K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2008, 20:24   #11
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Hej Neurosmølf,

Citat:
Jeg mener bare hendes ex burde tage bukserne på og meddele hende hvad han vil gøre hvis hun bliver ved, så burde hun være klog og ophøre med ulovlighederne.
ALT er prøvet - også fra ex'en, som har orienteret Statsamtet om den forestående udlandsrejse.
Han har også fortalt om anmeldelsesrisikoen og konsekvensen hvis hun bliver fanget i Nem-konto.
Ingen respons.

Nr. 2. job er ikke sort arbejde.

Trine
Trine er ikke logget ind  
Gammel 06-10-2008, 22:12   #12
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 16
kurttrold er ny på vejen
man kan faktisk få lov at rejse

Hej.
man kan rent faktisk godt få lov at rejse hvis man er sygemeldt blot man har en attest fra sin læge,at en rejse vil gavne helbredet....
kurttrold er ikke logget ind  
Gammel 07-10-2008, 01:14   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg skal også lige gøre helt klart at jeg ikke støtter socialbedrageri , men man skal også kende hele historien og det er meget svært at kende til alt.

Hvad ang udlandsrejser, så kan man bare tage et kig på siden her hvor det tydeligt fremgår at nogen mennesker har gået og spinket og sparet og betalt ind til en ferie for bare i sidste ende at få rykket tæppet væk under sig fordi de er så uheldige at blive syge , og det selv om hvis man er syg så kan det mange gange gavne at komme en tur udenlands ...

Så der kan være mange grunde til at folk rejser, jeg ved selv at jeg med min sygdom kan have stor gavn af at komme ned i solen engang i mellem men fordi jeg er sygemeldt (og er på ledighedsydelse) så må jeg ikke, men kan derimod ifølge min læge søge om at komme på rekreationsophold men der må jeg ikke tage min datter med, så hun skal passes i den tid jeg er væk ... det er der ingen logik i ...

Så derfor ville jeg være den sidste der ville fortælle dig hvad du skal gøre for jeg kender ikke din bekendte og jeg kender ikke hendes baggrund for at handle som hun gør,...

Så her tror jeg ikke der er nogen gode råd der er kun en ting der tæller og det er dig og din samvittighed og moral og ikke mindst din viden, du skal ikke bare være sikker du skal være 110 % sikker på at der foregår noget fordækt og så skal du tænke ved dig selv om der måske kan være andre ting der retfærdiggøre hendes handling ...

for mig lyder det som en sag mellem hende og hendes mand (når det angår børnene ) og hvad arbejdet ang så bliver hun bustet før eller siden hvis det er lønnet arbejde, og ikke mindst hvad ang ferie , så er hun ikke rejst endnu og der skal vel være noget at anmelde

Og ikke mindst så hatten af for at du har valgt at sætte navn på hvis du anmelder , jeg har selv en gruppe veninder der har anmeldt en anden veninde simpelthen fordi de blev uvenner og de andre havde ondt i røven af at hun fik nogen penge der ikke til kom hende , og ja det er foragtligt , men i min verden er det mere foragtligt først at melde det den dag man bliver uvenner og man har været viden om det meget længe (ikke det der er i dit tilfælde)
 
Gammel 07-10-2008, 02:13   #14
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kurttrold Se meddelelser
Hej.
man kan rent faktisk godt få lov at rejse hvis man er sygemeldt blot man har en attest fra sin læge,at en rejse vil gavne helbredet....
Jeg nøjedes bare med at snakke med sagsbehandler om det, fik grønt lys uden attest fra læge mm.

Jeg var blevet edder-tosset, hvis jeg fandt ud af en veninde havde meldt mig, fordi jeg tog en uges ferie sydpå.
mokkasine er ikke logget ind  
Gammel 07-10-2008, 02:31   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg vil nok anbefale andre, der laver aftaler med sagsbehandleren, at få det på skrift.

Det er dumt at stå i lufthavnen og blive tjekket... og senere IKKE kan dokumentere noget som helst.

Men husk også, at man altså godt kan være DELTIDSSYGEMELDT OG arbejde fuldt lovligt. Så det er IKKE ensbetydende med, at NEM-konto-systemet "fanger" det.

Og hvad angår kommunernes adgang til NEM-konto, så skriver man under på, at kommunerne må indhente oplysninger, og kommunerne må kontrollere næsten alt, når de udbetaler overførselsindkomster.

De forlanger også ofte eks. 3 måneders kontoudtog, hvis der ansøges om noget.

Det nye er endda, at man skal aktiveres, når man er sygemeldt.

Så HVIS man skal anmelde noget, skal man da være meget sikker. Hvis man IKKE har set papirerne fra kommunen, aner man faktisk intet om, hvad der er aftalt.

Og noget andet er, at selvom man gerne vil være en lovlydig borger, så er det vist sjældent at finde en, der ikke har kørt for stærkt, uden lys på cyklen eller andet.

Det er en meget svær "størrelse" at håndtere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind  
Gammel 07-10-2008, 07:43   #16
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Tak for en god debat.

De fakta der er tale om i dette tilfælde, holder desværre 110 % vand.

Efterhånden er der mange der har fortalt om de fatale konsekvenser, lønindkomst sammen med sygedagpenge kan adstedkomme og det at rejse udenlands.

Ex samleveren har talt med de helt store bogstaver, da det jo handler om børnenes ve og vel hvis hammeren falder og kommunen opdager bedrageriet (hvad de jo formentlig helt automatisk gør via Nem-konto).

Derudover er statsamtet orienteret om udenlands rejsen -og til den historie hører jo også at vedkommende er sygemeldt.
Om statsamtet orienterer kommunen om bedrageriet kan ingen jo vide?

Sidste nye er at ex samleverens advokat nu vil forsøge at tale vedkommende til fornuft.

Der er ikke tale om en deltidssygemelding og der er ikke aftalt ferie med hverken egen læge eller kommunen m.h.t. rekreation.

Jeg forstår til fulde de langtidssygemeldte der under sygedagpengeloven ikke kan holde ferie, men da jeg selv har været gennem hele rumlen ved jeg også, at der hvis helbredet skønnes at have godt af det, ser kommunen velvilligt på en sådan solferie med rekreation for øje.

Det er dybt frustrerende at være vidne til bevist bedrageri, særlig når man selv efter langvarig sygemelding, fleksjob og nu førtidspension ved hvordan systemet i den grad overvåger.
Netop derfor er det de beviste snydere (bedragere), der er medvirkende til, at det sociale system hele tiden udvikler flere og flere kontrolforanstaltninger og overvågninger, så personer der modtager social ydelse i den grad er et jagtet folkefærd - Derfor bliver jeg vred!

Hvis en - navngiven - anmeldelse bliver mit valg, vil jeg naturligvis aldrig drømme om at tage dette skridt, hvis jeg ikke var helt og aldeles sikker i min sag.

Trine
Trine er ikke logget ind  
Gammel 07-10-2008, 09:59   #17
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
hejsan trine jeg tænke i mit stille sind er det noget du har med at gøre ang hr og fr x jeg har boet i sverige en del år og her over er der der mange mensker der bare stikker hinanden for næsten ingen ting det for for nogen en konsekvensen at de evt må gå for lud og koldt vand i en del år frem over man kan anmelde eller lade være man skal tænke på at man selv kan komme galt af sted på den ene ell anden måde det er bare at starte en krig mvh rolle
rolle er ikke logget ind  
Gammel 07-10-2008, 10:33   #18
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg støtter bestemt heller ikke socialt bedrageri, men alligevel ville jeg ikke anmelde nogen.
Som flere har skrevet, kender man nu hele baggrunden, også selvom man tror det?
Jeg synes, det lyder som om, i har gjort alt for at gøre hende opmærksom på, at det er forkert, det er også den fremgangsmåde jeg selv ville bruge, og så må det være op til folks egen samvittighed.
Et eller andet sted har jeg det sådan, at det må være op til kommunerne selv at tjekke op på borgerne, så længe der ikke er tale om personskade eller feks misrøgt af børn.
Kommunerne kan, hvis de vil, tjekke op på, om en person modtager både offentlig forsørgelse og lønindtægt samtidig, jeg synes ikke, det er op til os andre at melde det til kommunen.

Og til det med ferie. Jeg har selv og kender til flere andre også, der har fået lov at holde ferie og tilmed beholdt deres sygedagpenge, så længe de opholder sig indenfor EU, også selvom der ikke foreligger en lægeerklæring, så med som så meget andet, kommer det an på den enkelte sagsbehandler, hvad man får lov til.
gh72 er ikke logget ind  
Gammel 07-10-2008, 10:49   #19
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Nu skal der jo ikke laves mere hetz på dem der eventuelt overvejer at anmelde socialt bedrageri, end på dem der gør det, så lad os holde forargelsen på dem der egentligt begår noget ulovligt. trine havde klart meldt ud at hun betragtede oplysningerne som fakta, så kan Vi andre jo fabulere over tilladelse til ferie osv. men det var jo ikke spørgsmålet vi startede med. Vi startede med at tingene ( for kvinden der er tale om )var velovervejede, på trods af bedre vidende og det var på den basis der blev besvaret for mit vedkommende, formodninger tror jeg hverken Trine eller jeg ville reagere på i form af bare at overveje anmeldelse. Når vi snakker om grad af lovovertrædelse, så er der jo en graduering, nogen sammenligner det med at køre for stærkt, men færdselsloven er adfærdsregulerende, straffeloven er direkte straffende, derfor ender socialt bedrageri mere i tråd med skattesnyd, selskabstømning, magtmisbrug, og derfor bør man reagere for ikke at lade konsekvenserne ramme dem der var berettigede til de ydelser, især i disse sindsygt kassefikserede tider. Hvis hendes (uberettigede? ) hjælp betyder der afvises en ansøgning om hjælpemidler eller fysioterapi, hvor er det så lige vores moral har hjemme ?

mvh Nøvsen
der har taget tæsk før for at holde på hvad han mener der er rigtigt og forkert
Neurosmølf er ikke logget ind  
Gammel 07-10-2008, 13:00   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, jeg kender til flere personer der i højere eller mindre grad er ude i socialt bedrageri - men tænk, det kan ikke pisse mig af!
Hvis kommunerne, politiet, domstole og systemet generelt ikke selv kan få øje på dem, jamen så er det da bare ærgeligt. Jeg vil bare frabede mig rollen som stikker og ville aldrig anmelde nogen for noget, som ikke kommer mig ved personligt. Jeg er bare glad og lykkelig for, at det ikke er MIG der begår ulovlighederne. Og det er også sjældent man kender folk længere end til tænderne, og man kan jo i værste konsekvens smadre sådan en familie totalt - en familie som man må formode i forvejen har en del at kæmpe med, hvis socialt bedrageri også er en del af dagligdagen. Istedet for anmeldelse ville jeg nok personligt tage en snak, og måske hjælpe familien til at finde andre lovlige smuthuller som kan lægge en dæmper på ulovlighederne. HVIS altså jeg følte jeg SKULLE blande mig i andres privatliv.

Jeg ved ikke, men jeg bliver bare så ked af at læse om sådan noget - anmeldelser, børn der kan komme i klemme og som indirekte skal betale prisen for at en anmelder stikker familiens ansvarlige, øv. Hvor ville det dog bare være skønt hvis det ikke var nødvendigt for nogle familier at begå socialt berageri. For det er jo helt klart et symptom på, at en gruppe mennesker sidder fast i systemet og ikke kan klare sig foruden. En Mor beskytter vel altid sine børn bedst muligt, også selvom det betyder at loven ikke altid bliver overholdt.

Jeg er altid på de svages side og føler DYBT med dem, og føler at det vil være at sparke yderligere på nogen at anmelde dem - de ligger jo allerede ned!! Og hvad ér det man selv får ud af at anmelde??? Er det sådan et dommerkompleks man render rundt med i maven - alt alt skal ske fyldest? At man for engang skyld kan være lidt ondsindet og slippe afsted med det...eller hvad???

....jeg forstår ikke hensigten og følelsen!

Og iøvrigt gør man heller ikke kommunen en tjeneste ved at anmelde, jeg ved at flere ser lidt skævt til dem der anmelder (specielt anonymt!) og de fleste går under sætninger som ''vi har modtaget en anmeldelse fra en jaloux'' eller ''anmeldelse fra én uden liv'' eller ''endnu en stikker har henvendt sig'' osv. Og anonyme anmeldere anses ofte for at være værre end dem der begår ulovlighederne. Man vil gerne gøre andre ondt, men tør ikke selv tage konsekvensen og stå frem. Den er grov!
I de fleste sager kan anmeldelserne spores hen til DIREKTE jalousi, og det er ikke unormalt at en forsmået part, anmelder eksen og den nye flamme osv.
Min søsns Farmor er sagsbehandler og sidder præcis med den slags anmeldselssager, og har før fortalt at den anmeldte i særlige tilfælde, kan anmelde tilbage og gøre mindst lige så meget skade på anmelderen. Så det kan ret hurtigt køre af sporet.

Sidst redigeret af Ninja; 07-10-2008 kl. 13:35.
Ninja er ikke logget ind  
Lukket emne

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Omvendt socialt bedrageri klanst Politik og Samfund 16 27-05-2013 13:14
socialt bedrageri sat i system østerbro Politik og Samfund 8 24-03-2013 21:50
Penge fra socialt bedrageri Abraxus Politik og Samfund 10 17-02-2013 21:50
Socialt bedrageri? kakaoko24 Politik og Samfund 12 01-02-2013 15:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension