K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2018, 21:12   #71
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Korrekt...så kan de intet gøre...ud over at støtte det de kan...

Ankestyrelsen er den sidste instans...inden for det system..

Man har så muligheden for at kontakte ombudsmanden...men denne vælger selv de sager han vil tage op...

Så kan man selvfølgelig prøve at hive dem i retten...men det koster meget....og hvis det er en skøns sag...ja så vil retten ikke ændre ankestyrelsens afgørelse..

Det er bestemt ikke nemt at være syg i Danmark...
Ja jeg håber lige, at det kommer til at hjælpe, når psykiatrien skriver ind til dem. Nu havde jeg jo mikropsykoser, da jeg blev indlagt og det skulle vist være relativt alvorligt. Så håber stadig, at jeg bliver fri for det med ankestyrelsen.
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2018, 21:21   #72
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det er altså min erfaring, at sender man alt, man sender til kommunen, i kopi til borgerrådgiveren... så retter sagsbehandleren og hele maskineriet ind.
For så ved de at alt ligger linet op til en sag mod dem, hvis loven ikke følges.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ekko Se meddelelser
Ja men det er vel begrænset, hvad de kan gøre. Hvis kommunens afgørelse bliver stadfæstet af ankestyrelsen kan psykiatrien vel ikke gøre noget som helst?
Nej...Og husk !
Det handler på ingen måde om diagnoser og symptomer på disse.
Det handler udelukkende om arbejdsevne, og det kan psykiatrien på ingen måde udtale sig om.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2018, 11:51   #73
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Det er altså min erfaring, at sender man alt, man sender til kommunen, i kopi til borgerrådgiveren... så retter sagsbehandleren og hele maskineriet ind.
For så ved de at alt ligger linet op til en sag mod dem, hvis loven ikke følges.


Nej...Og husk !
Det handler på ingen måde om diagnoser og symptomer på disse.
Det handler udelukkende om arbejdsevne, og det kan psykiatrien på ingen måde udtale sig om.
Jeg synes ikke, at jeg har hørt om borgerrådgivningen, hvad er det og hvad kan de gøre?
Jeg kunne måske godt finde på at skrive til ombudsmanden, hvis det ikke nytter noget at klage til ankestyrelsen (er der nogen, der ved noget om, hvor længe de er om at behandle klagesager?)
Jeg ved ikke om, jeg lige frem påtænker at hive kommunen i retten, det virker voldsomt. Men jeg vil føle mig bedst tilpas, hvis jeg ved, at jeg har gjort alt hvad der er menneskeligt muligt for min sag. I hvert fald i denne omgang, da det virkelig er vigtigt for mig at få det jobafklaringsforløb.
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2018, 14:45   #74
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ekko Se meddelelser
Jeg synes ikke, at jeg har hørt om borgerrådgivningen, hvad er det og hvad kan de gøre?
Jeg kunne måske godt finde på at skrive til ombudsmanden, hvis det ikke nytter noget at klage til ankestyrelsen (er der nogen, der ved noget om, hvor længe de er om at behandle klagesager?)
Jeg ved ikke om, jeg lige frem påtænker at hive kommunen i retten, det virker voldsomt. Men jeg vil føle mig bedst tilpas, hvis jeg ved, at jeg har gjort alt hvad der er menneskeligt muligt for min sag. I hvert fald i denne omgang, da det virkelig er vigtigt for mig at få det jobafklaringsforløb.
Borgerrådgiveren er kommunens egen "ombudsmand"
De kan hjælpe før sagen går skævt, men har som Folketinget ombudsmand ikke indflydelse på andet end at tolke kommunens handling ud fra loven.
Borgerrådgiveren kan irettesætte ud fra kommunens regler samt ret og rimelighed i det der foregår.

Jeg ville ikke gå og vente på ankestyrelsen, det er i bedste fald spild af tid, hvis der kan gøres andet.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2018, 15:19   #75
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det skal lige siges at ikke alle kommuner har en borgerrådgiver..

Dit bedste bud på at kunne få et jobafklaringsforløb er nok at du får den lægelig dokumentation på de ting du slås med..

Skulle de afgøre sagen uden den lægelige dokumentation...så skal du selvfølgelig klage over det...med begrundelsen i den lægelige dokumentation...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2018, 16:08   #76
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
I indlæg 67 er anført at sagen er i København.
København har i modsætning til alt anden forvaltning, en velfungerende borgerrådgivning.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2018, 18:01   #77
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det skal lige siges at ikke alle kommuner har en borgerrådgiver..

Dit bedste bud på at kunne få et jobafklaringsforløb er nok at du får den lægelig dokumentation på de ting du slås med..

Skulle de afgøre sagen uden den lægelige dokumentation...så skal du selvfølgelig klage over det...med begrundelsen i den lægelige dokumentation...
De afgør ikke sagen uden dokumentation, lige nu har de selv efterspurgt statusattest og jeg krydser alt jeg kan krydse for, at den er nok til at de vil give mig jobafklaringsforløb. Så jeg slipper for at skulle tænke på ankestyrelsen osv.
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2018, 10:41   #78
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
I indlæg 67 er anført at sagen er i København.
København har i modsætning til alt anden forvaltning, en velfungerende borgerrådgivning.

Det var opløftende at høre. Noget i København kommune fungerer virkelig
Men hvad skriver man helt konkret til borgerrådgivningen? Og er det ikke først hvis sagen bliver afgjort med negativ resultat at de skal på banen?
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2018, 13:13   #79
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Positiv update : jeg bliver tildelt jobafklaringsforløb nu. Gudskelov
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2018, 14:12   #80
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ekko Se meddelelser
Det var opløftende at høre. Noget i København kommune fungerer virkelig
Men hvad skriver man helt konkret til borgerrådgivningen? Og er det ikke først hvis sagen bliver afgjort med negativ resultat at de skal på banen?
Nej, det er ikke en anke-instans.
Borgerrådgiver en har til opgave at kommunen giver en fair sagsbehandling.
Derfor er de gode at have med under vejs, for så tør forvaltningerne ikke lade sagerne køre af sporet.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension