K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2010, 09:12   #1
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Borgermøde Lolland/Guldborgsund

Meld jer til denne gruppe på facebook hvis i sidder med problemer i en af de nævnte kommuner http://www.facebook.com/home.php?#!/...30325436988545
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 12:06   #2
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
borgermøde

Vil i den nærmere fremtid sætte tid og sted ind her. Mødet vil være for at vi udad til kan vise hvad det er folk bliver udsat for i kommunerne. så kom og vær med
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 13:34   #3
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
tid og sted

bliver torsdag d. 1juli kl.19.00 i maribohallen
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 17:43   #4
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Thumbs up

Pressemeddelelse og indbydelse:
Føler du dig ude af stand til at få kontrol over eget liv pga. kommunen?

Kender du til sager fra Lolland og Guldborgsund kommuner, hvor mennesket, som vi har skabt vores systemer for at hjælpe, helt bliver glemt eller låst fast i selvsamme system?
Vi er allerede mange glemte, klemte, syge og pårørende til borgere, der har fundet sammen ved hjælp af Folketidende og Facebookgrupper.
Og der er et klart ønske og behov for, at vi sammen får endnu mere fokus på hvad der sker, når mennesker i dagens Danmark mødes med det offentlige i kommunerne. Kom og hør mere på:

Borgermøde den 1. juli 2010 kl. 19.00 i Maribo Hallen (ved Stadion)

Vi, initiativtagere, vil kort præsentere vores baggrund for at afholde mødet. Der vil informeres generelt om de sager vi er stødt på. Herefter er alle velkomne til at præsentere egne sager i en kort form. Til slut taler vi om, hvad der videre kan og bør gøres!

Her er en lille kedelig forsmag på, hvad vi i vores forskellige frivillige indsatser er stødt på:
• Har kommunens lægekonsulent gjort dig ”rask” og da du modsatte dig, kaldt dig sindssyg, personlighedsforstyrret eller fed og doven?
• Har du været ude for at klage over ansatte i kommunen og ventet op til 2 år på svar?
• Er der fra den kommunale administrations side lavet alvorlige fejl i dine papirer uden, at de er blevet slettede?
• Er dit barn handicappet og uden den hjælp det behøver?
• Er dine børn tvangsfjernet og du ladt alene tilbage med en følelse af manglende retssikkerhed?
• Har du eller en pårørende henvendt sig for at komme i alkohol- eller misbrugsbehandling, uden at få den rette hjælp?
• Er du eller en pårørende psykisk syg og uden rette hjælp?
• Forveksler kommunen kontanthjælp med tabt arbejdsfortjeneste?
• Hvornår er man voksen og hvornår slutter behovet for hjælp og støtte? Præcis når man er 18 år eller måske endda allerede før?
• Er andre borgeres papirer dukket op blandt dine, når du har søgt aktindsigt?
• Har du fået afslag på ydelser til uforudsete udgifter, som større olieforbrug, genoptræning eller andet?
• Har du været ude for pludselig at blive erklæret rask efter 52 ugers sygemelding, uden rent faktisk at være blevet rask?
• Mener du din sagsbehandling er uprofessionel?
• Har du klaget til øverste myndighed; borgmesteren uden, at der så er blevet taget affære?
• Har du klaget over sagers afgørelse uden, at de er blevet sendt videre til ankenævnet?
• Er din klage blevet sendt forkerte steder hen?
• Har sagsgangen været så lang og trang, at du eller en pårørende er blevet psykisk invalideret af den?
• Mener du der er lovbrud i din sag?
Har du oplevet lignende historier eller helt andre, som trænger til at komme frem i lyset, så træd frem og kom til borgermødet! Involver dig og få kontrollen over eget liv tilbage!

Med venlig hilsen og et vel mødt! / Pressekontakter:
Karen Larsen (tlf.: 28187737) , borger i Lolland Kommune, talsmand for Borgergruppen
Linda Kold (tlf.: 28683741), borger i Lolland Kommune, medstifter af Borgergruppen
Jytte Hestbech (tlf.: 61330199), København, pensioneret retsmediciner tilknyttet Borgergruppen
Leif Arne Larsen (tlf.: 54864114), borger i Guldborgsund Kommune, initiativtager til Facebookgruppen ”Støt op om de syge og uheldsramte i Danmark som er kommet i klemme i systemet”
Henriette Spandet Jensen (tlf.: 20436336), borger i Lolland Kommune, B.A. i antropologi og initiativtager til kampagnen og Facebookgruppen ”Glemte og klemte borgere i Lolland Kommune?”
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 18:47   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Godt initiativ

Skriver du ikke lidt til os som IKKE bor på lolland om hvordan det skrider frem på mødet og hvordan det hele spænder af .....

Hav et godt møde og held og lykke uuuuhhhh er så glad for at jeg slap væk derfra (efterlod familie dernede og de mærker det også til daglig har lige sendt en besked til min mor som har venner der er i klemme dernede men som ikke har internet )
  Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 22:28   #6
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Super godt, der er allerede 27 der har sagt de kommer, så tegner godt skulle gerne komme i div. aviser/ medier inden for de næste par. dage. så eller dem der ikke er på nettet for en mulighed for denne info. Har også spurgt web om denne kan sættes frem så alle ser det. må gernes sende rundt til alle man mener kan have interesse for hele dette arbejde. Vi håber det kan skabe ringe i vandet!!
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2010, 06:05   #7
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
ca 30 entil nu meldt til mødet d. 1 juli. Det er super så mange vil bakke op om det men lidt trist at så mange er rørt af det hele
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2010, 06:48   #8
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Hej
Det er dejligt at der er nogle der har overskud til at få det frem i lyset, jeg ønsker jer held og lykke med det.

Halsnæs kommune er for tiden meget i lokalavisen, så de får også hug......
Men det kræver jo også at der er nogle med overskud, og det er jo det problem vi har, når først vi har været i kommunens vridemaskine ,er der ikke så meget overskud tilbage.
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2010, 10:33   #9
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
derfor der skal gøre noget. . .
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2010, 19:06   #10
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Thumbs up

er vi flere
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Klemt holder borgermøde 3. okt. kl. 17.30 i Vejle gunvor Politik og Samfund 3 05-10-2013 22:42
Borgermøde i Fredericia 30 april Webmaster Politik og Samfund 4 08-04-2013 18:06
Ny direktør til Lolland buster Politik og Samfund 0 20-04-2011 09:25
Lolland Færselsuheld Alt det andet 0 13-07-2009 19:16
Lolland Færselsuheld Dit og Dat 1 24-03-2009 13:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension