K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2014, 20:43   #1
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Udbatling Danmark - Er det muligt at forstå dem

Jeg har i dag haft en særlig mærkelig oplevelse med ovennævnte offentlige instans -
Min samlever har her pr. 1. aug. fået job (herligt) nu er hun ikke på dagpenge men løn omend en del mindre end dagpenge, men dejligt med job.

Jeg har så på Udbetaling Danmarks hjemmeside oplyst om disse ændringer: Min samlever har nu en lavere indkomst i år end vi regnede med, og min fp er blevet forhøjet.

Så langt så godt - men ændringen betyder jo at jeg hele året har fået for lidt udbetalt. De retter Udbetaling Danmark naturligvis (jeg oplyste ændringerne pr 31/8)
Udbetaling Danmark retter kun (når man har fået for lidt) 6 mdr. tilbage og det ikke fra den august hvor jeg indberettede ændringen, men fra den dag man af egen drift ringer, altså mister jeg en mdr´s ændring (200 kr)

De regner også anderledes når de skal finde min samlevers årsindkomst:
De tager hvad hun har tjent indtil nu og dividere med antal mdr og ganger med 12 MEN da hun ikke havde nogen indkomst i Januar regner de ikke den med når de skal dividere (det bliver så med 7 og ikke 8 mdr) de ganger herefter med det fulde antal mdr i et år ------ jeg bliver således "snydt" men sådan er systemet og loven. Jeg synes det er stærkt --- meget stærkt, særligt når man tænker på ar Harald Børsting har sagt " Når man står i lort til halsen, skal man ikke bøje nakken"

Dette er blot en oplevelse, som jeg skulle ha luft for - jeg ser gerne jeres kommentarer --- Go aften til alle
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2014, 00:05   #2
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Indgiv en skriftlig klage og skriv hvor deres fejl er, så har du måske mulighed for at vinde sagen og få de 200 kr. mener du er snydt for.

Jeg har vundet tilbagebetaling af 8 mdr.´s modregning, da pensions afd. havde "glemt" at se i min skattemappe, at jeg havde 50.000 kr. i fradrag på indbetaling på min ratepensionsopsparing.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2014, 02:46   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Trøst dig med beløbet formentlig er før skat
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2014, 07:58   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg vil også sige, at du bør klage over deres afgørelse.

Hvis der ikke følger klagevejledning med, så kontakt dem og bed om en klagevejledning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 10:50   #5
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Tak for jeres indlæg - det luner ikke at stå alene. Desværre orker jeg ikke at tale med dem, der er som at tale med en maskine med et menneskeligt anstrøg ! Ha en dejlig dag alle jer brave mennesker har på K 10
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 12:30   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Bed - evt pr mail - Udb DK om at tilsende dig angivelse af, hvor den anvendte fremgangsmåde er beskrevet. Er fremgangsmåden ok, er det politikerne, du skal have fat i - men nok en sej tur. God vind.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 14:47   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er vel heller ikke beløbet der er det afgørende, men mere princippet.

Og nej, det princip er da dybt godnat.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 14:58   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
I disse digitale tider burde et kalenderår ikke være et mål i sig selv.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension