K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2014, 08:43   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det passer så ikke helt, for både min læge og min psykiater anbefalede førtidspension i alle deres udtalelser. Men det er korrekt at kommunen ikke behøver at reagerer på det! Men de må altså godt udtale sig...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2014, 07:14   #22
micelk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2013
Lokation: vordingborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
micelk er ny på vejen
Vovse det ved jeg det med lægerne og de har alle skrevet at jeg er stationær og alle muligheder er udtømte og det er formåls løst at at arbejdsprøve og der er ingen relevant tro på at pt vil komme tilbage på arbejdes market det er hvad der står i mine papir

Helenekr det var jeg så ikke klar over at de måtte men jeg håber på det bedst når jeg på et eller andet tidspunkt skal til rehabiliteringsteam har nu ventet en uge siden jeg fil lavet den læ262 hos min læge men jeg tror ikke der sker noget før om et par mdr
micelk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2014, 12:43   #23
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
I mange tilfælde i al fald bedre, lægerne holder sig til deres egne kompetenceområder. Sagsbehandlerne skal heller ikke udtale sig om lægelige dilemmaer.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2014, 16:49   #24
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det passer så ikke helt, for både min læge og min psykiater anbefalede førtidspension i alle deres udtalelser. Men det er korrekt at kommunen ikke behøver at reagerer på det! Men de må altså godt udtale sig...
Narj ikke helt....de skal faktisk reagere hvis en læge skriver at en person bør have førtidspension eller anden ydelse...

De har nemlig alle sammen skrevet under på en fælleserklæring om at alle læger IKKE må skrive sådan...

Så de bør faktisk kontakte pågældende læge og fortælle denne at det IKKE er okay at skrive hvad dennes patient er berettiget til....ikke engang anbefale må de...

Dette fordi det ALENE er kommunen der afgøre dette..

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 08:35   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er forskel på, hvad en lægekonsulent må, og hvad egen læge/speciallæge må.

Egne læger må gerne anbefale førtidspension, også nu med den nye reform.

Lægekonsulenten må derimod IKKE.

VH POPiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 11:11   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Narj ikke helt....de skal faktisk reagere hvis en læge skriver at en person bør have førtidspension eller anden ydelse...
Mon ikke det handler om, at hvis en læge skriver, at en borger bør tilkendes fp, så skal kommunen undersøge, om det er tilfældet.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
De har nemlig alle sammen skrevet under på en fælleserklæring om at alle læger IKKE må skrive sådan...

Så de bør faktisk kontakte pågældende læge og fortælle denne at det IKKE er okay at skrive hvad dennes patient er berettiget til....ikke engang anbefale må de...

Dette fordi det ALENE er kommunen der afgøre dette..

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809
Jeg kopierer lige fra Web's link:

"Tre retningslinjer skal særligt fremhæves

1) Lægekonsulenten må ikke træffe afgørelse om førtidspension og må ikke udtale sig om, hvorvidt borgeren samlet set opfylder betingelserne for førtidspension eller andre sociale ydelser.

2) Når der indhentes oplysninger fra praktiserende læger eller speciallæger, må lægeerklæringerne ud over en beskrivelse af ansøgerens helbredsmæssige forhold ikke indeholde synspunkter eller konklusioner om patientens ret til sociale ydelser.
"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 21-09-2014 kl. 11:17.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2014, 21:39   #27
micelk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2013
Lokation: vordingborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
micelk er ny på vejen
Tak vovse og webmater og popiae for jeres svar det er rart at vide hvad de forskellige læger og kommunen må må indrømme at jeg ikke kan finde ro og sover dårligt om natten max 3 timer da jeg ikke ved hvor jeg står henne i min sag da jeg kun venter på at skal til rehabiliteringsteam men jeg hved ikke hvor længe man skal vente jeg var hos lægen den 11-9-14 og fik lavet en læ 262 så hvor længe der går før jeg skal til teamet er uvis

men jeg håber det bliver en fp
micelk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2014, 19:30   #28
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Sært, at sagsbehandleren er den, der faktisk afstikker mulighederne. Det må være et levn fra den tid, hvor sagsbehandleren rent faktisk kendte klienten. De fleste er knyttet til et team, hvor ingen rent faktisk tager ansvar.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2014, 08:27   #29
micelk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2013
Lokation: vordingborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
micelk er ny på vejen
Mukke ja hun er et levn fra den tid men er glad for at jeg har hende og ikke skiftene sb som mange andre har hun har fulgt mig fra dag 1 af og hun mener også at jeg burde have pension men nu må jeg se hvornår hun sender mig til rehab
micelk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 07:27   #30
micelk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2013
Lokation: vordingborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
micelk er ny på vejen
Ja så blev jeg i går den 2-10 ringet op af sb da hun havde nogle spørgsmål til min sag og ville forlægge mig nogle ting.
Hun spurgte til om jeg havde fået men erstatning og det sagde jeg nej til da jeg ikke var helt udredt endnu men havde fået lidt erstatning og så forslog hun at vi kunne sende den afsted på det forliggende grundlag pargraf 17 men det sagde jeg nej til da jeg havde fået et afslag før på det ellers var der et resurceforløb med henblik på en arbejdsprøvnig trods det at mine papir fra div læger skriver at jeg ingen erhvervs evne er så betydlig ned sat at det er formålsløst at arbejdsprøve mig og det magter jeg bare ikke og det kunne sb godt forstå og syntes der for at vi skulle sende den til klinisktest og så til rebhaliteringsteamet for som sb siger så taler mine papir på en pension så nu afventer jeg nu på klinisktest og er spænd på hvad de så siger når de har læst alle mine papir og sb mener først at min sag kommer for rehab. til dec men er vi heldige som sb siger så kan den måske komme for i november
micelk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension