd og ansatte har taletid i det offentlige.

Du skal vide, at mange k10 medlemmer er glade mennesker, som er alvorligt handicappede.

Mange af os er eller har været på Metadon og Morfin.

En del af os sidder i kørestol og kommer ikke på gaden hver dag.

Du skal vide, at de fleste af medlemmerne af k10 ikke får det mindste ud af at dele ud af vores erfaring, udover glæden ved at hjælpe de nye danske medborgere, som havner i dette menneskefjendtlige sociale system, som DF har igangsat sammen med Venstre og Socialdemokraterne nu fortsætter.

Du skal vide, at k10 ikke er en forening men en privat site hvor der kun er een der bestemmer.... Web og ingen andre.

Du skal vide, at der er blevet forsøgt lukning af k10 med trusler.

Jeg personlig er enig i, at der skal handles, men HVORDAN, gamle dreng?

Jeg stiller gerne op, uden begrænsning, men først skal jeg lige have min urinpose installeret og pumpet dækkene på kørestolen samt spændt mit Bostonkorset og sat et nyt Morfinplaster på min smukke mave. Så er jeg klar til at handle. Hvor skal vi mødes?

Endnu engang hjertelig velkommen her på k10.

Join os, og del ud af din erfaring til glæde for skizofrene, stressede, ryginvalide, scleroseramte, muskelsvindlere ja syge medmennesker, som troede at vi havde velfærd, når vi blev syge.

Vi stiller bare et krav, at lovgivningen overholdes. Intet andet.

Bedste hilsner

Peter §4 borger, skatteyder i den mellemstore klasse som betaler alle de hjælpemidler og invalidebil der er bevilget mig og alligevel overskud til andre.

Sidst redigeret af phhmw; 24-09-2014 kl. 21:05.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-09-2014, 03:47   #3
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Det er nogle interessante betragtninger i begge to fremlægger og i slipstrømmen på det, er der mange mulige og umulige retninger en udvikling til det bedre eller det værre kan drives ud ad.


Når man forsøger at forstå det nære og det fjerne, det lille og det store, det trygge og det farlige osv., så er én af de discipliner som skal beherskes: evnen til at se på helheder i et absolut overordnet perspektiv.

Det er ikke alle og enhver forundt i vuggegave at have fået evner til at nå dertil - men der skal være plads til variationer (diversity) på alle tænkelige måder, uden at det ene skal dominere det andet, men i stedet i en større sammenhæng tjene helheden.


Det I må forsøge at blive enige om, det er:

1) Hvori består udfordringen?
2) Hvad er jeres mål - hvor vil I hen?
3) Hvilke værktøjer vil I trække frem af værktøjskassen for at nå jeres mål?


Jeg fornemmer at I måske godt kan møde hinanden omkring at give patienten en aktionsdiagnose og at målet er at gøre patienten rask.

Men jeg er ikke helt overbevist om, at I er / eller måske heller ikke kan blive enige om hvilken medicin I vil behandle patienten med, ligesom det måske ikke altid er helt enkelt at sige, hvornår patienten er rask.

De dele skal I derfor nok arbejde en hel del på at få ind i noget der kunne minde om et fælles fodslag ... hvis ellers helheden skal have en rimelig chance.


Så uanset om I vil løbe rundt i gaderne med en høtyv i hånden til I segner, eller i vil kneppe kommaer til I bliver blå i roen, så kommer I nok ikke uden om at skulle undersøge, om den aktionsdiagnose i har hægtet på patienten nu også holder i en større kontekst, hvor I både har sikret en forankring i fortiden og samtidig nødvendigt skuer ind i fremtiden.

Det kunne derfor være en idé at arbejde sig ud af underskoven og forsøge at nå op imod bjergets top for at skue ud over landskabet ... det vil muligvis nok opleves lidt som at se verden med nye øjne.


BTW: Hvad vil i svare Spørge Jørgen, når han stiller spørgsmålet: Far, hvorfor er krybben tom?

... og medens i slapper af med at tænke over det spørgsmål, kan I jo meditere over linket i min trailer med kreationer fra Jocelyn Pooks hånd ;-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2014, 09:54   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvor bliver du af...

Kære Erik Lauritsen.

... håber ikke du blev forskrækket.

Kom ind på banen igen og lad os samtale om hvad vi skal gøre.

Vores største problem bliver nok danskernes holdning til, hvor meget vi vil findes os i.

Vores største problem bliver nok, at alt for mange bare ønsker hurtige svar og løsninger, på deres eget problem. At selv gøre bare en lille indsats ligger tilsyneladende fjernt.

Hvordan det går med "sidemanden" er tilsyneladende ikke engang en tanker man kunne tænke.

Ordet "solidaritet" kender de færreste tilsyneladende ikke, eller tager jeg fejl?

Er vi bare blevet en tung masse af holdningsløse mennesker, som i store træk findes os i alt, hvad der bliver krævet af os?

http://www.b.dk/nationalt/lyt-til-ae...rbejdsmarkedet

https://www.facebook.com/louise.benn...52515792578171

Mette Frederiksen

http://politiken.dk/indland/politik/...ipfuglekurser/

Bedste men også lidt triste hilsner

Peter, som ofte lugter til mit tis, da mit underliv er ødelagt pga en arbejdsskade.

PS. det mest frygtelige ved, at 30 unge akademikere ikke rejste sig og sagde STOP, hertil og ikke længere. Men har drejet historien hen i det munter hjørne, som alle mener er skidesjovt, godt skrevet, skide godt, men........

.... man fandt sig i det og valgte ikke at sige STOP, lad os HANDLE!

Sidst redigeret af phhmw; 30-09-2014 kl. 10:07.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-09-2014, 19:44   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Vores største problem bliver nok danskernes holdning til, hvor meget vi vil findes os i.
Nej - vores største problem er koblet til vores biologi - mere præcist til: motorveje og centre i hjernen - og der skal et kvantespring til på det punkt, hvis vi skal gøre os håb om en bedre verden.

Så ... uden en hjerne-upgrade til version 2.0++ kommer vi ingen vegne ... ud over længere ind i blindgyden ...


Citat:
Bedste men også lidt triste hilsner
Du behøver ikke at være trist ... når der er så meget du kan undres & glædes over :-)


Mht. de 30 pipfugle på deres pind ...

Jeg tænker umiddelbart på overflade-substans zen og ender tanken hos Robert Pirsig http://da.wikipedia.org/wiki/Robert_Pirsig

Omvendt kan man jo godt være en ubegavet akademiker ... det fænomen er ikke helt ukendt ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2014, 20:17   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg tro jeg ved hvad du mener..

Kære TimeGuest

Nu har jeg købt bogen, Zen Og Kunsten At Vedligeholde En Motorcykel - En Undersøgelse Af Værdier, fordi få dage efter jeg købte en Harley Davidson, havnede jeg i en kørestol.

I 5 år sad jeg og gloede på den. 5 år! Min hustru kørte den ind i stuen, hvor den var en stor opmuntring for mig. Kørekort til MC & invalidebil røg sig også en tur.

Ingen troede, udover mine hustru, at jeg nogensinde, kom op på den igen.

Men ingen kender dagen før solen er gået ned.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 30-09-2014 kl. 20:19.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-09-2014, 21:09   #7
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Nu har jeg købt bogen, Zen Og Kunsten At Vedligeholde En Motorcykel - En Undersøgelse Af Værdier, fordi få dage efter jeg købte en Harley Davidson, havnede jeg i en kørestol.
Shit, Man! ... det var sq synd for Harley'en, at du blev indisponibel som driver


Citat:
Ingen troede, udover mine hustru, at jeg nogensinde, kom op på den igen.

Men ingen kender dagen før solen er gået ned.
Om 50++ år har vi teknikken til at fikse dit problem ... med mindre at vi reboot'er civilisationen inden da ... så hold fast ... hold fast ... :-)

I den mellemliggende tid, kan man jo bruge tiden på at forsøge at skaffe L.S. en basisydelse ... h*n vil elske det ... og det vil næppe vippe fælleskassen ud over kanten ... samtidig kan vi sende alle de kontrolfreaks, der ikke længere er brug for, ud og være varme service hænder i velfærdens tjeneste.


BTW: eriklauritsen har nok konkluderet, at vi går efteråret i møde?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension