K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2012, 10:30   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
For at stoppe en ydelse med begrundelse i praktik, SKAL denne være aktuel mulighed!

Forstår ikke helt det du skriver?
har du haft en periode med stop af udbetaling? Hvor lang tid>? Er sygedagpengene genoptaget?
Hvorfor har de IKKE indhendtet en sygemeldning hos din læge?(dette bør du bruge som argument, ligesom de forlangte fremmøde samtidig med at du have indkøring af din søn).

PS: Hvis du har fagforening, bør du inddrage dem hurtigst mulig, pga frist for klage!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 17:43   #22
den trætte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 10
Styrke: 13
den trætte er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
For at stoppe en ydelse med begrundelse i praktik, SKAL denne være aktuel mulighed!

Forstår ikke helt det du skriver?
har du haft en periode med stop af udbetaling? Hvor lang tid>? Er sygedagpengene genoptaget?
Hvorfor har de IKKE indhendtet en sygemeldning hos din læge?(dette bør du bruge som argument, ligesom de forlangte fremmøde samtidig med at du have indkøring af din søn).

PS: Hvis du har fagforening, bør du inddrage dem hurtigst mulig, pga frist for klage!

VH Popiae
Tak for dit råd

forstår heller ingenting selv, skal hvis tage et på dage med totalt afslapning hvis hovedet vil
Ja jeg har haft sygedagpenge stop pga manglende medvirkelse iforhold til praktikken. det var en uge de var stoppet, kontakte så min sagsbehandler pr. telf. hvor jeg oplyste jeg klart til medvirkelse igen.
fik så brev af kommunen hvori der står.
Afgørelsen om ophør og genoptagelse af udbetaling af sygedagpeng/sygedagpengerefusion.
inden afgørelsen er truffet, er det foretaget parthøring, jobcenter har modtaget bemærkninger fra dig ved telf disse bemærkninger er indgået i beslutningsgrundlaget men har ikke givet grundlaf for at ændre afgørelsen.
du oplyser at den manglende medvirken skyldes den psykiske tilstand. Dette er oplysninge, som jobcenter i forvejen er bekendt med

begrundelsen er og i den står der det samme som i brevet jeg fik i forbindelse sidst hvor de stoppede sygedagpenge pga manglende medvirke.
forstår ikke helt

idet du har givet udtryk for gerne at ville medvirke ve opfølgning af sag, genoptages udbetalinger igen.

Afgørelsen er truffet jf §21stk 1 nr 1 og §21 stk. 3 og 4 i sygedagpengeloven.

så står der forsørgelse og klagevejledning

Når jobcentret har modtaget din klæge vil vi genvurder din sag. hvis jobcenteret ændre afgørelsen, vil du få besked 4 uger. Hvis vi ikke ændre afgørelsen, sende vi de klage sammen med sagens øvrige akter til endelig afgørelse i beskæftigelsesankenævnet i statsforvaltningen.

er helt forvirret over alt, tror lige jeg tager nogle dages pause kan ikke tænke klart og fatter ikke de breve.
den trætte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 01:10   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør/skal kontakte din fagforening, og søge råd for evt klage over stoppet. Også selvom sygedagpenge nu er genoptaget, især hvis det er uretmæssigt, eller på baggrund af forkerte oplysninger.

Uanset om du klager eller ej, ville jeg, laVE en skriftlig indsigelse, over de urigtige oplysninger, for at sikre dit videre forløb!
Det kunne være de bruger denne information, imod dig i ressourceprofil, feks. Derfor er det en fordel, hvis du aflevere noget på skrift.

Du bør fremover, sørge for at de aftaler du indgår/meddelser også gives på skrift. Enten mail eller at du aflevere på kommunen, med stempel og kopi til dig selv.
Undgå helst for meget, eller helt telefonsnak, med kommune/jobcenter eller lign.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning stoppet Diablo Alt det andet 19 18-11-2011 12:02
Sag er stoppet på ubestemt tid Mille3 Alt det andet 8 15-09-2011 09:41
har nu klaget over stoppet boligsikring.. maja-bell Alt det andet 3 17-07-2011 12:02
mine sygedagpenge er stoppet mettekragesand Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 14-02-2011 15:42
Sygedagpenge stoppet DorteG Din historie 35 21-11-2009 00:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension