K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2007, 19:38   #1
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Tilkendelse af FP - diagnoser, statisik

Hej alle på http://cms.ast.dk/dataportal/ kan man jo søge på hvor mange der har fået FP i forskellige kommuner. Men det der undrer mig er hvordan opgiver kommunerne de forskellige diagnoser?

Nu er jeg selv blevet tilkendt FP i 3. kvartal i år, og hvis jeg laver en søgning på min kommune og det kvartal, er der 0 der har fået FP med min diagnose.........
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 02:03   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er ikke sikkert, at databasen er opdateret korrekt.

Mange af tallene passer ikke med statistikker andre steder.

Nu er 3. kvartal "næsten" lige slut. Måske opdateringen kommer senere, så det burde fremgå, at "din pension" er med.

Men man ved jo aldrig med de kommuner... måske har de "foræret" dig en helt anden diagnose.

Jeg ved, at hvis en person har flere diagnoser, så fremgår det af pensionstilkendelsesbrevet, hvilken diagnose der var den primære årsag til tilkendelsen... selvom man måske selv synes, at en anden eller andre diagnoser var en større hindring i forhold til arbejdsmarkedet.

Men da spændende at vide, om "din pension" fremgår på et senere tidspunkt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 13:31   #3
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Jeg har taget ud fra den diagnose der er opført i pensions tilkendelses brevet, og der står 0 personer. Syntes bare der er lidt underligt at man kan finde 3 kvartal, hvis den så ikke er opdater,, så burde de da vente med at lægge den ud.

Men hvordan mener du at tallene ikke passer med statsikker andre steder, da lyder da mystisk?
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 14:45   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg mener, at jeg et andet sted her på k10 skrev en liste over, hvilke kommuner der slet ikke havde tilkendt nogen pensioner i vistnok hele 1. halvår af 2007.

Hvis man så gik ind på den enkelte kommunes hjemmeside og søgte grundigt, så viste det sig, at der var tilkendt pensioner alligevel, selvom der stod "0" på ankestyrelsens statistik.

Ofte skriver ankestyrelsen og Danmarks Statistik, at ikke alle kommuner har nået at indberette tallene for de enkelte kvartaler.

De er ofte forsinkede - som med så meget andet.

Du kan have ret i, at de hellere burde vente med at lægge statistikken på, til den er korrekt.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 14:48   #5
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Ja de er nok forsinkede som med så meget andet. Men syntes de burde vente med at lægge statistikken ud. Men vil da lige følge den, det kunne da være sjovt at se om den bliver opdateret. For pt. ingen i min kommune er tilkendt FP med min diagnose, selvom jeg har et brev der viser noget andet

Sidst redigeret af Webmaster; 07-12-2007 kl. 15:37. Årsag: Ingen grund til quote når du svare et indlæg der er lige oppe over...
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilkendelse af fleks Lulu31 Spørgsmål ang fleksjob 3 07-09-2013 10:44
tilkendelse af fleksjob?? Susanne Spørgsmål ang fleksjob 7 08-01-2013 17:01
§34 støtte og tilkendelse af FP? 58hb Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-05-2012 15:36
tilkendelse af flexjob dander Spørgsmål ang fleksjob 1 06-12-2010 08:57
Diagnoser... Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 32 09-08-2008 01:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension