K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2013, 11:19   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man behøver ikke fortælle at man tager bisidder med...

Ja aflever din aktindsigt ved borgerservice og husk kvitteringen....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2013, 10:36   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det lyder som om, de vil trække tiden, fordi du måske stadig står som "i praktik" i deres systemer. Dvs at de får den ønskede refusion fra staten.

Det skal du ikke finde dig i, og forlang derfor møde, "Promte".

Klage derfor til leder, evt borgmester, og forlang møde, således at der bliver ihverksat, den fornødne afklaring af din restarbejdsevne.

Måske i et Reva-center.

Det kommer an på, hvad der gik galt i praktikken?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2014, 00:04   #23
Apollonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 62
Styrke: 14
Apollonia er ny på vejen
opføgning på min sag...

Nu skriver vi august 2014. Jeg er stadig væk sygemeldt oven i min sygemelding. Har lige (igen på egen foranledning) været til samtale hos Odense Kommune vedr. hjælp i min situation. Ny sagsbehandler (igen). Havde ikke læst min sag, og mine diagnoser. De har kun helbredsoplysninger fra Smertecenteret liggende (som jeg selv personligt har afleveret hos dem i 2013). Helbredsoplysninger fra før, og efter findes ikke, kan jeg overrasket konstatere. Fik at vide at "I Odense Kommune opererer vi ikke med sygemeldte". Min veninde som var med som bisidder, spurgte hvad der skal til for at man er sygemeldt i Odense Kommune. "Man skal være indlagt". Nå, okay....
Jeg kom til mødet med endnu en forespørgsel om at der blev lavet en rehabiliteringsplan, og også gerne et ressourceforløb, for at støtte mig i genoptræning og vedligeholdelsestræning, før og sideløbende med en eventuel arbejdsprøvningsperiode. Dette blev igen nægtet : "Du er slet ikke der endnu." Samme svar som på sidste møde, med en anden socialrådgiver (har de gået på Klar , parat, svar-kursus samme sted? Måske der hvor de får bonus pr. videresendt sag). Så svaret var til mig: Du skal i aktivitetscenter, du er aktivitetsparat. dette sagde jeg at jeg skulle rådføre mig med min læge om. Så jeg nægtede jo mere eller mindre at skrive under på det papir hun vitterligt sad og viftede mig om næsen med. Hun sagde at NU skulle der indhentes lægepapirer. Som om hun lige havde opfundet den dybe tallerken. Jamen, jøsses. Og hvad skal du så PLUDSELIG bruge dem til?. Og hvor kom den indskydelse fra? Jeg var rasende. Min veninde huskede at bede om referat af mødet/aktindsigt. Og jeg har efterfølgende fået et referat, som siger at "Odense Kommune kan i henhold til frikommunebekendtgørelsen iværksætte meningsfulde opfølgninger for LAB paragraf 2, nr. 3, og revalidender." Så det er så åbenbart det lovgrundlag hun placerer mig under.

Den korte forhistorie : Jeg var i 2011 i 3 mdr.s arbejdsprøvning med henblik på fleksjob. Perioden skulle forlænges samme sted, men jeg var desværre blevet YDERLIGERE syg mens jeg var i arbejdsprøvning, så nu måtte forløbet afbrydes. Jeg havde fået føleforstyrrelser, nedsat kraft i begge arme og hænder, og kraftige ansigtssmerter. Var i arbejdsprøvning pga. dårlig ryg, men havde aldrig haft disse symptomer før.
Herefter lang udredningsperiode og tilbage hos Odense Kommune i juni 2013, Klar til arbejdsprøvning, men som det fremgår af ovenstående tidligere tråde, startede der i stedet dette cirkus at Odense Kommune ikke tager hensyn til mine problematikker. (i øvrigt tæller den tidligere nævnte arbejdsprøvning ikke, den blev kasseret, fordi jeg blev sygemeldt) SURT.

Diagnoser er overordnet, og kort fortalt : Kroniske, komplekse smerter, fibromyalgi (overlapper hinanden disse to), og tinnitus, hvirvelskred i lænd, diskusprotusioner i nakke og lænd, og diskusprolaps thorakalt, herudover progredierende slidgigt i hænder, 3 led på dette tidspunkt.

Lyder det virkelig helt hen i vejret med et ressourceforløb, og en rehabiliteringsplan? Jeg forstår det simpelt hen ikke? Er det for at spare penge til Odense Kommune, og for at score en bonus? Mage til upersonlig, uempatisk og mangelfuld sagsbehandling. (der har været mange tidligere fejl, har jeg opdaget, da jeg i jan 2014 bad om aktindsigt. Men dem skal jeg ikke komme ind på her, det vil være for omfattende)

MVH Apollonia
Apollonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2014, 08:41   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er din helbredssituation afklaret og uden muligheder for forbedringer?

Hvis du kun kan se frem til forværringer over tid, skal du afklares og IKKE aktiveres!
I afklaringen, skal der tages hensyn til skånebehov, samt sikre beskrivelse af disse, samt andre skånebehov, der ses, i den praktiske afprøvning.
Du kan derfor, efter min mening ikke bare afklares i en virksomhed, hvor der IKKE findes prof. personale, til denne del.

Din læge skal selvsagt beskrive, de skånebehov han mener der måtte være. Resten er selvsagt kommunes opgave, hvorfor der iøvrigt skal denne afklaring til af restarbejdsevnen.
Ellers giver disse forløb jo ingen mening, hvis lægen på forhånd blot kan beskrive det hele. (Det gjorde man i gamle dage. Idag er denne del praktisk).
Tilsydenladende er det en yders inkompentent sagsbehandler, jeg personligt ville klage over.
Husk at det er din sag, og du har krav på at komme videre.

Kommunen er åbentbart af den opfattelse, at du helbredsmæssigt ikke er afklaret, eller kan blive bedre, hvis du igen lære at gå på arbejde.

Alternativt må du søge førtidspension på det foreliggende, og i indstillingen beskrive, at du egentlig vil have et ressourceforløb, og/eller fleks.



VH POpiae

Sidst redigeret af popiae; 19-08-2014 kl. 08:51.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2014, 09:34   #25
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal forstå mekanismen, spillets regler samt lovgivning..

Kære Apollonia

Først en lille, men meget kærlig ment "opsang"

Prøv at begrænse antallet af tråde, da det er besværligt for os andre at danne sig et overblik i en given sag.

Lav flere afsnit i dine indlæg, som gør det lettere for os andre.

Du taler for meget!

Om alt muligt, som ikke rykker dig ud af stedet.

Dit livs "rat" skal du tage fat i, ellers vil kommunen vedblive med at styre udviklingen i din sag.

For 2 1/2 år siden oplyste du følgende:

"Ja, hej, så logger jeg på som ny bruger!
Kvinde, 42 år, har spondylolistese (hvirvelskred), degeneration af 2 diskosskiver, lille udbuling på en diskosskive, og let skoliose
."

https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...listese-boern/

Hvis det en diagnose, som lægerne har stadfæstet i din hospitalsjournal, kan det være en særdeles alvorlig situation, som kræver stor ekspertise at træne, for at undgå en dese-operation (stivgørende operation).

Jeg tager det som en selvfølge at du har aktindsigt i alt 100% fra læger, speciallæger, hospitaler samt kommunen.? S.U.

Spondylolistese.

http://www.aleris.dk/vi-tilbyder/ale...dskred-landen/

Som ligger under denne tråd om optræning, som du skal kende:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813&page=5

Jeg kan forstå du har gennemgået et eller flere optræning forsøg, uden den store succes.

Var det på holdtræning enten ved kommunen eller i praksissektoren?

Eller modtog du individuel træning?

Var det hospitalet eller din praktiserende læge der henviste dig?

Hvor er din vægt? Inden eller uden, for normalt BMI?

Præcis, hvilke led i ryggen har du problemer, du oplyser:

"diskusprotusioner i nakke og lænd, og diskusprolaps thorakalt"

.... men har du den fulde viden om præcis, hvilket led det drejer sig om?

Her er det vigtigt at du præcis har kendskab til alt, hvad MR- og CT-scannings beskrivelserne nævner.

Jeg gentager: "diskusprolaps thorakalt" Kan det bekræftes, af en epikrise at du også har diskus prolaps i brysthvirvlerne (thorakalt)

Du nævner nu, at du har begyndende problemer ud i dine arme. Hvad siger din praktiserende læge til det?

Ofte beskriver du en urimelig situation, eksempelvis:

"Fik at vide at "I Odense Kommune opererer vi ikke med sygemeldte". Min veninde som var med som bisidder, spurgte hvad der skal til for at man er sygemeldt i Odense Kommune. "Man skal være indlagt"."

Når du møder situationer, som efter din mening er urimelig, hvad gør du så ved det?

En social sag drejer sig kun om ganske få ting, DOKUMENTATION og atter DOKUMENTATION, som er din opgave at sørge for er de rigtige dokumentationer i din kommunale journal.

Udover det, er det vigtigt at forstå at kun din arbejdsevne er kommunen interesseret i.

Dine diagnoser, hverken forstår eller interesserer din sagsbehandler eller jobkonsulent sig for.

Der findes kun een, som skal forstå og passe på dit helbred, fordi at den fremad glidning du har, forsvinder jo ikke ad sig selv, men består også om 10 år, hvis ikke der gøres noget, udefra.

Udover dette kan jeg forstå du også har andre diagnoser.

Men, hvis ikke du har 100% aktindsigt i alt 100% er det det første du skal have. Udover dette skal du også forstå alt 100% hvad der skrives i dine akter.
Ellers kan du jo ikke stille de rigtige spørgsmål

Din praktiserende læge er en særdeles vigtig medspiller i en social sag.

Når du taler med dig selv, hvilken konklusion kommer du så til? Ønsker du førtidspension eller fleksjob? Hvad tror du er muligt for dig?

Glem aldrig, at hvad omgivelserne siger har absolut ingen betydning overhovedet.

Men, hvad der skrives og dokumenteres i din kommunale journal er særdeles vigtig og her er det din opgave, at sørge for at alt 100% er korrekt beskrevet og at der ikke mangler væsentlige oplysninger. Det er grundpillen i enhver social sag.

Du kan godt se at kommunen og du, er lysår fra hinanden, i forståelsen af din situation:

Du beskriver dine alvorlige diagnoser, hvor kommunen mener "tilbage hos Odense Kommune i juni 2013, Klar til arbejdsprøvning"

Kun een kan ændre på dette misforhold og det er dig. Det kan kun gøres på den rigtige måde, nemlig at du skal være aktiv og ændre på de forkerte opfattelser af dine diagnoser.

Hvis jeg var i din situation, ville jeg skrive en liste med bekræftede diagnoser og sikre mig at alle dokumentationerne faktuelt ligger i din kommunale journal. Derefter ville jeg drøfte disse med din praktiserende læge om denne forslag til en dels behandling og hvilke muligheder der findes.

Hvilken behandling modtager du i skrivende stund? Hvis ingen, hvorfor?

Popiae`s forslag om at søge førtidspension iht §17, på det foreliggende grundlag skal du overveje nøje og også her forstå mekanismen.

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

Men før man igangsætter en sådan ansøgning, skal man først sikre sig, at alle oplysninger vitterligt findes i ens kommunale journal.

Jeg håber du læser dette i den ånd det er skrevet og tænker lidt over, hvad du fremover skal gøre for at komme videre.

Fordi, hvis ikke du begynder at være aktiv på den rigtige måde, så kan du fortsætte med at skrive i dine tråde, også om 2 1/2 år.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 19-08-2014 kl. 11:05.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-08-2014, 15:51   #26
Apollonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 62
Styrke: 14
Apollonia er ny på vejen
Hej POpiae og Peter!

Mange tak fordi I tog jer tid til at svare... jeg vender tilbage på et andet tidspunkt.

Der er meget at tænke over og arbejde med! Og jeg takker for jeres tanker og input til det forvirrende indlæg jeg har skrevet.

Mit sagsforløb fylder så meget, og fejlene er så mange at jeg ikke kan overskue det hele på en gang, men er jo begyndt at prøve at gøre det jeg lærer her på K10 : Aktindsigt, logbog over henvendelser, systematisering af mine bunker af papirer. osv.

Tit når jeg logger på her ved k10, er det når frustrationerne er nået over "fyldt".

Lige det som I skriver til mig nu, vil jeg dykke ned i systematisk, og arbejde med, så jeg kan komme på rette spor i min egen sag...Jeg vender tilbage....

Mvh Apollonia

Til POpiae!

Min helbredssituation er afklaret, jeg ved ikke om min læge synes min helbredssituation er uden mulighed for forbedringer. Jeg har en lægetid på fredag, og vil bede hende svare på dette spørgsmål. Jeg vil tro hun vil foreslå mere fysioterapi, og varmtvandstræning. (dette vil så nok mere være vedligholdelsestræning, end forbedring).

Skånebehov skal fastlægges og beskrives af læge, ja. Er bare i tvivl om det skal gøres nu, eller lige før jeg skal i en eventuel arbejdsprøvning.

Min bisidder(veninde som er socialrådgiver i en anden del af landet) og jeg, går og overvejer at klage, eller at søge pension på det foreliggende grundlag.

Jeg ved godt at jeg mangler praktikdelen/arbejdsprøvningen, men jeg blev jo ret meget mere syg, sidst jeg var i arbejdsprøvning, og dette er der overhovedet ikke blevet set på, og taget hensyn til af de tre socialrådgivere som har været på min sag, siden jeg blev yderligere syg i arbejdsprøvning.

Det er derfor jeg ønsker et ressourceforløb. Og har bedt om det to- tre gange nu, (har det på skrift).

De vil ikke engang lave en rehabiliteringsplan, som jo er første skridt. Derfor overvejer jeg at søge pension på det foreliggende grundlag. Om ikke andet vil andre skulle se på min sag. De bliver tvunget til det. Jeg mener selv jeg ligger mellem pension , og et par timer om ugen i arbejdsevne.

Så er der det der med at klage: jeg har ikke rigtig ressourcerne, og da slet ikke økonomien til at gå i gang med sådan en proces.

Mvh Apollonia

Svar til Peter.

Jeg tager de gode råd til efterretning, prøver at være mere kortfattet!!!!

Det er mange spørgsmål du stiller, tager dem et, efter et.

Jeg har spondylolistese/ antherolistese. Dette er ikke rigtigt blevet taget alvorligt af nogle læger, de siger nærmest, det ikke er noget særligt. Også en læge jeg talte med på Middelfart rygcenter, for at finde ud af om stivgørende operation var en mulighed. Han frarådede det, pga. ringe effekt, stor risiko, og pga. min alder. 45 år. (Har også tre børn i skolealderen).Er ikke blevet advaret om at det er "farligt"/"alvorligt". tværtimod. Ønsker ikke operation, men ønsker heller forværring af ryg med yderligere problemer jf. rygmarvsskade. Har store smerter fra området ved gang, og almindelige husopgaver. Indretter mig efter dette.

Er fuldskannet i maj 2014:
Nyt fund: Diskusprotusioner to steder i nakken: C4/C5 og C5/C6.
"Gamle" fund: Prolapsus discus TH3/TH4 medialis, med let medullær påvirkning.
Antherolisthesis : L5/S1, gradu 2
Protusio discus L4/L5 moderat
og Schmorlsk impession i corpora vertebra TH 3
og hæmangiom : Corora vertebra : TH8

Men hovedet fejler ikke noget, som neurologen sagde...

Som nævnt tidligere: diagnoser:

Gigt i 3 fingerled (progredierer måske til andre led?)
Kroniske, komplekse nonmaligne smerter og fibromyalgi
dysfunktionelt kæbeled
Tinnitus

Underliggende problemer: Kognitive problemer pga. smerter, føleforstyrrelser bredt ud over hele kroppen, nedsat kraft i hænder og arme, nedsat kraft i fødder og ben, kramper i fødder. (m.m.)

Jeg har gået til manipulationer ved rygcenteret i Middelfart 2012 (thorakal diskusprolaps.)Her fik jeg også individuelle øvelser til hjemmebrug. Ingen effekt/forbedring. Henvist af reumatolog.

Min vægt er helt normal, ikke overvægtig overhovedet.

Vedr. Føleforstyrrelser ud i arme og hænder og ansigtssmerter, så mener min egen læge at dette kommer fra rygproblemerne, da jeg har problemer hele vejen op og ned. Nakkeområdet skulle kunne give disse symptomer.

Jeg er ved at lave to oversigter at give til egen læge og socialrådgiver, : Fund og diagnoser. Og så kronologisk oversigt over speiallægebesøg siden alt dette startede tilbage i 2006.

Du har ret : Jeg mangler 100 % aktindsigt, og arbejder på dette.

Også systematisering af oplysninger arbejder jeg med... som skal videregives til læge og social sag.

I skrivende stund modtager jeg ingen behandling. Det jeg selv ønsker er : varmtvandstræning (og så gerne resten af livet). Evt. Fysioterapi, hvis det overhovedet har nogen effekt. tror jeg bare ikke på mere. Har fået øvelser fra to forskellige steder. Har også fået at vide af smertecenter og en fysioterapeut med speciale i smerter, at smerterne skal jeg leve med. Men jeg er godt klar over at vedligeholdeses træning er meget vigtig.

Har ikke råd til varmtvandstræning med instruktør, det er det jeg har brug for. Har ikke søgt træning hos borgerservice (endnu). Har først lige læst det var en mulighed gennem din tråd . paragraf 80, er det vist.

Jeg nævnte mine behov ønsker hos socialrådgiver. Hun sagde jeg skulle tale med borgerservice. Hun henviste ikke til lovgrundlaget.

Jeg har købt et TENS-apparat fra pansaonic. Mindsker spændinger.

Jeg praktiserer mindfullnes som jeg lærte ved smertecenteret.

Det jeg ønsker er nok pension. Men jeg ved at ingen rigtig får det mere.

Tak for opsangen, Peter...

Mvh Apollonia
Apollonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2014, 12:06   #27
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sådan, kære Apollonia

Nu er du allerede nået halvvejen.

Du har et nogenlunde overblik.

Om få uger har du 100% overblik over din situation.

Mange rygpatienter løber netop ind i din situation, hvor omgivelserne opgiver videre behandling samtidig med at reglerne er at mange ikke har økonomi til at fortsætte en behandling, hvis det viser sig at den virker.

Pris: Vederlagsfri henvisning:
https://scleroseforeningen.dk/aktivi...ri-fysioterapi

Fordi man er en 40/60% patienten hvor man selv betaler de 60% og da man ikke har den juridiske betegnelse "svært handicappet" opnår man ikke en vederlagsfri henvisning.

Du afsender en ansøgning til din kommune om varmtvandsbehandling iht Servicelovens §102 "Den glemte §" Ref DUKH:
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...estemmelse-pdf

Jeg gentager: du er på rette vej og har snart overblik i din situation

Udover ansøgning iht §102 drøfter du med din praktiserende læge nedestående mulighed om hvad der er bedst og hvad lægen anbefaler

Fra http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813&page=5 som du skal læse!

#46

Støtte til vedligeholdelsestræning
Skal kommunen tilbyde træning til min faster, som har fået amputeret begge ben?

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...delsestraening

Kommunen skal i henhold til § 86, stk. 2 i serviceloven tilbyde vedligeholdelsestræning til personer, som på grund af en nedsat funktionsevne har brug for en individuel træningsindsats. Træningen kan bestå af mange ting: der kan være tale om træning i eget hjem, individuel træning på et center, træning på hold og herunder også bassintræning.

Kommunen træffer afgørelse om, hvilken form for vedligeholdelsestræning, der skal iværksættes. Afgørelsen skal træffes ud fra en konkret individuel vurdering af borgerens behov, og afgørelsen skal meddeles skriftligt og være ledsaget af en skriftlig begrundelse med klagevejledning. En afgørelse om vedligeholdelsestræning skal endvidere ses i sammenhæng med evt. anden hjælp, der er bevilget, eks. hjemmehjælp (personlig og praktisk hjælp).

Kommunen bevilger normalt vedligeholdelsestræning for en afgrænset periode, men kommunen skal vurdere, om der er behov for forlængelse.
Praktisk hjælp i forbindelse med træningen

Hvis kommunen bevilger bassintræning som vedligeholdelsestræning, vil kommunen også skulle sikre, at personen får evt. praktisk hjælp i forbindelse med træningen.

Hvis en person selv går svømning, vil kommunen som udgangspunkt ikke være forpligtet til at yde praktisk støtte.

Ankestyrelsen har truffet en konkret afgørelse (C-16-08) om vedligeholdelsestræning.

Ankestyrelsen Principafgørelse C-16-08

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=154579

Jeg er ikke læge eller sundhedsperson og taler aldrig disse imod i det offentlige rum, men onde smerter skal man ikke finde sig i. Punktum og er ikke til diskussion med mig.

Advarsel:
http://ofeldt.dk/index.php?id=49

Skema vederlagsfri henvisning
http://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundh...6FF37287B.ashx

Til din information går jeg til behandling med en kvinde med nøjagtig de samme smerter i kæberne, som du har. Hun er rygpatient, som du.

Jeg har selv brugt TENS i en årrække: http://www.wellnessnordic.com/produk...TuwaApLg8P8HAQ

Jeg vender tilbage!

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 20-08-2014 kl. 12:13.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-08-2014, 23:36   #28
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ift. afklaring af restarbejdsevne, kan dette foregå i et reva-center, med prof. personale, hvor der bl.a. kan laves en funktionsbeskrivelse, af din dag, af fys./og eller ergoterapout.

Funktionsbeskrivelsen kan jo også bestilles og laves på anden vis.

Disse muligheder bruges hvor restarbejdsevnen vurderes , jævnfør ovenstående, som grundlag for pension eller ressourceforløb.

PS vedligeholdende træning, påvirker ikke din afklaring af restarbejdsevnen, medmindre du skal have denne og ikke får det, hvorfor din restarbejdsevne derfor påvirkes.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 20-08-2014 kl. 23:39.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 10:09   #29
Apollonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 62
Styrke: 14
Apollonia er ny på vejen
Hej Popiae!

Okay, jeg kan se at der så er flere mulighederend jeg bliver informeret om, af kommunen. (Jeg bliver nemlig ikke informeret).

Når du skriver "funktionsbeskrivelse kan også bestilles og laves på anden vis", mener du så at en Reva-beskrivelse evt. kan være nok i sig selv til at afgøre fleks eller pension. Eller skal beskrivelsen altid suppleres af arbejdsprøvning/praktik?

Kan man afprøves/testes på reva-center ganske få timer om ugen?

Har du selv prøvet det?

Mht. vedligeholdende træning. Jeg ved ikke om det skal være vedligeholdende træning eller genoptræning, til en start. Mit problem er at min socialrådgiver vil ekspedere mig videre til netværkshold. Og jeg vil ikke parkeres der, hvor jeg ikke kan få den hjælp og støtte jeg har brug for. Hvis jeg nævner ordet genoptræning, så er man allerede parkeret yderligere i et år, og det er ikke i et ressourceforløb.

Mht. til ressourceforløb, jeg vil gerne under et ressourceforløb NU, har ønsket dette i det sidste år. Mine begrundelser er:

1) at jeg har været under offentlig forsørgelse pga. sygdom siden 2010,

2) jeg blev mere syg mens jeg var i arbejdsprøvning med henblik på fleksjob

3)Hvis jeg presses og stresses rent fysisk reagerer min krop øjeblikkeligt med smerter og forværring af funktionsniveau

4)Jeg er ikke i tilbud for vedligeholdelsestræning, som jeg burde. (pga. egenøkonomi)

5) jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg skal kunne gennemføre arbejdsprøvning og/eller Revatest med henblik på fleksjob ell. pension, samtidig med at jeg har en uafklaret økonomisk stressfaktor, og et meget dårligt helbred og funktionsniveau.

6) Jeg har en familie med samlever og tre børn, som også er ret pressede og mærkede af min situation.

Mit problem er :

Kommunen vil ikke give mig en rehabiliteringsplan

De vil heller ikke tage mig i et ressourceforløb, så jeg kan få hjælp og støtte til at gennemføre arbejdsprøvning mhb. på fleksjob ell. pension.

Mener du godt jeg kan søge pension på det foreliggende grundlag nu,(har kun tre mdrs. praktik, som er kasseret, fordi jeg blev yderligere syg. Men papirerne og beskrivelsen ligger jo i sagen. Kan jeg søge pension PÅ NETOP DET GRUNDLAG at jeg blev yderligere syg, og at det tages der NU overhovedet ikke hensyn til.

Hvis jeg søger pension skal jeg vel ikke nævne at jeg også har ønsket mig et ressourceforløb? (men det ligger jo underforstået i sagsakterne).


Hej Peter!

Jeg er ved at undersøge og forholde mig til det du skrev i går...

Mener du ikke det nemmeste for mig er at søge vedligeholdelsestræning efter paragraf 102 fremfor § 86, stk. 2.

Ved du hvordan jeg søger §102, er det hos borgerservicecenterets straks-ekspedition, eller når det er §102, er det så hos min socialrådgiver(som nok ikke kender denne paragraf)?

Mange hilsner og tak...Apollonia
Apollonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 11:05   #30
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg fik lavet en funktionsevnebeskrivelse hjemme. Jobcenteret havde bestilt denne, da sagsbehandler vurderede at min ryg ikke ville kunne klare en arbejdsprøvning og at funktionsevnebeskrivelsen kunne erstatte arbejdsprøvningen.

Der kom er ergoterapeut og stillede en masse spørgsmål og se mig udføre to selvvAlgte opgaver. Jeg slrællede kartofler og redte seng.

Alt i alt tog det ca. 1,5 time og resulterede i en lang rapport som konkluderede at ergoterapeuten ikke kunne finde på tiltag der kunne hjælpe eller peje på jobfunktioner hun kunne anbefale.

Denne rapport lukkede enhver snak om videre arbejdsprøvning og i hele forløbet fra første kontakt med jobcenteret over fleksbevilling til førtidspension har jeg kun været i en arbejdsprøvning på den arbejdspalds jeg allerede var ansat på.

Så det kan godt lade sig gøre.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension