K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2013, 23:27   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Beklager sidesporet

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 23:50   #22
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Politikkerne ændrer dagsordenen når de får fornemmelsen af at noget kan være galt...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pyt Se meddelelser
Så vil jeg igen
Men at ville ønske, at andre ikke har succes, med de muligheder de nu har, er i min verden. usympatisk at høre på...
Med den anklage bliver jeg nød til at kommentere selvom det vil ryge udenfor meningen med tråden.

Der bliver her fortalt om at nogen godt "kan" selvom de var "dømt ude"
Har man en arbejdevne så kan jeg bare ikke forstå at man er berettiget til pension!

Det er ikke sikkert du forstår hvad jeg skriver, men os med usynlige handicaps får på hattepulden hver gang sådanne sager er oppe at vende.

Jeg sætter mig ikke til dommer, men i lyset af historien kan jeg da kun sige at det måske var på tide at politikkerne fik sat gang i nogle revurderinger.
Hvad en revurdering så konkret ville munde ud i måtte jo blive en sag mellem kommunen og den der skulle revurderes.
Jeg kan slet ikke se hvorfor det skulle være så farligt at kommunen revurderede med mellemrum.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 09-07-2013 kl. 23:54. Årsag: tilføjelser
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 01:28   #23
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror også det er dem med lønindtægt der i første omgang er de mest interessante at få styr på.....og at det også er dem man vil gå efter, såfremt revurderinger kommer på tale.

Men det er vel også fair nok, at dem der arbejder og som kan magte et lille job, måske viger pladsen for nogen som ikke kan en skid, og som bliver kastet rundt i systemet som bolde, fordi de tilfældigvis kan klare 1 time om ugen.....

For jo, det må da gøre ondt et sted, hvis man selv sidder med et afslag på førtidspension fordi man matcher fleks med 1-2 timer, og samtidig læser, at en del førtidspensionister kan klare en hel del mere til lyden af klapsalver.
Nu er det ikke fordi man skal få helt ondt i røven over at de har lavet de forrykte regler og at andre tidligere har fået FTP på mere rigtige grundlag.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Har man en arbejdevne så kan jeg bare ikke forstå at man er berettiget til pension!
Det at være pensioneret betød at man havde så lav arbejdsevne at man ikke kunne være selv forsørgende. Derfor der f.eks. eksisterer skånejobs. Ofte vil førtidspensionister have langt mere omfattende skånehensyn der gør at de ikke kan arbejde under normale vilkår.

At folketinget er gået forkert i byen og lavet en ret forrykt reform, er ikke FTP'ernes skyld.

Sidst redigeret af Abraxus; 10-07-2013 kl. 01:35.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 09:24   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Beklager sidesporet

samme her

er helt enig i, at det er fedt folk har fået det bedre og har overskud til at kunne arbejde igen.

men når v og la ser sådan en historie, så vil de helt klart tænke hvorfor har de overhovedet en pension. når ens arbejdsevne skal være nul og eller helt ubetydelig
når man oven i har vedtaget en ny reform som har til formål og nedbringe antallet af FP. samt loven ligger op til at folk skal have fleks ned til et par timer om ugen.
så hvis de kan arbejde nogle timer om ugen, så er fleks en ny mulighed
tidligere var loven indrettet på den måde at fra cirka 10-12 timer og ned efter
fik man pension. selvom der ikke stå noget time tal i loven, så kunne det ikke betale sig og ansætte en på fleks under de 12.5 time.
den regel er alså ændret til et par timer om ugen, så kan man ikke få pension.

Det er desværre den virkelighed som er kommet efter den 1 januar 2013 og som gælder alle som har fået pension efter 2003
tror desværre nogen har glemt, at den nye lov bestemt ikke er lavet for sjov.
den vinkel forholder denne historie sig ikke til

Sidst redigeret af MTVRV1; 10-07-2013 kl. 09:32.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 09:52   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har sådan set kun én ting at sige.

Jeg ville simpelthen ikke turde.

15 års kamp med Danmarks sociale system var mere end rigeligt for mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 13:41   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ville heller ikke turde, men jeg bliver også ret nemt paranoid.

Men jeg synes nu alligevel, at historien kan bruges, for jeg synes den luner og giver håb - havde dog hellere set, at det var to ufaglærte der havde brudt gennem muren, men det er jo fordi jeg selv er ufaglært og ikke ejer for 25 øre kompetencer og kommer til at tænke, at hvis man har en uddannelse, et fagområde, så står man altså bedre både på arbejdsmarked, men også hvis man lander på en førtidspension......

Men man kan jo ikke synes andet, end det er sejt gået!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 15:10   #27
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Jeg er enig med MTVRV1. Med artiklen om førtidspensionisten som har et arbejdsliv, er det uundgåeligt at se det i lyset af den nye fleksjobsreform gældende fra 2013. Idet der kan gives fleks helt ned til 1-2 timer til folk med mange begrænsninger. Ved så lille en arbejdsevne burde fleksjob være en mulighed for folk som ønsker at bevare deres restevne i et arbejde, alternativet skal være pension.

Ved at give muligheden for ”skånejobs” for både førtidspensionister og folk med arbejdsevne under 10-12 timer (altså dem som burde få tilbud om pension), vil man åbne døren helt for dem som vil og kan arbejde udfra de hensyn der skal tages. (Hensyn som for manges vedkommende har taget en krig med kommunen at komme frem til via afklaring:/)

Jeg har ikke selv ondt over, Junette (fra artiklen) som har en god uddannelse ikke også udnytter hendes evne det i det omfang hun kan. Og tænker at hvis hun bliver presset, ved en revurdering hvor en sagsbehandler overdriver hendes virke, så vil hendes sygdom gå i udbrud igen og det er der ingen som er tjent med. Hverken Junette eller samfundet.

Med det skrevet, så synes jeg da det passer ind i tråden at belyse, at imens flere kommuner har taget intiativ/investeret i at få førtidspensionister til at bidrage/yde i det omfang de kan – så er der med den nye reform dømt dødsløb mod de nuværende og kommende syge. Hvis Junette eller andre førtidspensionister i lign situation ikke skal rammes, SKAL der laves ændringer i den nye reform.

Der er mange som står i en kontrast-situation til trådens indledende artikel. Eksempelvis:

*Alle dem som er bevilliget fleks, som gerne vil være selvstændige - men som ikke har den mulighed.

* De syge/handicappede borgere som bedømmes til at kunne bestride et arbejde i 18-20 timer, og ikke tilkendes fleks, men skal være selvforsørgende på deltid.

Selv det at få fleksjobbevilling idag er svært. Fleks er for mange af dem med en arbejdsevne imellem 1-12 timer blevet li med ”pension”. Dog er det ikke en pension for de skal jo stå til rådighed.

Man kan godt få kontrasterne belyst i en tråd uden det skal omhandle vrede/harme
Men blot gøre opmærksom på hvad den nye reform bringer med i kølvandet.

Sidst redigeret af simsons; 10-07-2013 kl. 15:14.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob i egen virksomhed - med tilbagevirkende kraft Dixie4y Spørgsmål ang fleksjob 9 05-04-2013 23:06
Fleksjob i egen/ægtefælles virksomhed ? Jondot Spørgsmål ang fleksjob 2 15-12-2011 10:15
flex i egen virksomhed 0o-mig-o0 Spørgsmål ang fleksjob 1 02-08-2011 08:50
Hvornår starter en sag? kamma Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 25-08-2010 15:16
hvor dan starter man en ftp sag op?? cosol At søge førtidspension 8 27-06-2009 01:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension