K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2008, 12:49   #1
thomsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 23
Styrke: 16
thomsen er ny på vejen
Fortvilet kan det være rigtig

Hej jeg skriver her i ren frustration
for at prøve gør det en smule kort
jeg skriver her på min mands profil
han har mange hjerte sygedomme mm
lider også af klaustoforbi og depration og panik angst
han er i et forløb med komune ( LANG TID) med henblik på pention
jeg er selv kommet på kontant hjælp for 2 md siden

Nu er det så der er sket det at min mands mor er blevet indlagt og fået konstatert kræft og det ser skidt ud
min mand er nu gået helt ned og jeg tør faktisk slet ikke lade ham være alene + jeg føler ikke selv jeg lige nu kan mer eller overskue mer lige nu

havde et møde med min sagebehandler i går kom til at store tude der nede kunne ikke rumme mere

jeg er kommet i et projekt som man nu skal

hun virkede meget forstående og spurte hvad jeg lige havde brug for lige nu og hvad vi kunne gør

svarede kunne godt bruge lidt tid til lidt fred til alt det her

det kunne hun godt forstå men hun kunne ikke gi mig fri

kan det virklig være rigtig at man ikke kan få bare nogen dage eller noget i sådan en sitiution

men skal møde op på deres " unydigt projekt "

ikke forde jeg ikke syntes man skal lave noget
men

Kan bare ikke mere selv nu
Hilsen thomsens kone
thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2008, 13:17   #2
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Kære thomsens kone,
Det gør ondt at høre, at I har fået nye bekymringer oveni. Sender et og gode ønsker.
Jeg har desværre ingen viden om, hvilke muligheder du har. Men man kan jo blive sygemeldt p. gr. af stress, så det kunne måske være en mulighed. Din læge kan sandsynligvis godt forstå, at det er helt galt.
Det ville vel kunne give dig lidt ro til at kunne være hjemme og ikke skulle bekymre dig om din mand.
Hvis jeg var dig, ville jeg ikke spørge kommunen OM jeg måtte sygemelde mig - det er for nemt for dem så at sige nej. Hvis din læge vurderer at du skal sygemeldes, så kan jeg ikke forestille mig, at kommunen har ret til at tvinge dig til aktivering. Andre herinde ved sikkert svaret på dette?
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2008, 13:31   #3
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej
En mulighed for akut hjælp ville måske være at tage ind på psykiatrisk skadestue ?
Det ville hjælpe med at dokumentere at tingene er alvorlige for familien, og måske ende med den rigtige hjælp hurtigst muligt.
Min baggrund for dette råd er at jeg mener en krisepsykolog hurtigst muligt skal hjælpe dig og din familie med støtte og værktøjer til at håndtere krisen lige nu, plus de kan måske henvise til hjælp lige med det samme.
Kontakt evt. din praktiserende læge, tal med vedkommende om sygemelding og evt. henvisning, så din egen læge er orienteret.
Vær ikke bange for psykiatri, når Du/I er i krise, i har brug for hjælp fra nogen der ved hvordan i kan lære at tackle det her, og det vil kun gøre jer stærkere.
Om der er behov for hjælp på længere sigt har jeg ingen grund til at formode, men en krise er nu engang en krise, som I fortjener hjælp til at klare.
Grunden til jeg anbefaler psykiatrisk skadestue er også at det er gratis, en henvisning til psykolog på 12 timer ved alvorlig sygdom i den nære familie kan jeres egen læge give, men der er en egenbetaling på jo , sygesikringen dækker kun en del af det.

I får tusind til støtte, jeg ved hvordan det er , desværre

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2008, 13:53   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja jeg tænker også sygemelding. MEN du slipper altså ikke for kommunen bare fordi du bliver sygemeldt, de har nogle tidsfrister de skal overholde, så du skal fra tid til anden til samtale hos sagsbehandler, der skal ligges en plan for hvad så osv osv.

Jeg har en veninde der er gravid og lige har fået konstateret alvorlige celleforandringer på livmoderhalsen, i forbindelse med nogle prøver der blev taget for en god uge siden fordi hun fik nogle kramper i maven, lægerne har lige taget en biopsi på hende, og hun er sygemeldt på ubestemt tid, ingen ved noget med sikkerhed, om noget som helst, men det til trods er hun allerede på de nu 3 uger hun har været sygemeldt blevet kaldt til samtale på kommunen, hun fik i går brev om at fordi hun var blevet sygemeldt på ubestemt tid, skulle hun deltage i en syge opfølgning, hun (de) står i en meget kaotisk situation, ved ikke noget om noget, er naturligvis bange for baby, og hvad så (der til skal siges at de havde fået af vide at de ikke kan få børn, bla fordi hun har PCO (hormonforstyrrelser) efter 6 år og hvor de for længst har accepteret at de bare ikke skulle have børn, blev hun yderst overraskende gravid alligevel, hun kar kun vist til graviditeten i 1½ måned, så også der er hun naturligvis påvirket psykisk, ALT er kaos i deres liv, nu også økonomien, for man får jo ikke det samme på sygedagpenge som via en leder løn, alligevel har kommunen besluttet at hun bare har af at deltage i alt hvad de overhovedet kan forlange i forhold til loven, i stedet for at give hende den ro hun af gode grunde har MEGET stærkt brug for, det er totalt latterligt og møg umenneskeligt, men sådan er det altså.... Der til skal siges at vi så også bor i en møg kommune.

Men du kan slippe uden om aktivering ved at blive sygemeldt, hvis din læge vurdere at du ikke kan magte at blive aktiveret i xxx (det kommunen vil du skal ud i, eller har sat dig ud i) så er den altså ikke længere, er man syg, er man altså syg, slut prut.
At der så i stedet kan komme noget arbejdsprøvning ind i billedet, må du tage hvis den tid kommer.

Når kommunen vil have dig til samtale, vil det muligvis være en ide for dig at få din læge med til møderne, jeg kender en der har edder meget glæde af det (hende kan kommunen ikke få ud i normal aktivering, for hun kan ikke klare fuld tid, og det er stort set umuligt for dem at finde noget hun kan klare selv på få timer, hvergang de forsøger et eller andet uralistiskt så lader hun sig bare sygemelde)

Nu din mand er så syg, tænker jeg om der er en mulighed for at du kan få plejeorlov?? Den del vil jeg råde dig til at snakke med sygehusets socialrådgiver om, denne kan helt sikkert også råde i din sag, de har rimelig styr over hvornår man er berettiget til hvad, og vil sikkert kunne hjælpe dig i forhold til at skrive/sende ansøgninger ol.

Om det kan være rigtigt åbenbart ifg. vores regering, rent medmenneskeligt NEJ F nej det kan ikke være rigtigt at syge svage handicappede ol skal behandles på sådan en nedværdigende måde... men her i landet mener de høje hatte altså at Hitlers tanke om at arbejde gør fri, var en ganske fornuftig og brugbar tanke, men et eller andet sted har de jo ret, hvis folk arbejder sig ihjel, så ligger de da ikke samfundet til last.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2008, 15:13   #5
thomsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 23
Styrke: 16
thomsen er ny på vejen
1000 tak for jeres svar her er lidt og tage fat i og Neurosmølf vis vi da bare havde hvist at psykiatrisk skadestue fandtes dette har vi med sikkerhed kunne haft stor glæde af for 5 år siden hvor min mand fik blodpropen i hjertet og meget tæt på at dø efterfølgende nægtede komunen hjælp til psykolog og vi havde ikke længer penge selv ja og langt mindre nu.
Kan slet ikke forstå at nogen slet ikke har fortalt dette før
i systemet.
MEN 1000 TAK FOR DIN GODE OPLYSNING
VIl STRAKS SØGE PÅ SÅDAN EN
LUM. hvor er det godt skrevet
men her i landet mener de høje hatte altså at Hitlers tanke om at arbejde gør fri, var en ganske fornuftig og brugbar tanke, men et eller andet sted har de jo ret, hvis folk arbejder sig ihjel, så ligger de da ikke samfundet til last.

er selv gravid og også her er det efter 6 år med samme besked vi havde også opgivet
men der er slet ikke tid eller overskud for os at nyde graviditeten.
og stadig næsten 4 måneder til barsel

TAK FOR JERES ALTID HURTIG SVAR OG STØTTE
det eneste sted man kan lukke alt ud og nogen gider og høre og tage en alvorlig følles ikke som mange steder mere
thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det være rigtig søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 25-11-2012 01:21
At være eller ikke være en flæskesteg.. phhmw Politik og Samfund 3 29-03-2012 09:57
Er det rigtig?! Caly666 Alt det andet 11 26-10-2011 07:04
kan det være rigtig?? joseemma Spørgsmål ang fleksjob 17 23-09-2011 13:04
“Hvis man er rigtig, rigtig syg, kommer man ikke til at deltage i en aktivering” Razmo Politik og Samfund 2 29-05-2009 13:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension