K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2012, 20:59   #1
asti
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Lokation: nordjylland
Indlæg: 83
Styrke: 13
asti er ny på vejen
Hej

Hvor lang tid må sagsbehandleren bruge til at sende parpirene videre,når hun har sagt at vi skal søge førtidspention,ressoursprofil og speciallægeerklæring er i orden,er der nogen tid på hvor lang tid hun må have den på skrivebordet.
asti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 21:07   #2
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Har du prøvet at spørge hende om hvad at køreplanen er?

Spørg hende hvad sker der nu og hvad er tidshorizonten
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2012, 21:12   #3
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Er det efter §17 eller §18?
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 00:40   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det korte svar er at der ikke er nogen tidsgrænse...

Der kommer først en tidsgrænse i det øjeblik din sag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension....for så har de kun 3 måned fra den dato...

Hvis der findes en sådan dato i din sag skal du have den oplyst...

Hvis du selv søger en §17 på det foreliggende grundlag.....ja så skal din sag overgå til behandling efter reglerne om førtidspension ret hurtigt efter du har ansøgt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 10:57   #5
asti
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Lokation: nordjylland
Indlæg: 83
Styrke: 13
asti er ny på vejen
Hej igen

Det er § 18,Ok han har også kun haft den i 3 uger,men i starten fik jeg at vide, at parpirene skulle laves med det samme.Og nu kan jeg ikke rigtigt få noget af vide,andet at han har travlt de næste 3 uger,men vil gøre hvad han kan for at få det i orden.Ved godt at 3 uger er meget kort tid,men jeg tror jo på hvad folk siger,og det er jo mærkeligt at først skal det gå mega stærkt,det kunne han jo bare lade være med at sige.Jeg aner ikke om der er en plan, har aldrig set nogen af dem,der behandler min sag,det er foregået over tlf,eller brev.Men vil prøve at tage kontakt til ham,når de 3 uger er gået.Troede bare at når de sagde noget så blev det sådan.
asti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 11:06   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
en §18 kan tage meget lang tid, som regel skal også først fordi et team som vurdere om der er nok til en pension, først herefter kommer den i pensionsnævnet og de 3 måneder begynder.

ellers har web givet svaret
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 12:05   #7
asti
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Lokation: nordjylland
Indlæg: 83
Styrke: 13
asti er ny på vejen
Hej

Ja ok,men han sagde ordret at de parpire skulle laves,og at jeg nok kunne forvente at jeg fik førtidspention fra d.1-6 ,da det hele var oplagt pga den speciallægeerklæring de havde fået.Min sagsbehandler i sygedagpenge afd.har været meget hurtig,i løbet af ingen tid var der lavet ressourseprofil og speciallægeerklæring,har de en lægekonsulent i sygedagpenge afd.eller er det sagsbehandleren der træffer beslutningen om sagen skal sendes videre(der hvor min sag er).Utroligt at der ikke er et tidspunkt på, hvornår de skal begynde at se på ens sag.Pue-ha håber bare at det er rigtigt at han har travlt lige nu.Men jeg syndes da også det er mærkeligt,at han siger,at jeg nok ville have pentionen fra 1-6,men jeg tænkte da bare at de ved hvad der går igennem eller ej.
asti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 13:00   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Held og lykke med "projektet". SBs hensigtserklæring kommer forhåbentlig til at passe, men som skrevet, der er ikke umiddelbart nogen tidsgrænse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 15:56   #9
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Der er ingen tidsgrænse.

Jeg vil dog gerne tilføje at alle socialrådgivere ved at man som borger "tripper" for at få en afklaring / afgørelse. Så jeg er helt sikker på at din rådgiver gør alt hvad han kan for at få gjort alt færdigt hurtigst muligt. Selvom alle oplysningerne foreligger og ressourceprofilen er færdiggjort så er der stadig en hel del arbejde der skal gøres inden sagen kan sendes videre til pensionsteamet. Det er ikke noget der involverer dig men din rdg. skal formentlig udarbejde en redegørelse, sende og kopiere alle relevante ting mv. Selvom det som sådan ikke er noget der tager lang tid så tager det tid - og netop tid er en udtalt mangelvare i de danske jobcentre.

Du kunne overveje at ringe til din rådgiver og høre om din sag er bragt til pensionsteamet om nogle uger.

Pøj pøj med det.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 16:20   #10
asti
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Lokation: nordjylland
Indlæg: 83
Styrke: 13
asti er ny på vejen
Hej igen

Ja men jeg tror da også at han gør hvad han kan,men tror også at jeg går i panik mange gange,fordi man læser om alle dem der har en masse problemer med kommunen.Ved godt at jeg må have tålmodighed,men det er bare utroligt svært.Vil kontakte ham, og se om jeg kan få at vide hvornår han kan se på sagen.
asti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension