K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Læs her før du skriver > Hjælp til Forum Brug

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælp til Forum Brug Her kan du skrive hvis der er nogle ting som du ikke kan finde ud af ang brugen af forummet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2009, 20:49   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvordan indsætter man billeder?

Håber dette spørgsmål falder under denne kategori...

Jeg har ofte undret mig over hvordan man kan indsætte en anderledes smiley, eller et billede fra ens fotoalbum - jeg kan se nogen har tjek på det, men jeg kan ikke finde ud af det

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2009, 01:04   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
For at sætte et billede ind i en tråd...og hvor billede kommer fra ens album af...

Man starter med at gå ind i sit Kontrol Panel...

Der kan man finde et link der hedder "Billeder & Albums"...

Mit album er her...Webmaster´s album..

Der trykker jeg mig ind i det album der hedder Blandet

Jeg trykker mig så ind på dette billede Do not feed the troll

Hvis du ser nederst lige under det billede...så finder du 2 forskellige adresser..

En der hedder "Billede URL" og en der hedder "BB Kode"

Hvis du vælger at kopiere den adresse du finder i feltet lige under den der hedder "BB Kode"...

Adressen ser sådan her ud...[IMG]http://www.k10.dk/picture.php?albumid=21&pictureid=247[/IMG]

Så kan du bagefter sætte adressen ind i en hvilket som helst tråd eller indlæg du ønsker...

Og vupti...så har du lavet et billede i en tråd...

Prøv at kopier ovenstående adresse og sæt den ind i det svar du skriver til dette indlæg...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2009, 10:51   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen



Denne her adresse er let at kopiere, hehe...

Men mine egne billeder har åbenbart ikke nogen 'kode' - det er bare et billede.

Måske er det fordi jeg har windows Vista, synes det er et irriterende system, svært.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 07:45   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Helena, HÆHÆ du jo dygtig ,men hvordan for man foto ind på sine album, ikk for jeg selv har glæde af at vide det ,jeg er jo håbeløs bagud --når jeg får det vist så kan jeg , men går der 14 dage uden at bruge det ,så jeg helt på bar mud igen jeg er nok nere praktisk end teknisk
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 10:27   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Helenekr...du skriver at dine billeder ikke har nogen kode...

Er det billeder som ligger på din egen computer du snakker om ??
Eller billeder der ligger på nettet ??

Cleo....hvis du har et spørgsmål til denne kategori....så lav venligst en ny tråd til spørgsmålet..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 14:12   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er de billeder jeg i forvejen har liggende på computeren...

Jeg kunne heller ikke se koden på dit troll-billede, suuuk...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 14:47   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan ikke se denne kode...der hvor der er en rød hjemmelavet pil


______________________________________________


Billede ligger her Do Not Feed The Troll

Den er ellers tydelig...

Her senere skriver jeg en guide for hvordan du lægger billeder op i dit eget album her på K10...altså de billeder du har på din egen computer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 03:17   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vejledning albums og billeder

For at lægge billeder i feks de sociale grupper eller forum....skal man først lave et album med de billeder man vil bruge...

Man kan følge denne vedledning....trin for trin....og så skulle man gerne kunne lægge billeder op i de sociale grupper...eller i forum..

Under ens kontrol panel på K10 finder man ude til venstre et link til "Billeder & Albums"
Kontrol panelet finder man her: http://www.k10.dk/usercp.php
Man kan iøvrigt altid finde et link til kontrol panelet på den næst øverste link linje på K10

Når man er inde under billeder og albums....skal du trykke på "TILFØJ ALBUM"

Man kan også snyde lidt og springe direkte der til på dette link http://www.k10.dk/album.php?do=addalbum

Men det er nok meget smart at vide hvor tingene er hvis man ikke lige har dette link...

Når man så har trykket på tilføj album....så skal man give det album man vil lave en titel og en beskrivelse...

Feks. titel = Katte og beskrivelse = Her er nogle billeder af mine katte.....eller hvad du nu vil skrive...

Neden under beskrivelsen under "ALBUM TYPE" skal man vælge om det skal være "PUBLIC" så alle kan se ens billeder...eller om det kun skal ses af ens kontakter...som betyder at det kun er dem man har som kontakter på K10 som kan se billederne...
Den sidste mulighed er "PROFIL" som gør at billedet bliver brugt som ens profil billede....

Hvis man skal bruge det i en social gruppe som feks kattegruppen....så skal man vælge "PUBLIC"

Til sidst skal man trykke på knappen "TILFØJ"

Nu kommer der så en side hvor man kan vælge at uploade ens billeder
Tryk på "Klik her for at uploade billeder"

Så kommer der en side hvor der er 3 knapper med teksten "Gennemse"
Man skal trykke på den øverste og så kan man vælge et billede på ens computer og trykke på "ÅBN"

Man kan gøre dette med alle 3 knapper hvor der står "Gennemse"

Når man er færdig....så skal man trykke på knappen "UPLOAD BILLEDER"

Så kommer der en side hvor man kan skrive navnet på ens billede eller vælge at slette det igen hvis man nu har fået valgt det forkerte billede....

Til sidst skal man trykke på "GEM ÆNDINGER"

Så kommer der en rude med ens nye album og billede....man har der muligheden for at uploade flere billeder til dette album...
Man kan også trykke på det nederste link i midten af siden der hedder "Tilføj Billeder til en Gruppe"

Hvis man trykker på det link...så vil man se at øverst til venstre på billedet at der er en lille boks man kan hakke af for at vælge det billede....det skal man gøre....altså klikke med musen over den lille boks i venstre hjørne af ens billede...
Der vil komme et "v" i boksen...
Nederst ud for teksten "Tilføj også valgte billedet:" er der et felt...som man skal trykke i for at vælge den sociale gruppe hvor man vil have ens billede i.....
Når man har valgt den rigtige gruppe....så skal man bare trykke på "Tilføj Billeder"

Så er man færdig og man vil kunne se at det billedet man har valgt nu er under den gruppe som man valgte...

Alt dette kan godt lyde meget besværligt....men det er det faktisk ikke...når man lige får øvet sig lidt...

Man kan jo bare øve sig med at få uploadet nogle billeder og prøve sig frem...de kan altid slettes igen...

Under dit/dine albums vil man altid have muligheden for at slette de billeder man har uploadet...hvis man allevel ikke vil have dem liggende på K10..

Måske det er en god ide at printe denne vejledning ud eller have den åben i en anden rude...så man lige kan følge den trin for trin...

Når man har de billeder man vil bruge i sit/sine albums...så kan man bruge den vejledning jeg har givet længere oppe i denne tråd...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 09:55   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Okay, 1000 tak for vejledningen, den vil jeg kigge nærmere på senere, hvor jeg har lidt mere tid til at sætte mig ind i det....

Men nej Web, jeg kan slet ikke se de der koder (med den hjemmelavede pil) de er der slet ikke når jeg klikker ind på billedet. Der er kun et billede af Trollen, og så står der jeg kan anmelde billedet og at billedet er dit osv....men ingen koder.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 11:50   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dohh selvfølgelig....det tænkte jeg ikke over...

De adresser er der kun når det er dine egne billeder....

Det vil sige at du vil kunne se adresserne når du kigger på dine egne billeder men ikke hvis du kigger på mine...eller andre´s..

Men du vil kunne højreklikke på det billede af trollen....og hvis du vælger "egenskaber" så vil du kunne se billedet adresse og det er den adresse du skal bruge...

Adressen skal ind imellem disse tags så det ser sådan her ud [img]adresse[/img]

Dette kan du gøre med alle de billeder du ser på K10...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ryngen billeder væk hos tandlægen ? c.l.e.o. Alt det andet 21 06-06-2012 16:56
Hjælp Venstre med DINE billeder! buster Politik og Samfund 1 16-08-2011 22:48
Udvalgsmødet Folketinget Talepapir Billeder @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 71 30-06-2009 03:03
Fandt lige nogle billeder... Razmo Dit og Dat 5 29-04-2009 23:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension