K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2011, 12:19   #1
hobbymanden
På vej til at lære K10
 
hobbymandens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
hobbymanden er ny på vejen
Selvstændig

Hej

Vil høre om der er nogle der ved om man kan blive selvstændig med crv nummer og have ægtefælle ansat som er på fleks når man selv er på førtidspension ?? ved godt at det måske er lidt langt ude. Og hvad må man tjene som Førtidspension før det modregnes.
Håber det er til at forstå det jeg skriver.

Mvh.
Jesper
hobbymanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 12:29   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Prøv at se, om der er noget du kan bruge i denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ght=cvr+nummer

Ofte kan man finde svar på sine spørgsmål ved, at bruge sidens søge-funktion.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 12:36   #3
hobbymanden
På vej til at lære K10
 
hobbymandens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
hobbymanden er ny på vejen
Hej

Det er min kone som er på førtidspension og vil starte et firma op også ansætte mig som er på fleks.
Ved godt at som fleks kan man ikke blive selvstændig men kan man når man er på førtidspension. ?

Mvh.
Jesper
hobbymanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 14:26   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hobbymanden Se meddelelser
Ved godt at som fleks kan man ikke blive selvstændig men kan man når man er på førtidspension. ?
Den er vist svær at svare på.

Bl.a. tror jeg det kan spille ind om din kone er på fp efter de nye eller de gamle regler (før eller efter 2003).
Før 2003 kunne man jo godt have en arbejdsevne når man blev tilkendt almindelig forhøjet førtidspension.

Hvis hun er tilkendt fp efter 2003 bør hendes arbejdsevne være nedsat til det ubetydelige, og så kan det jo virke lidt mærkeligt hvis hun kan klare, at drive en virksomhed.

Dette er mine tanker om det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 14:35   #5
hobbymanden
På vej til at lære K10
 
hobbymandens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
hobbymanden er ny på vejen
Hej

Det er meningen at hun bare skal stå med navn på CVR nummer og ellers ikke lave noget, men der vil/håber jo være et overskud. Hun er efter den nye lov.
Det er for at jeg "på Fleks " skal få arbejde, de hænger jo ikke på træerne.
Vi har regnet på det og det ser rigtigt godt ud det ville give et overskud, når ALT er regnet med "ATP-Ferie-Barselsfond-AM og hvad der ellers er.
Mvh. Jesper
hobbymanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 14:41   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hobbymanden Se meddelelser
Hej

Det er meningen at hun bare skal stå med navn på CVR nummer og ellers ikke lave noget,
Ideen lyder jo god nok, spørgsmålet er jo så bare, om kommunen vil tro på, at ejeren af virksomheden ikke laver noget i virksomheden.

For mange år siden snakkede jeg med en mand, som havde indrettet en forretning med akvariefisk i sin kælder, og havde dette som en fritidsbeskæftigelse.
Da han så blev arbejdsløs blev forretningen skrevet over i konens navn, for at han så kunne få understøttelse fra fagforeningen.
Men den gik ikke.
Fagforeningen vurderede, at manden ikke kunne undgå, at give en hånd med i forretningen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 15:03   #7
hobbymanden
På vej til at lære K10
 
hobbymandens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
hobbymanden er ny på vejen
Hej
Okey i det her tilfælde så kan konen ikke udføre de opgaver og det adm. tager andre sig af betalt.

Ja syndes selv det er en god ide også spare kommunen jo også lidt.
Men arbejder vidre med sagen også må vi jo se hvad de siger.

Mvh.
Jesper
hobbymanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 16:46   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hobbymanden Se meddelelser
Ja syndes selv det er en god ide også spare kommunen jo også lidt.
Men arbejder vidre med sagen også må vi jo se hvad de siger.

Mvh.
Jesper
Held og lykke med det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 19:43   #9
hobbymanden
På vej til at lære K10
 
hobbymandens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
hobbymanden er ny på vejen
Tak

Opdatere når jeg ved noget mere det kunne jo være at der var andre der kunne se en fordel
hobbymanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Selvstændig boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-03-2012 13:48
Selvstændig? Tutteren Spørgsmål ang fleksjob 1 30-06-2011 13:27
Selvstændig. boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 28-03-2010 11:24
selvstændig Anygirl Dit og Dat 0 23-08-2006 00:40
Flexjob som selvstændig JAHG Spørgsmål ang fleksjob 4 18-11-2005 09:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension