K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2014, 09:13   #31
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Prøver at svare:

Har selv fået lavet funktionsbeskrivelse, begge gange under arbejdsprøvning, som sup. på reva-center.

Når restarbejdsevnen er meget lille og/eller fare for forværring, må man selvsagt gøre dette på anden vis.
Man kan jo ikke påstulere at man er for dårlig til at være i virksomhedspraktik eller lign. for derefter at postulere at man så ikke kan blive afklaret. Det er jo selvmodsigende i en pensionssag, eller fleks på ganske få timer.

1. Det tager desværre(sådan har det været siden 2003) ofte over 5-6år, at udrede-tilkende fleks eller førtidspension.

2. Derfor vil udredning i et prof. miljø som feks reva-center, være bedre, fordi der er fys. psykologer, læger oa., Der kan derfor tages de rigtige hensyn, alene ud fra dit behov, uden at der står en utilfreds arbejdsgiver.

3.se ovenstående.

4. Du bør søge skriftlig, og bredt(retsikkerhedsloven §5), helst med henvisning og/eller andet fra læge/speciallæge. Det skal være lægeligt begrundet. (muligheder, §86 stk2, eller §82(aktivloven)).

5. Det er man desværre nødt til. Men er ganske enig i at det kun forværre situationen, og ens helbred.

6. Forståeligt nok.

Skriv dine bekrymringer ned, og på den begrundelse ansøg om muligheder for hjælp!
Altid skriftlig og husk stempel, og kopi til dig selv. Alternativ er mail.

Ps. hvis du ikke får noget ud af skriftlig ansøgning om hjælp, til bl.a. afklaringen, vil ansøgning på foreliggende være en mulighed.Giv 8-10dage, hvorefter du forsøger et trin højere i kommunen. Og først derefter, ville jeg forsøge andet.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 22-08-2014 kl. 09:17.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2014, 09:55   #32
Apollonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 62
Styrke: 14
Apollonia er ny på vejen
Til Gisne!

Mange tak for dit svar.

Vil lige prøve at søge på funktionsevnebeskrivelse.

Mvh Apollonia

Til POpiae!

Tak for dine svar...det åbner flere muligheder som Kommunen må forholde sig til.

Jeg forstår ikke rigtig din formulering, eller rækkefølgen i forslag til ansøgning?
A) Skriftlig ansøgning om hjælp (de § du har nævnt).

Hvor lang tid skal de have til at svare?

Jeg havde tænkt at lave en meget bred, omfattende ansøgning om hjælp i overskuelige punkter (herunder henvisning til §), og herunder begrundelser.

B) Hvis de ikke svarer indenfor...????

Så C) et trin højere i kommunen, er det hos afdelingens leder?

D) Ansøge om pension på det foreliggende grundlag

Er det sådan du mener rækkefølgen kan være?

Mvh Apollonia?
Apollonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2014, 11:15   #33
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis din sagsbehandler ikke svare, indenfor normal frist som regnes 8-10dage, kan det betale sig at klage højere oppe, med kopi af ansøgte.

Jeg mener at du skal forsøge at få den vedligeholdende træning, hvis den er nødvendig og anbefalet af dine læger, fordi du jo helst ikke må blive dårligere. Og da slet ikke, når du ikke selv har råd.

Dette kan gives under ressourceforløb, som du ønsker, hvorfor disse kan kædes sammen under en ansøgning.

Sker der intet, og de ikke vil, kan man ansøge førtidspension på foreliggende, for at få gang og færdigbehandlet sin sag.

VH POpiae.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2014, 13:40   #34
Apollonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 62
Styrke: 14
Apollonia er ny på vejen
Ville bare lige spørge, og få et hurtigt svar...til dem som kan det på rygraden...

Hvis jeg afleverer et brev med vigtige spørgsmål, vedr. min sag, og i forhold til det sidste møde jeg var til hos socialrådgiver (14/8-2014), hvori jeg beder hende svare skriftligt på mine spørgsmål, har hun så pligt til at svare mig, og hvis ja, hvad er fristen for et svar?

Takker for et svar her

Mvh Apollonia
Apollonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2014, 14:06   #35
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at bede om aktindsigt fra mødet, hvoraf relevante ting bør fremgå.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2014, 19:22   #36
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De har jo vejledningspligt så selvfølgelig skal de svare dig...men men..

Det er desværre ikke altid de gør det og da slet ikke hvis man beder om det på skrift...

Men hvis der ikke bliver svaret....indenfor en rimelig tid...lad os sige to uger....ja så kan du jo klage til borgmesteren og hele kommunalbestyrelsen i kommunen....det er dem der har ansvaret for at tingene fungere i kommunen og det gør det jo ikke hvis borgerene ikke kan få svar på deres spørgsmål...

Har du en borgerrådgiver i kommunen ja så kontakt gerne også denne...

Alt skal selvfølgelig gøres skriftligt...med kvittering hver gang man aflevere ting til kommunen...

Man kan med fordel selv lave to kopier af det man skal aflevere....og så kan de kvittere på den ene af dem....sådan at kommunen ikke skal bruge tid på at først kopier og bruge det som undskyldning for ikke at kvittere..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2014, 10:20   #37
Apollonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 62
Styrke: 14
Apollonia er ny på vejen
Svar til Webmaster, og tak for dine råd.
Jeg undersøger nu om der er en Borgerrådgiver her i kommunen, og har dette i baghånden.

Jeg er blevet godt opdraget og vejledt her på k10 , og afleverer ikke noget uden kvittering.

Til Stampe, og tak for dit råd!
Jeg har aktindsigt, og har et referat fra mødet, som er forfattet af sagsbehandleren. Dette notat eller referat, ligger langt væk fra min egen oplevelse af mødet, og fra min egen oplevelse af min situation.

Måske ved du fra din egen sag, eller fra andre sager herinde, at ting kan fordrejes, også i et referat, til et meget subjektivt notat, og derved fremstår sagen jo altså slet ikke som jeg oplever den.

Min socialrådgiver mener at jeg er aktivitetsparat, under Frikommunebekendtgørelsen nr. 123 af 17. dec 2012 §5, hvoraf det fremgår at kommunerne selv fastlægger rammerne for tilrettelæggelse af det individuelle kontaktforløb. Dvs. Odense Kommune står uden for den gængse lovgivning, og jeg ved ikke om det er økonomisk inticament bagved dette at jeg ikke kan få min socialrådgiver til at se at jeg ikke hører under denne lov og paragraf. (det er det der med at i Odense Kommune er der gulerødder til Socialrådgiverne, lederne og forvaltningerne, og i sidste ende Kommunen, i
form af bonusser til den enkelte, og i form af refusioner og tilskud til kommunen, når bestemte mål nås og gennemføres, indenfor en bestemt tidsramme). Så efter min mening befinder vi os på mange måder i "The Wild West" her i Odense.

Jeg vil derfor endnu engang bede hende om at indstille mig til en rehabiliteringsplan og et ressourceforløb, grundet mine komplekse helbredsmæssige problemer, som blev forværret i forrige arbejdsprøvning.
Jeg vil også spørge om hvor langt hun er nået med at indhente lægelige oplysninger.

Er bare i tvivl om hun overhovedet vil svare mig, og om jeg skulle have klaget efter sidste møde, (14/8- 2014). Jeg har passet egne syge børn i en måned, og har ikke haft tid og kræfter før nu til at skrive et brev til hende.

Mvh Apollonia
Apollonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2014, 08:46   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Apollonia Se meddelelser
Er bare i tvivl om hun overhovedet vil svare mig,
Hvis sb ikke har svaret efter 14 dage, så klag til jobcenterchefen.

Det virkede for mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2014, 09:14   #39
Janne G
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2014
Lokation: Frederikssund
Alder: 61
Indlæg: 23
Styrke: 11
Janne G er ny på vejen
Hej Gisne.

Jeg fik også udarbejdet en funktionsevnebeskrivelse hjemme hos mig selv. Det tog ca. 2 timer, hvor jeg skulle skrælle 3 kartofler, pille et løg, rede seng og gøre badeværelset rent. Efterfølgende modtog jeg kopi af AMPS, som er den observationsbaserede undersøgelse, som ergoterapeuten arbejdede efter. Var det den samme undersøgelse, som du blev evalueret efter?

Min motorisk ADL evne er 0.77 logits. 95% af raske jævnaldrende har et mål for motorisk ADL evne mellem 1.74 og 3.58 logits.

Min proces evne er 1.58 logits. 95% af alderssvarende har et mål for proces ADL evne mellem 1.08 og 2.69 logits.

Derudover har jeg også været til en fysioterapeutisk funktionsevnetest, hvor jeg fik målt min samlede gangdistance til 150 meter.

Jeg er en smule bekymret for arbejdsprøvningen - da jeg ikke har styr på, hvor mange timer det forventes, at jeg skal arbejdsprøves per dag - og hvor meget, jeg skal presse mig selv, før jeg får smerter. Det er de skide smerter, som jeg er hamrende bange for. Det er ikke akutte smerter, som hurtigt forsvinder igen, når jeg stopper med overbelastningen. Derimod bliver smerterne ved i dages vis - og invalidere mig totalt i de pågældende dage. Jeg er diagnosticeret med psoriasisgigt og Morbus Bechterew - med diverse degenereringer af led, da jeg har "rendt rundt" med gigtsygdommen uopdaget i adskillige år.

Har det tåleligt, hvis jeg passer ekstremt godt på mig selv.

Min socialrådgiver i Jobcenteret påstår, at pension ikke er en option, hvorfor jeg er indstillet til flexjob. Jeg har ledt og ledt efter regler vedr. arbejdsprøvning. Men kan ikke finde relevante oplysninger. Samtidig har jeg ledt og ledt efter regler vedr. pension. Men kan heller ikke finde relevante oplysninger i henhold til funktionsevne.

Glad på dine vegne, at du problemfrit røg igennem nåleøjet.

Mange hilsner

Janne
Janne G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2014, 10:49   #40
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hej

Nej, jeg har aldrig hørt om AMPS. Min funktionsevnebeskrivelse, bestod af en beskrivelse af hvordan jeg udførte opgaverne (hvordan jeg holdt på kniv, hvordan jeg drejede kartoflen rundt istedet for at bevæge armen der holdt kniven mv) og resten var skrevet ud fra den samtale hun havde med mig.

Funktionsevnebeskrivelsen var istedet for en arbejdsprøvning
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension