K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2014, 13:03   #1
Futte.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Futte. er ny på vejen
Sygedagpenge

Hej alle.
Jeg har med stor glæde læst indlæg på her.

Min sag er nået til vurdering af sygedagpenge.
Sygdommen skyldes en arbejdsrelateret skade, og er under behandling i Arbejdsskadestyrelsen. Første sygedag var 10. April. 2014.

Under hele forløbet har jeg fået brev sb, hver gang vi har haft et møde, er dætte brev det samme som aktindsigt?.

Anmodning om aktindsigt skal den sendes til sb, eller til borgerservice?.

MVH Futte. Svendborg.
Futte. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2014, 13:45   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Futte.

Nej, det er ikke det samme, som aktindsigt.

Hvem du afleverer en ansøgning om aktindsigt er det samme, bare du husker at få en kvittering hvis ikke du anmoder om det pr mail.

Har du ikke modtaget din aktindsigt på den 11de dag skal du reagerer. Lovbunden frist på 10 kalenderdage.

Vær nu kløgtig og følg de råd du modtager.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Sygedagpengestop.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Forlængelses muligheder

"6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller"

Har du skriftligt modtaget en bekræftelse fra ASK, Arbejdsskadestyrelsen at de har anerkendt din sag som en arbejdsskade, så har du en sag ved ASK.

Hvis ikke du har en skriftlig anerkendelse fra ASK har du ikke en sag ved ASK og dine sygedagpenge stopper, hvis der ikke er mulighed for de andre tilfælde. Såre simpelt.

Det hele drejer sig om DOKUMENTATION på SKRIFT. Og din arbejdsevne. Intet andet!.

Du køber 2 A4 mapper og holder din kommunale og arbejdsskadesag adskilt, de har ikke noget med hinanden at gøre.

Du skal have indsigt i alt 100% fra kommunen, læger, speciallæger og hospitaler og kommunen og forstå alt hvad der skrives om dig i alle journaler.

Du bliver her på din tråd fremover.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 30-09-2014 kl. 14:00.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-09-2014, 14:18   #3
Futte.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Futte. er ny på vejen
Hej Peter.
Arbejdsskadestyrelsen har anerkendt min sag.

Jeg vil sende en anmodning om aktindsigt, pr. mail, til sb.

Mvh futte.

Hej Peter.
Tak for svaret.
Jeg skal også opereres i den anden skulder, og har fået en tid på OUH.

Da jeg talte med sb om dætte, sagde hun at jeg skal reskmelde først, og så sygemeldes igen. Er det den bedste løsning for mig?.

Mvh Futte.
Futte. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2014, 12:35   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Futte. Se meddelelser
Hej Peter.
Tak for svaret.
Jeg skal også opereres i den anden skulder, og har fået en tid på OUH.

Da jeg talte med sb om dætte, sagde hun at jeg skal reskmelde først, og så sygemeldes igen. Er det den bedste løsning for mig?.

Mvh Futte.
hej Futte

Nej Nej Nej. Raskmeld dig IKKE før du er rask nok til at vende tilbage til arbejdsmarkedet på fuld tid. Hvis du først er raskmeldt, skal du optjene ret til sygedagpenge, før du kan få dem igen. Se en anden tråd fra idag hvor en raskmeldte sig for at holde ferie.

Se sygedagpengeloven Kapitel 11 § 32 https://www.retsinformation.dk/Forms...d=164165#Kap11

Mvh Akvamarin

Sidst redigeret af Akvamarin; 01-10-2014 kl. 12:48. Årsag: indsat link til sygedagpengeloven
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2014, 14:03   #5
Futte.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Futte. er ny på vejen
Hej Peter.
Tak for svaret. Jeg havde set tråden, derfor meldte spørgsmålet sig.
Mvh Futte.
Futte. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2014, 22:13   #6
kayas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2009
Indlæg: 16
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
kayas er ny på vejen
Her fandt jeg noget:

Hvis jobcenteret siger nej til at du kan holde ferie, og du vil holde ferie, er du som udgangspunkt nødt til at raskmelde sig. Der er dog stor risiko forbundet med ”bare” at raskmelde sig.

Det kan give problemer i forbindelse med genoptagelse af sygedagpengeudbetalingen efter din ferie. Kommunen kan stille spørgsmål ved, om du forhaler din helbredelse eller ikke medvirker i afklaringen, hvis du ikke overholder eventuelle behandlinger, eller undlader at medvirke i praktikforløb, afklaringsforløb eller lignende.

Vælger du at holde din ferie uden at raskmelde dig, vil det blive vurderet, at du udebliver fra forløb på grund af ferie. Dermed udebliver du uden gyldig grund. I det tilfælde vil retten til sygedagpenge ophøre.

Dog har du i henhold til sygedagpengelovens § 21 stk. 1 nr. 4 ret til at genindtræde i retten til sygedagpenge inden for fire uger efter, du er udeblevet fra forløb. Forudsætningen er, at du ellers opfylder betingelserne for at modtage sygedagpenge. Denne fortrydelsesret/genindtrædelsesret kan der gøres brug af én gang under en sygemelding.


Kan det være rigtigt?
kayas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2014, 22:26   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er korrekt at sagen kan genoptages 1 gang hvis man selv forhaler eller gør noget som gør at sygedagpengene bortfalder..

Det kan ses her http://www.foxylex.dk/sygedagpengeloven/#stk164642

Men jeg ville bestemt ikke løbe an på at det vil kunne lade sig gøre...

Så jeg ville ikke gøre det...men det er selvfølgelig op til hver enkelt...

Men der er vist ingen her i tråden der snakker om at holde ferie...medmindre jeg har misset noget...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2014, 22:35   #8
kayas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2009
Indlæg: 16
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
kayas er ny på vejen
)
Du har ret i at ingen nævner ferie her.. Det er bare mig som skrev under det forkerte tråd :-/
Skal nok være opmærksom på det næste gang.. Sorry
kayas er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension