K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Manglen på Fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Manglen på Fleksjob Er der reelt job til fleksvisiterede mennesker

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2009, 10:30   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Fleksjobbere bliver fyret.

Nu kommer fyringer...fleksjobberne bliver sparet væk... der er allerede langt over 12000 langtidsledige fleksere og så kommer der flere ...


Folk, der står uden for det ordinære arbejdsmarked kommer nu bagest i arbejdsløshedskøen igen.

Virksomhederne fyrer flexjobberne for at spare penge og de fyrede får svært ved at komme i arbejde igen, siger chef for jobcenteret i Nyborg Pia Gertsen.

- Det er en markant tendens lige nu, at virksomhederne fyrer folk, de har ansat i et flexjob. Og mange af de fyrede bliver dobbelt ramt, for de får svært ved at få et arbejde igen, fordi flexjobbene forsvinder, siger Pia Gertsen.



http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Nyhede...4.htm?rss=true
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 10:45   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Nu kommer fyringer...fleksjobberne bliver sparet væk... der er allerede langt over 12000 langtidsledige fleksere og så kommer der flere ...


Folk, der står uden for det ordinære arbejdsmarked kommer nu bagest i arbejdsløshedskøen igen.

Virksomhederne fyrer flexjobberne for at spare penge og de fyrede får svært ved at komme i arbejde igen, siger chef for jobcenteret i Nyborg Pia Gertsen.

- Det er en markant tendens lige nu, at virksomhederne fyrer folk, de har ansat i et flexjob. Og mange af de fyrede bliver dobbelt ramt, for de får svært ved at få et arbejde igen, fordi flexjobbene forsvinder, siger Pia Gertsen.



http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Nyhede...4.htm?rss=true
Ja... og samtidigt skal vi høre Hjort prædike om at ingen skal tabes på gulvet, og arbejde giver identitet og selvværd... det er SÅ vigtigt med vores hjælp, og hans menneskesyn er simpelthen så stort...

tik...tak...tik...tak....

Som jeg før har skrevet, så er borgere med "skavanker" kun brugbare, når de raske hænder er i restordre... nu bliver det spændende om Hjort så vælger at læmpe på førtidspensionerne, men jeg tvivler... og han vil sikkert fortsætte hans store menneskesyn på folk i afklaring, der aligevel bare skal ind og hvile på kontanthjælpssats når de er blevet visiteret til fleksjob.
  Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 16:20   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hvis de ikke gør noget så kommer der til at vælte med ledige fleksere uden fremtid på arbejdsmarkedet i mange år frem

denne finanskrise er meget værre end den der har været i 80erne...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 11:44   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Nu kommer der flere artikler om fleksjobbere der får fyresedlen og køen af ledige fleksjobbere vokser... her er dagen artikel fra Jyllandsposten.

http://epn.dk/samfund/arbmarked/article1580412.ece

Den stigende ledighed kan blive en ekstra hård omgang for de over 50.000 danskere, som er ansat i en fleksjob-ordning. Det vurderer konsulent Jean-Pierre Morel fra CABI, Center for Aktiv Beskæftigelsesindsats.

Han har forsket i virksomhedernes brug af fleksjob-ordningen, og han forudser, at det bliver svært at fastholde og skabe specielle arbejdsrammer for dem, hvis virksomhederne skal til at omstrukturere for at nedbringe udgifterne.

Samme melding kommer fra HK, der fungerer som fagforbund for omkring 25 pct. af landets fleksjobbere. I dag er omkring 20 pct. af alle, som er blevet erklæret egnet til et fleksjob, arbejdsløse og på ledighedsydelse fra kommunerne. Carsten Riis, socialpolitisk konsulent i HK, tror, at endnu flere fleksjobbere vil ende i en gråzone i de næste mange år.

»Vi har allerede en høj ledighedsprocent blandt fleksjobberne, og jeg tror, at kommunerne får nogle store problemer med at få dem ind på arbejdsmarkedet. I takt med at virksomhederne bliver pressede, vil rummeligheden også ryge, og man vil nok ansætte en rask person, hvis man har mulighed for at vælge. Den store udfordring bliver helt klart at skabe nye fleksjob-arbejdspladser i fremtiden,« forklarer han.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 13:52   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har lige sendt den her af sted ..


Citat:
I artiklen http://epn.dk/samfund/arbmarked/article1580412.ece som fokusere på fleksjobbers problemer på arbejdsmarkedet mangler en gruppe, nemmelig de mennesker der af den ene eller den anden grund ikke er på ledighedydelse , disse mennesker fremgår ikke af nogen statistikker og derfor er tallet for ledige flekser langt højre end det umiddelbart ser ud.

Beskæftigelse ministeriet er flere gange gjort opmærksom i den problematik der ligger i at man ikke registre ledige flekser på kontanthjælp eller uden forsørgelse, uden nogen effekt men det ændre ikke ved det faktum at de er der ...

Det ændre heller ikke ved at der som i dagpenge systemet er lavet et a og et b hold , lige som der altid har været lidt flere rettigheder til mennesker på dagpenge end til dem på kontanthjælp så gælder det også for flekser...

De mennesker der er visiteret til fleks og er på ledighedydelse får en bedre behandling end de flekser der er på kontanthjælp...

Det er mig en gåde at det ikke er gået op for nogen journalister endnu, som alle jo ved så bekymre en del af dagspressen sig i disse dage om de lange sagsbehandlingstider for dem der søger førtidspension , desværre er det ikke andreledes for de mennesker der skal visiteres til fleksjob, mange af disse mister deres sygedagpenge og kan se frem til mange mange år på kontanthjælp og hvad det indebære ...

De er om muligt endnu dårligere stillet end dem der søger pension og ligger i systemet i årevis, mange ved ikke at de kan søge pension når deres helbred bliver værre og hænger derfor ubehjælpeligt fast i kontanthjælpssystemet ...

Dertil kommer det at de er en slags B mennesker i fohold til de flekser der nåede at blive visiteret til fleks mens de havde deres sygedagpenge. Og jeg ved hvad jeg taler om jeg er selv en af dem der fik stoppet mine sygedagpenge og derfor blev visiteret til fleks og endte på kontanthjælp, 4 år skulle der gå hvor kommunen end ikke var i nærheden af at kunne skaffe mig et job, efter 4 år lykkedes det endelig for mig selv at skaffe et job , et job der slet ikke matchende mine skånehensyn og hvor jeg hver evig eneste dag kunne mærke mit helbred gå en vej og det var ned af , men heldigvis nåede jeg at arbejde så længe at jeg i dag er på ledighedydelse så jeg har prøvet begge systemet ....

Jeg har skrevet for nylig til arbejdsmarkedsstyrelsen for at få afklaret hvordan reglerne i praksis skal fungere ude i kommunerne når man står med en flekser visiteret til kontanthjælp og en til ledighedydelse ..

Dog uden at have fået svar endnu, men i denne http://regionmidtjylland.bm.dk/graph...oner%20_3_.pdf
fremgår det skræmmende tydeligt hvor dan systemet behandler folk forskelligt alt efter hvor heldige de har været med deres kommune og hvor effektive deres kommune er

Som det fremgår så gælder der for flekser på kontanthjælp at


Efter gældende regler skal kontanthjælpsmodtagere, der er visiteret til fleksjob, stå
til rådighed efter de regler, der gælder for personer, som har andre problemer end
ledighed. Dette medfører, at hjælpen ophører, hvis modtageren uden rimelig grund
afviser bl.a. et tilbud efter LAB eller anden beskæftigelsesfremmende foranstaltning,
så længe muligheden for at benyttet tilbudet består. Det samme gælder i tilfælde
af gentagne udeblivelser fra et tilbud eller fra anden beskæftigelsesfremmende
foranstaltning, når der er tale om et så betydeligt omfang, at fraværet
kan ligestilles med en afvisning af tilbuddet.

det vil sige at den ene gruppe flekser er dækket under loven §2 dtk 1-4 og den anden gruppe er under den noget mere menneskelige §2 stk 7 det kan undre at ingen journalist endnu har skænket det en tanke at der er A mennesker og B mennesker i systemet som syge, det er utroligt at ingen journalist endnu ikke har sendt en tanke eller et ord i Claus Hjorth Fredrikens retning når han står på taler stolen og forsvare regeringenes vanvids politik over for kontanthjælpsmodtagere med at der er ingen syge på kontanthjælp, er der det så skyldes det at de er placeret forkert ..

Er der slet ikke nogen der får den tanke at nej der er nogen der ikke er placeret forkert , folk der kommer på kontanthjælp fordi kommunen smøler bliver på kontanthjælp uden anden mulighed end at komme i fleksjob for at komme ud af den kontanthjælp , og de tæller ikke engang med i statestikken som ledige flekser (en statestik man så ikke kan regne med ) samtidig bliver de ramt af kontanthjælps loft de tillægges en del flere regler end os andre flekser samtidig skal de forvaltes under en lov hvor der er flere krav til dem end os andre men ikke mulighed for at kræve de rettigehder der samtidig gives efter den § 2 Stk 1-4 er der slet ikke nogen der syntes det er vanvittigt ?


Nu kommunerne mister refusion for ledige flekser begynder der også så småt at dukke sager op hvor man kan se at kommunerne meget gerne vil have dem fra ledighedydelse over på kontanthjælp det er jo lidt billigere.. det kan da ikke være meningen .. ?

Utroligt at ingen del af pressen er interesseret i dette.

En minister står og lyver befolkningen op i ansigt fra taler stolen når han hævder at syge ikke høre til på kontanthjælp og han ved det
To mennesker med samme lidelse samme forhistorie samme familie struktur og alt kan være A og B mennesker i det offentlige regi ene og alene fordi den ene bor i en effektiv kommune og den anden bor i en ineffektiv kommune .. hvorfor ?

Og hvordan kan det være at det overhovedet ikke har pressens eller andres bevågenhed ?

Med venlig hilsen
xxxx
Hvis nogen af jer der er på kontanthjælp vil skrive til journalisten så er hans adresse her ...

[email protected]

Sidst redigeret af Hejdien; 25-01-2009 kl. 13:55.
  Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 14:05   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Godt skrevet håber det komme i JP som læserbrev... ..send det til politikerne...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 14:26   #7
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej.

Hej .

Rigtigt godt skrevet Heidien og formuleret, kan give dig så meget ret i , at der er et stort hul, og at det bliver størrer.


Jeg er en af disse,om det bliver A-eller B- holdet kan jeg så kun vente på , (da jeg går og venter på en flexvisitation)

Jeg er udemærket klar over t som Stella også skriver vi kommer bagerst i køen til job, hellere en nyledig og måske enda gratis arb, kraft, end en syg flexer.
Jeg frygter faktisk lidt at vi ligesom de borgere der har ventet så mange år på deres FP, også kommer ned i et sort hul og man gemmer nøglen langt væk.
Som jeg ser det står flexerne som en lus melem to negle.
Hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 14:33   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Thelma håber og krydser fingere for at du når at komme med på a holdet ...

Jeg skriver en klage til ligestillingsrådet i løbet af i dag og håber at de tager den selv om jeg ikke længere er på b holdet

Hvis ikke så håber jeg at der er en af de flekser herinde som er på kontanthjælp der vil prøve at sende den i deres navn sådan at vi kan få nogen til at se på den ....

Hvis der er nogen af jer der er villig til det så smid mig lige en pb det kan være vi også bare i første omgang skulle sende den fra en flekser på kontanthjælp hvad syntes i ?

mailen er også sendt til arbejderne og politikken samt enhedslisten, kan være den ryger andre steder hen også...

En ting jeg godt kunne tænke mig var at nogen politikkere ville stå op og forklare vanvids Hort at det ikke holder og han taler mod bedre viden når han udtaler fra talerstolen at ingen syge høre til på kontanthjælp, desværre er der bare så mange af de andre partier inde over den lov her (forligskredsen ) og de ved godt at det er dem selv der har været med til at lave et a og et b hold så de skal ikke have sagt noget

Enhedslisten og DF er ikke med i forligskredsen DF vil ikke gøre noget der kan skade deres tro venstre det er helt sikkert de er bange for at miste magten så derfor er den sendt til Enhedslisten som heller ikke er med i forligskredsen og som ikke er bange for Hjort ... så kan vi bare krydse fingere , der burde gøres noget ved det a og b hold NU ... for vi bliver rigtig mange ledige flekser er jeg bange for

Og så er det at det slår mig ... Hvor hulen er LAFS henne når de drejer sig om kontanthjælps flekser.. de ved de er der men gider og orker ikke og kan ikke gøre noget ved det ... (meldte mig ind for mange år siden af den grund og meldte mig lyn hurtigt ud igen , selv om jeg var i lokalbestyrelsen ) derfor er min holdning til LAFS det er nogen der hytter sig selv og deres egne
  Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 11:37   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Fleksjobbere bliver også fyret
02. jun. 2009 Esbjerg

Folk i fleksjobs bliver også ramt af fyringsrunder.

Hos Jobcenter Esbjerg har godt 40 personer hver måned fået opsagt deres kontrakt, og de står ofte i en skrøbelig situation.

- Det er tit folk i fleksjobs, der hænger yderst på kanten, når der sker afskedigelser
, siger Diana Riber, der er leder af fleksjobsafdelingen hos Jobcenter Esbjerg.
http://www.dr.dk/Regioner/Esbjerg/Ny.../02/063608.htm

Nu hvor Inger Støj har skrevet til os at der ingen ledighed er hos fleksere syntes jeg det var på sin plads at sætte denne artikel ind og se Fleksere bliver OGSÅ ramt af finanskrisen...

STØJ sagde jo i al sin uvidenhed at der ingen ledighed er for fleksere i sit svar til Hejdien...eller ikke højere end alle andre...hvilket er løgn.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 11:58   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her er Støjbergs "sjove" forklaring på, at statistik kan bruges, som man vil.

Altså... statistik kan være løgn og latin fra ende til anden, hvis man bare vælger de "ønskede" tal.

Vi ved jo, at flekseres ledighedstal skriger til himlen... og slet ikke passer til virkeligheden.

Men læs her, hvordan man forklarer, at 30.000 arbejdsløse IKKE indgår i statistikkerne.

Citat:
De to statistikker har forskellige formål og også væsentligt forskellige opgørelsesmetoder og vil derfor aldrig være ens.
http://www.ft.dk/samling/20081/almde...529/694529.HTM

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
så bliver jeg fyret fra mit job Ole-Oliver Dit og Dat 9 11-04-2013 09:41
Du bliver behandlet som en ting der bliver talt ned til dig. Stella Politik og Samfund 3 01-09-2009 19:39
1200 fleksjobbere fyret Stella Manglen på Fleksjob 10 18-05-2009 12:19
Fleksjobbere bliver sat til det hårde arbejde Stella Det er da strengt ! 2 16-03-2009 18:36
Sådan gør du, hvis du bliver fyret. Stella Den nyttige viden vi alle har 1 31-07-2007 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension