K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2010, 17:52   #1
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ældre diskrimineres på arbejdsmarkedet

Os der har rundet de 50 har vidst det længe...
Nu har HK så lavet en undersøgelse og den viser så at det er almindeligt at der diskrimineres pga alder...
http://avisen.dk/aeldre-diskriminere...et_137253.aspx

Citat:
Det er primært de 50-59-årige, som føler sig diskrimineret på grund af alder.

Professor på Aalborg Universitet, Per H. Jensen, der forsker i fastholdelse af ældre på arbejdsmarkedet, er ikke overrasket.

"En høj alder forbindes ofte med tab af arbejdsevne og kvalifikationer. Den generelle forestilling, om at alder er lig med forfald, overføres desværre også til arbejdsmarkedet," siger han til Nyhedsmagasinet HK.
Helt ærligt... så hjælper det jo ikke at aktivere ældre og lære dem at skrive flotte ansøgninger hvis de bare ender i papirkurven alligevel...

Hvad med at sætte en stikkerside op på kommunerne som de gør når borgerne skal anmelde hinanden for sociale bedragerier... hvis folk har været ude for diskrimination... ung.. gammel.. gravid ... sygdom...religion.. sexualitet.. eller hvad det nu kan være... 3 klip og firmaet kan ikke få arbejde eller ordrer fra det offentlige...

er sku bare bange for kommunerne selv er de første der ryger..
Men ellers synes jeg det ville være passende...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 18:22   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hvis jeg var en arbejdsgiver i en privat virksomhed så ville jeg også vælge en 35 årig frem for en 55 årig.
Man kan ikke tvinge nogen/virksomheder til at ansætte de ældre.

Men, man kan indføre alligevel nogle kvoter som gå ud på, a virksomheden skal have et bestemt % tal af folk på over 50 år, lidt som i US i film industri. Det er blevet bestemt ved lov, at der må aldrig være kun sorte eller kun hvide på skærmen.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 18:34   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Hvis jeg var en arbejdsgiver i en privat virksomhed så ville jeg også vælge en 35 årig frem for en 55 årig.
Man kan ikke tvinge nogen/virksomheder til at ansætte de ældre.
Karo... du ville da så have et problem hvis du var ansat i en privat virksomhed... for du ville så bevidst overtræde loven...og det må man altså ikke i hverken offentlige eller private virksomheder...

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=122522

Og det mener jeg bare arbejdsgiverne er sluppet godt fra alt for længe...
og hvis anonyme anmeldelser virker det ene sted... hvorfor så ikke det andet??
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 18:49   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
I disse tider så er det altså virksomheder som vinder den slags sager alligeved.
De kalkulerer og spekulerer og gerne betaler bøder for lovens overtrædelser og overtræder loven videre alligevel.

Kun et tvunget krav ( ved lov ) om en bestemt antal af mennesker på over 50 år vil virke. Fks. 10 ud af 100 skal være på over 50 år.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 19:09   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Karo... alt det der med antal og alt muligt... det er en helt anden debat...

Det jeg lægger op til er såmænd bare at de skal overholde den allerede eksisterende lov... ellers skal de knaldes og have en straf der virkelig kan mærkes.. og i hvert fald ikke have ordrer eller indtjening fra den fælles samfundskasse...

Og hvis en anonym anmelderside er ok for almindelige mennesker er det vel også ok at kunne anmelde firmaer... og så det...det offentlige gør for private... stopper udbetaling uden dom... så skal firmaerne have samme vilkår... 3 klip og firmaet er dømt ude...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...

Sidst redigeret af Hexi; 19-11-2010 kl. 19:11. Årsag: stavebøf
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 19:43   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg forstår udmærket hvor du vil hen med det hele Hexi, men hvis det skal foregår anonymt, så er jeg imod. Jeg er bange for, at konturerende firmer ville begynde på at svine hinanden, fordi netop anonymitet ville give dem frihed til at gøre det.
Desuden Denmark har mere brug for virksomheder end for det ”grå støv” .

Som side bemærkning: Hvor mange ældre på over 55 år ansætter fks. Mærsk? Og hvor mange bøder fik Mærsk i det hele taget i DK?
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 20:16   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Der er vel ikke større risiko for at det misbruges når det er firmaer end når det er private... og kan man de ene kan man vel også det andet...

Om Danmark har mere brug for firmaer end det grå støv ved jeg da ikke... det ene udelukker vel ikke det andet...

Ja Mærsk skulle nok få 3 klip hurtigt... og det har de vel så fortjent... så det ville der jo ikke være noget forkert i...

Alle der ikke overholder lovene eller lovenes hensigter skal straffes... om man hedder xxxsen og på bistand eller Mærsk og er milliardær er da lige fedt i den sammenhæng...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 20:28   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Hexi.

Rigtigt god ide! Måske skulle man selv lave et site med navne på firmaer?

Og Karao, undrer mig lidt over, at du ikke begrunder hvorfor du hellere ville ansætte en 35 frem for en 55 årig?

Der er jo fordele og ulemper ved forskellige aldre, og lidt ensidig bare at kigge på alder!
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 21:08   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Gunvor, jeg vil abstrahere fra det visuelle, iser hvis det skal dreje sig om mandfolk.
I dag er jeg også en halv gammel harpe , som husker tydeligt tiden omkring mine 35 år. Som 35 årig er man hurtigere og mere produktiv, man er også lige med tiden, omstillingsevne er også helt anden end hos de ældre.

Det lyder barsk, men sådan er realiteter.
Og i dag, tid er penge, sådan er det.

Arbejdsløshedstal er også fiktiv i DK og vi er for mange om for lidt.
I kender ved krigens madkuponer, sådan blive det nok i fremtiden, med jobs.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 21:57   #10
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
som husker tydeligt tiden omkring mine 35 år. Som 35 årig er man hurtigere og mere produktiv, man er også lige med tiden, omstillingsevne er også helt anden end hos de ældre.
Det kommer da meget an på hvad arbejdet er... kroppen bliver måske lidt slidt med årene så ved hårdt fysisk arbejde kan du have ret... snakker vi om mere videnbaserede jobs og især dem der kræver erfaring, så tror jeg faktisk de unge får baghjul i mange tilfælde...og det viser historien jo også de største tanker i verdenshistorien er sjældent kommet fra unge mennesker...

Citat:
Arbejdsløshedstal er også fiktiv i DK og vi er for mange om for lidt.
Hvis seniliteten ikke er indtruffet pga alderdom mener jeg da at kunne huske 2 år tilbage da alle skreg på flere hænder... og virksomhederne var helt fortvivlede over de ikke kunne skaffe arbejdskraft... det går op og ned ligesom vinden blæser


.....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ældre tvinges til at få robot buster Politik og Samfund 11 16-11-2011 15:29
Fyr fleksere og ældre zuza Manglen på Fleksjob 7 08-06-2009 19:50
Jobmulighed med de ældre zuza Manglen på Fleksjob 5 27-05-2009 23:25
ældre går i retten buster Politik og Samfund 0 02-02-2009 20:01
Aktindsigt i ældre papirer?? dhansen Alt det andet 10 17-04-2008 12:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension