K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2015, 16:37   #1
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
afslag forlængelse på jobplan revalidering

Hej
Jeg blev tilkendt revalidering for en 5 årig periode i 2011 til en kandidat uddannelse.

Jeg blev forlænget 1 år pga sygdom og ændret studieplan.
Min forlængelse hviler på en meget presset plan på 95 studie point mod et normalt år er på 60 studiepoint. Det gør at jeg at jeg får belastningssymptomer pga helbred men jeg holder dog ud.

Dette meddeler jeg sagsbehandler ved opfølgningsmøde i januar. Hvor jeg samtidig får at vide jeg kun er tilkendt 3 år efter minimumsprincip i følge min journal. Trods dokumentation i for af mails og brev afvises jeg i at have fået 5 år.

Jeg beder så om en afgørelse på at få tilkendt resterende periode mhp klagesag. Denne klagesag hjemvises slut maj af ankestyrelsen pga mgl lægeattest og udarbejdelse af rehabiliteringsplan forberedende del til en ny afgørelse. Samme dag som sagsbehandler modtager lægeattest træffes ny afgørelse.

Jeg mister min mor i januar få dage før eksamen som jeg misser. Det er ikke muligt at gå op før til januar igen.

Ved opfølgning i april meddeler jeg sagsbehandler at jeg pga dødsfald og kombinationen med en krævende studieplan må prioritere en eksamen fra plus det ikke er muligt at tage eksamen før til januar. Jeg vil dog have nået de normale 60 point som svarer til fuld tid her til juni.

Sagsbehandler afgør jeg ikke følger jobplanen og lader revalidering udløbe her til juni. Jeg afvises i at klage over stop af ydelsen.
Jeg ved godt ydelse stopper når planen ikke følges men jeg følger studiet. Forsinkelsen ville intet have betydet såfremt kandidat delen havde accepteret, da der så er overlap i studiet.

Min klage over manglende forlængelse af bachelor delen sendes i Ankestyrelsen. Min rehabplan har trods henvendelse fejl i beskrivelse af studieforløb og mine øvrige sociale belastninger er ikke beskrevet og rettelser er ikke taget til notat.

Jeg får ny afgørelse på 5 års planen som efter sagsbehandler genovervejelse igen er et afslag. Nu anerkendes min dokumentation om 5 års plan men ny begrundelse er at jobplanen er afbrudt og det ikke længere er realistisk jeg gør hverken bachelor delen eller kandidat delen færdig. Fordi revalideringsperioden så vil blive 6.5 år i alt.

Jeg mangler kun et halvt år for at have gjort bachelor delen færdig og dermed kunne arbejde og bliver optaget i akasse. Tager jeg kandidat delen vil jeg ikke været forsinket ift til den jobplan, som kommunen har afgjort er afbrudt.

Så status er en hjemvisning af en sag har ført til to nye sager med ny ventetid til følge. Og mistet min indkomst.
Nogen gode råd?

Mvh ladybird
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 17-06-2015 kl. 18:34. Årsag: Tekst
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2015, 08:42   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
GØR den uddannelse færdig
spænd livremmen ind, lån hvor du kan , søg udvidet SU bare overlev det 1/2 år, det bliver hårdt ja men du bliver mere fri.
Det tager næsten et år at anke men gør det alligevel.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2015, 08:53   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal kæmpe dig igennem det halve år, om det så betyder at du må sige din lejlighed op og bo rundt om hos venner..

Du kan søge legater, og hvis du er su-berettiget kan du søge su og su-lån.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2015, 09:01   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Su regler, handicap tillæg
http://www.su.dk/SaerligStoette/hand...r/default.aspx

Læser du på en videregående uddannelse og har en varig psykisk eller fysisk funktionsnedsættelse, kan du søge om at få et handicaptillæg ved siden af din SU
For at få handicaptillægget, skal du både opfylde de almene betingelser for at få SU og nogle særlige betingelser, der knytter sig til handicaptillæget.

For at få handicaptillæg skal du:
have en varig fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse, som gør dig ude af stand til at påtage dig et studiejob
modtage SU eller slutlån
gå på en videregående uddannelse
At du skal opfylde de almene betingelser for at få SU betyder, at du er omfattet af de samme regler som andre studerende, også for eksempel kravet om studieaktivitet.

Når vi behandler din ansøgning, vurderer vi arten (hvad du fejler) og sværhedsgraden af din funktionsnedsættelse, samt hvilken betydning den har for din evne til at påtage dig et studiejob.
Varige funktionsnedsættelser
En varig funktionsnedsættelse kan for eksempel være:
Bevægelsesvanskeligheder som følge af eksempelvis muskelsvind, spastisk lammelse eller ulykke
Neurologiske lidelser som følge af eksempelvis sclerose
Blindhed og betydelig synsnedsættelse
Døvhed og svær hørenedsættelse
Svære psykiske og psykosociale vanskeligheder (for eksempel som følge af skizofreni, affektiv sindslidelse, svær depression eller svær angst
Det betyder, at du ikke som udgangspunkt kan få tildelt handicaptillæg, hvis det kan forventes, at din funktionsnedsættelse forbedres væsentligt indenfor et overskueligt tidsrum, enten af sig selv eller med behandling. Det kan for eksempel være gener efter operation eller ulykke, eller en akut belastningsreaktion, lettere angstlidelse eller depressiv enkeltepisode.
Du kan ikke forvente at få tildelt handicaptillæg, hvis arten og sværhedsgraden - og dermed din samlede symptombyrde - ikke nedsætter din erhvervsevne meget betydeligt. Det kan for eksempel være psykisk sårbarhed eller hovedpine, gigtlidelse, ryglidelse, ADHD, epilepsi eller mave/tarmlidelse, som er velbehandlet og hvor der ikke er betydelige bivirkninger eller restsymptomer.
Du kan heller ikke forvente at få tildelt handicaptillæg, alene fordi du tidligere har modtaget revalideringsydelse. Det skyldes, at tildeling af handicaptillæg udelukkende sker på baggrund af den lægelige beskrivelse af funktionsnedsættelse, mens bevilling af revalidering sker ud fra en samlet vurdering af blandt andet helbredsmæssige, økonomiske og sociale forhold samt uddannelsesmæssig baggrund.
Dokumentation
Vi vurderer en ansøgning individuelt på baggrund af fyldestgørende og aktuel lægelig dokumentation for din funktionsnedsættelse med oplysninger om sygdoms- og behandlingsforløb, aktuel tilstand og forventet udvikling. Dokumentationen kan være fra enten hospital, en speciallæge eller din egen læge i form af journaloplysninger, en speciallægeerklæring eller en lægelig udtalelse. Du kan ikke forvente at få tildelt handicaptillæg, hvis ikke du har været henvist, følges aktuelt eller er henvist til speciallæge eller hospital. En erklæring fra egen læge er som oftest kun nok, hvis der er tale om en medfødt lidelse (for eksempel spastisk lammelse eller muskelsvind). En udtalelse fra en psykolog kan indgå i vurderingen, hvis den er underbygget af udtalelse fra en speciallæge i psykiatri.

Sidst redigeret af østerbro; 19-06-2015 kl. 09:04. Årsag: Tekst
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2015, 11:27   #5
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
GØR den uddannelse færdig
spænd livremmen ind, lån hvor du kan .......................
Men husk lige at undersøge hvor det er billigst at låne pengene. Med renter og renters rente så har det stor betydning, om man låner til den laveste rente.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 16:45   #6
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Tak for svar

Jeg har 24 SU klip jeg desværre ikke kan få. Det skyldes at måneder man har modtaget revalidering til samme uddannelse skal modregnes. Dermed ryger muligheden for handicap tillæg også.
Jeg prøver dog at søge slutlån.
Selvfølgelig vil jeg kæmpe for at gøre Bachelordelen færdig så jeg igen kan komme i A kasse som dimittend.

Jeg vil også prøve at klage over kommunens sagsbehandling for der har været holdt 2 teammøder som jeg ikke har fået aktindsigt i.

Hvis afgørelser kun hviler på min sagsbehandler egne skøn og sagsresume med faktuelle oplysninger med fejl i synes jeg bestemt ikke jeg har været indraget i min sag og grundlaget for afgørelsen ikke været tilstrækkeligt oplyst.

Jeg er overbevist om jeg er ringere stillet ved at min revalidering bare udløb fremfor at der blev taget stilling til om der evt var andre revalideringsmuligheder eller om jeg kunne fremskaffe dokumentation på den stadig er realistisk.

Mvh Jane
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2015, 12:15   #7
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Ingen mulighed for kontanthjælp mens min sag afventer ankestyrelsen svar. Medmindre jeg melder mig ud af studiet.
Jeg kan lige forestille mig jeg bliver nødt til dette i sidste ende og hvor forfærdeligt hvis ankestyrelsen giver mig medhold men nu er jeg ude af studiet.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2015, 11:35   #8
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
Ingen mulighed for kontanthjælp mens min sag afventer ankestyrelsen svar. Medmindre jeg melder mig ud af studiet.
Jeg kan lige forestille mig jeg bliver nødt til dette i sidste ende og hvor forfærdeligt hvis ankestyrelsen giver mig medhold men nu er jeg ude af studiet.
Har du undersøgt muligheden for at få orlov fra studiet?
Syddansk Universitet oplyser om emnet på hjemmesiden.

"Dispensation pga. usædvanlige forhold
Universitetet kan dispensere fra ovenstående, hvis der foreligger usædvanlige forhold.

Det er ikke muligt på forhånd at opstille en liste, fordi vi tager konkret stilling til hver enkelt ansøgning, men eksempler på usædvanlige forhold kunne være, at du eller din nærmeste familie er ramt af sygdom eller andre udefrakommende omstændigheder (trafikuheld, brand, tyveri etc), som man ikke selv kan tage højde for".

http://www.sdu.dk/information_til/st..._studiet/orlov
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 13:28   #9
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Godt forslag. Det vil jeg undersøge.

Desværre ikke muligt, da jeg så ikke vil kunne gå til eksamen i det indeværende semester år og jeg vil så være yderligere forsinket ift til slutdato. Det er ikke mulligt at få kontanthjælp i orlovsperioden. Må bare håbe sagsbehandlingen går hurtigt og at sparebøssen rækker.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 09-07-2015 kl. 13:37.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2015, 18:03   #10
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Jeg har valgt at søge orlov til ankestyrelsen kommer med en afgørelse.
Det er så ærgerligt det skal være nødvendigt.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension