K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2013, 21:10   #11
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Jeg er ikke helt sikker på om du ikke blot kunne have søgt på det foreliggende og stadig fået resultatet af din arbejdsprøvning med - som jeg forstår, det du skriver så lulle mødet i januar bruges til at fremlægge resultatet for dig, men selvom du ikke havde fået det fremlagt, lå det jo alligevel i din sag (eller hvad?) og derfor ville det automatisk have i dræet i en ansøgning på det foreliggende... Er dog ikke sikker...
Ok jeg skære den lige lidt ud

Jeg slutter arbejdsprøvning den 18 december 2012

Der blev aftalt den 14 december 2012 at jeg skulle møde op til et møde den 20 december så vi sammen kunne få evaluering og konklusionen fra min job konsulent på plads så jeg kunne søge ftp hvis jeg ville gøre brug af det.

Selv samme dag den 20 december 2013 bliver mødet ændret til den 3 januar 2013.

Havde jeg søgt ftp på en paragraf 17 den 20 december 2012 uden at have dokumentation og konklusion fra min(e) arbejdsprøvning(er) og min job konsulent var ansøgning endt negativ, da pensions nævnet jo ikke kan vide noget som helst om ens arbejdsprøvning(er), skåne hensyn, time antal osv og havde jeg søgt på en paragraf 17 den 20 december 2012 så lukker man min sag der og der kan ikke tilføjes nyt eller nye oplysninger i ens sag før den er afgjort, dette gælder faktisk også i dag her i 2013 hvis der søges på en paragraf 17.

Derfor var det vigtigt at jeg fik den evaluering og konklusion før jeg søgte om noget om helst.

Så ergo vil min job konsulent udtalelser og mine arbejdsprøvninger og konklusionerne heraf ikke være at finde i min sag havde jeg søgt inden den 1 jan 2013 da mødet blev flyttet fra den 20 december 2013 til den 3 januar 2013, hvor jeg endelig var til det omtalte møde, det tog et par timer hos min job konsulent det møde hvor hun lavede den konklusion om mine arbejdsprøvninger og samme dag, den 3 jan 2013 modtog jeg min job konsulents konklusioner på min email.

Sidst redigeret af mookmik; 03-03-2013 kl. 21:33.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 21:33   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej moomik,

Såvidt jeg husker var d. 20 dec. en torsdag. En del kommuner lukkede ned fredag d. 21, hvad med din?

Jeg forstår ikke helt det møde I skulle have og evt. evaluering? Så længe man var partshørt i rp. med accept/rettelser var det bare med at hurdle indstilling til Social Service igennem.

Kun indstilling til ftp. via Social Service er den der tæller og datoen i forhold til 2012 var endnu mere vigtig.

Ved ikke lige hvordan din kommune kører/kørte det?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 21:46   #13
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej moomik,

Såvidt jeg husker var d. 20 dec. en torsdag. En del kommuner lukkede ned fredag d. 21, hvad med din?

Jeg forstår ikke helt det møde I skulle have og evt. evaluering? Så længe man var partshørt i rp. med accept/rettelser var det bare med at hurdle indstilling til Social Service igennem.

Kun indstilling til ftp. via Social Service er den der tæller og datoen i forhold til 2012 var endnu mere vigtig.

Ved ikke lige hvordan din kommune kører/kørte det?
Der var åben den dag hos min kommune, hvor jeg skulle til møde med min job konsulent.

Jeg havde intet i min sag ang arbejds prøvningerne og hvad det medfølger af ting og sager, derfor skulle jeg til møde med min jobkonsulent for at få styr på dette efter at min sidste arbejdsprøvning sluttede 18 december 2012.

Havde jeg søgt ftp før jeg havde tingene klar som konklusionerne fra min job konsulent havde det jo været spild af tid at søge om ftp da de jo bare havde afvist ansøgningen med at den var mangelfuld og der manglede oplysninger osv.

Mht rp ved jeg ikke helt hvad der skete med den, ikke før jeg blev indkaldt til at få den lagt over på det der nye skema man skal bruge i dag og hvor jeg havde søgt om ftp efter de nye regler i 2013 og hvor det skal møde hos pensionsnævnet den 19 marts mener jeg der var, men den er jo afgjort da min sbh skriver at hun laver oplægget til fleks færdig når jeg har modtaget afgørelsen fra pensions teamet.

Jeg er usikker på om min kommune havde lukket den 21 december, men mødet skulle have været afholdt den 20 december og under hele forløbet inklusiv arbejdsprøvning sagde hun vi skulle skynde os at have sagen færdig.

Google er min ven - der var åben den 21 december på kommunen.

Sidst redigeret af mookmik; 03-03-2013 kl. 21:58.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 21:53   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Der var åben den dag hos min kommune, hvor jeg skulle til møde med min job konsulent.

Jeg havde intet i min sag ang arbejds prøvningerne og hvad det medfølger af ting og sager, derfor skulle jeg til møde med min jobkonsulent for at få styr på dette efter at min sidste arbejdsprøvning sluttede 18 december 2012.

Havde jeg søgt ftp før jeg havde tingene klar som konklusionerne fra min job konsulent havde det jo været spild af tid at søge om ftp da de jo bare havde afvist ansøgningen med at den var mangelfuld og der manglede oplysninger osv.

Mht rp ved jeg ikke helt hvad der skete med den, ikke før jeg blev indkaldt til at få den lagt over på det der nye skema man skal bruge i dag og hvor jeg havde søgt om ftp efter de nye regler i 2013 og hvor det skal møde hos pensionsnævnet den 19 marts mener jeg der var, men den er jo afgjort da min sbh skriver at hun laver oplægget til fleks færdig når jeg har modtaget afgørelsen fra pensions teamet.
Hmm.. forstår ikke helt det sidste, andet end at din sag er overgået til reglerne iht. 2013.

Hvorfor havde du "intet" i din sag ang. dine arbejdsprøvninger og hvor mange har du haft?

Det er jo først efter job konsulentens arbejde at sagsbehandleren gør sit færdigt!! Pt. har jeg svært ved at gennemskue din sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 03-03-2013 kl. 22:03.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 22:08   #15
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hmm.. forstår ikke helt det sidste, andet end at din sag er overgået til reglerne iht. 2013.

2012 var min anden og sidste indstilling og heldigvis lykkedes det.
Ja det kører den under nu da jeg søgte ftp efter min job konsulent var færdig den 3 jan 2013.

Jeg vil køre en klage og gøre pensions nævnet opmærksom på at man syltede min sag fra at gå fra en aftale den 20 december og lave den om til den 3 jan 2013.

Det er et rod min sag, da pensions nævnet samtidig behandler indstillingen til fleks fra min sbh som er inhabil og hun indstiller mig til fleks indenfor IT med opkobling hjemmefra til internettet så jeg jan arbejde hjemmefra

Jeg forstår intet af dette her skal jeg være ærlig, fiktive fleks jobs finder de op, godt så, dvs jeg kan koge et æg, dermed har jeg bevist jeg kan flekse som kok eller jeg kan skrive abcdefg.... dermed har jeg bevist jeg kan flekse hjemmefra som forfatter

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hmm.. forstår ikke helt det sidste, andet end at din sag er overgået til reglerne iht. 2013.

Hvorfor havde du "intet" i din sag ang. dine arbejdsprøvninger og hvor mange har du haft?

Det er jo først efter job konsulentens arbejde at sagsbehandleren gør sit færdigt!! Pt. har jeg svært ved at gennemskue din sag.
Jeg havde 2 arbejdsprøvninger i 2012 hvor det sidste sluttede 18 december 2012 og jeg jobbede 3 gange i ugen hvor jeg havde 7 timer om ugen med en effektiv indsats på cirka 50% af de 7 timer og et fritidsliv der ikke var der pga kraftig smerteøgning, opkast, besvimelse osv.

Der står i min sag at jeg er i arbejdsprøvning med henblik på afklaring og det er stort set det, jeg kan dog ikke lige på stående fod huske hvornår dette er skrevet ind i min sag, men det betyder jo intet, da min sbh siger at søger man en paragraf 17 så kan der intet nyt tilføjes i sagen, det sagde hun i 2012 og det siger hun i 2013.

Ellers handler det mest om de steder jeg har været i behandling, senest smerteklinikken eksempelvis.

Min sbh får afklaringen og konklusionen samme dag som jeg fik den, alså den 3 jan. 2013 det kan jeg se på mailen at den også er sendt til min sbh den samme dag.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sidst møde på jobcenteret. Nøgne tær At søge førtidspension 9 20-08-2013 23:14
Møde med SB vedr. sygedagpengestop. Kid2 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 08-10-2012 12:34
hurtig hjælp søges ..skal møde i eftermiddag havheks Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 06-09-2012 14:39
møde vedr.fremtidige muligh.-hjælp ønskes! frk.lykke Alt det andet 15 27-11-2009 04:24
Erfaring søges inden møde med pensionsnævn Hammershus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 04-12-2006 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension