K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2014, 13:17   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kommer helt an på ens alder...hvad der sker...

Er man under 40 år....ja så kan de bare sætte en i et nyt ressourceforløb og dette kan de blive ved med indtil man er 40 år...medmindre det er åbenbart formålsløst at forsøge at udvikle ens arbejdsevne i et ressourceforløb..

Er man derimod 40 år eller over ja så har man en god mulighed for at de skal finde en måde at afgøre sagen på....og hvis man ikke er kommet tættere på arbejdsmarked ja så skal de enten se på fleksjob, pension...

Man kan dog få flere ressourceforløb hvis man er over 40 år hvis man selv vil dette..

Man kan læse om ressourceforløb her http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...essourceforlob
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2014, 14:25   #22
hhm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
hhm er ny på vejen
Tak for svar
hhm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 18:12   #23
hhm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
hhm er ny på vejen
Hej

Jeg har lige i dag fundet ud af, at min anke over sagsbehandlingen ikke er ankommet til Ankestyrelsen. Fik at vide at jeg skulle kontakte min kommune, som jeg ikke har fået fat i endnu. Det er over 1 år siden at jeg fik besked fra min sagsbehandler at de vil videre sende det til Ankestyrelsen. Hvad gør jeg.?? Skal jeg kontakte avisen og blæse det hele op. Øv har det ikke godt.
hhm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 18:33   #24
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu har jeg ikke kigget tilbage i tråden....men har du bevis på at du har klaget?

Nu kommer det lidt an på hvad det er du har klaget over....der for et år siden....du skriver bare sagsbehandlingen...

Hvis man skal klage over en afgørelse som kommunen har truffet....ja så er det korrekt at kommunen har 4 uger til at revurdere sagen og hvis de fastholder deres afslag ja så SKAL de sende sagen videre til ankestyrelsen...

Men hvis det er selve sagsbehandlingen som du har klaget over....ja så er det ikke ankestyrelsen som tager sig af disse klager....det er borgmesteren og kommunalbestyrelsen som tager sig af disse klager...

Men du skal selvfølgelig kontakte kommunen og få dem til at rette op på denne fejl....en kæmpe fejl...hvis det altså er en afgørelse som du har klaget over...

Dernæst bør du klage til borgmesteren og hele kommunalbestyrelsen...da det er dem der har ansvaret for at tingene sker korrekt i kommunen...

Har du klaget over en afgørelse og denne klage ikke er blevet sendt videre ja så er der noget alvorligt galt med måden kommunen behandler klagerne på..

Men det kræver selvfølgelig at du har beviser for at du har klaget og afleveret klagen til kommunen...

Nu ved jeg ikke hvor du bor men du bør ligeledes tjekke om din kommune har en borgerrådgiver som du ligeledes kan klage til over kommunen..

Du bør gøre alt dette skriftligt således at du har din dokumentation i orden....hvis der senere skulle være problemer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 21:09   #25
hhm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
hhm er ny på vejen
Thumbs up

Ja det er en afgørelse kommunen har truffet, jeg klager over.

Jeg skriver lige af hvad der står i afslaget:

Vi sender dine partshøringskommentarer og klagerne over sagsbehandlingen videre behandling i Ankestyrelsen.

Det er skrevet til mig, af min sagsbehandler og datoen er d. 01.08.2013. Har afleveret mine klager og fået underskrift på at de blev modtaget. Så den side er ok.

Håber jeg træffer en sagsbehandler i morgen, og derefter vil jeg skrive til borgmesteren og kommunalbestyrelsen.

Tak for dine gode råd
hhm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 21:24   #26
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Okay ja det lyder som om at der er en der virkelig har lavet en mega fejl...

Så du bør klart klage over selve sagsbehandlingen du har fået....eller skal man sige...som du IKKE har fået...

Du bør også fortælle dem at de aldeles omgående SKAL sende din klage videre til ankestyrelsen...

Du bør så kontakte ankestyrelsen når de har fået dine papirer....du bør få besked om det når de modtager klagen....

Men så kontakt dem og fortæl dem hvordan det hele hænger sammen og at kommunen IKKE har sendt din klage videre til dem som de skal og bør ifølge lovgivningen..

Simpelthen vildt at der kan ske sådan en stor fejl...jeg mener det er jo ikke raketvidenskab at når de modtager en klage at de så skal sende den videre til ankestyrelsen...det er jo noget de prøver ret ofte...så man fatter ikke at det kan ske...

Har din kommune en borgerrådgiver ja så bør denne også have at vide hvad der er sket...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 22:22   #27
hhm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
hhm er ny på vejen
I Varde kommune er der desværre ikke en borgerrådgiver. Har søgt, men intet fundet. Jeg kan måske kontakte min fagforening. Men jeg ved ikke om de kan hjælpe og er i stand til det.
hhm er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis man selv finder flexjob Abraxus Spørgsmål ang fleksjob 5 01-02-2013 11:28
Søger om at få flexjob Annemette Spørgsmål ang fleksjob 11 28-10-2009 17:54
Søger selv førtidspension Bibbi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 22-07-2009 01:16
når man selv søger en §17 ? jane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 11-08-2008 20:38
flexjob selv søge jj2 Spørgsmål ang fleksjob 4 28-03-2008 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension