K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2016, 18:37   #1
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Billeder eller lyd må ikke optages i Jobcentret ?

Fik lige en mail fra Jobcenter

KØBENHAVNS KOMMUNE
Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Jobcenter København - Center for Jobindsats
Lærkevej 18, 1. sal, 214
2400 København NV

hvor der bl.a. skrives:


"I forhold til optagelse af samtaler i Jobcentret, så må jeg henvise til
at du fremover overholder ordensreglerne i Jobcentret, hvor det fremgår,
at billeder eller lyd må ikke optages, medmindre det sker efter forudgående aftale."


Nogen der har hørt om disse ordensregler ?

Er det lovligt iht retssikkerheden ?

Skal den så ikke være offentlig tilgængelig ?

Hvilken lov siger, at en borger så skal lave en forudgående aftale ?

Jeg syntes kun det er rimeligt, så en SB ikke bagefter kan sige:" Det har jeg ikke sagt" eller lign...

Mvh Kio
Kio er ikke logget ind  
Gammel 01-07-2016, 18:42   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Interne regler står ikke ovenover loven.
KageØre er ikke logget ind  
Gammel 01-07-2016, 19:34   #3
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Det sidste jeg læste omkring optagelser er, at det er lovligt når du selv er med til samtalen.

Links kommer der nok andre med.

Når det er sagt, vil jeg altid opfordrer folk til at optage samtaler af flere grunde.

Jeg har fået installeret app. på min mob. så den optager alle samtaler. Smart, hedder Call Recorder.

Vil naturligvis kun bruge det i yderste konsekvens.
Tristan . er ikke logget ind  
Gammel 01-07-2016, 19:46   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja ifølge straffeloven så kan man ikke straffes for at optage de samtaler man selv deltager i https://www.retsinformation.dk/forms...a-7b6659e85e49

Ombudsmanden har godt nok udtalt at hvis en borger spørger om at optage ja så må de godt sige nej...

Så hvis man ikke spørger...ja så kan jeg ikke se hvordan de skulle kunne komme efter dig...

Ud fra det de skriver til dig...ja så ser det ud til at de åbenbart har noget at skjule...

Hvorfor siger de ikke at du bare kan optage...hvad skulle der være galt i det....altså medmindre de har noget at skjule...
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 01-07-2016, 19:48   #5
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Interne regler står ikke ovenover loven.
Mener jeg heller ikke, uden at være jura expert overhovedet.

Søgte på google og fandt denne tråd af phhmw fra 12-01-2016 hvor Webmaster skriver:
------------
"Når det kommer til hvad man må til en samtale på kommunen....ja så skal man læse nøje hvad det er ombudsmanden skriver...

For man kan få det indtryk at ombudsmanden siger at man ikke må optage samtaler....men det er ikke helt det han siger...han siger at kommunen selv kan bestemme om der må optages...og dette er ikke det samme som at det er ulovligt...

Dette forudsætter at de ved at der bliver optaget....og hvis de ved det og de ikke ønsker at mødet skal optages ja så kan de afslå at holde mødet med borgeren...

Så hvis man fortæller kommunen at man vil optage mødet....ja så er det kommunen der alene bestemmer om man på optage...og siger de nej...ja så må man ikke optage...gør man det alligevel ja så kan de afslå at holde mødet...

Man kan stadig ikke straffes efter straffeloven...hvis man optager alligevel...

Hvis man derimod IKKE fortæller kommunen at man optager mødet og bare gør det uden deres viden....ja så er det fuldstændig lovligt ifølge straffeloven §263...3) https://www.retsinformation.dk/forms...a-7b6659e85e49

Så hvis man vil være sikker på at kunne optage samtalen og at mødet faktisk vil finde sted....ja så skal man IKKE fortælle at man vil optage det...dette er fuldt ud lovligt.. "


------------
Har andre her fået samme skriftlige besked af deres JC ?

Har lige svaret ham SB mail med:

Er disse ordensregler offenlig tilgængelige ?

Hvis ja, sender du et kopi/link til mig ?

Og vil det så sige at straffelovens §263...3) træder ud af kraft ?

Og træder retssikkerhedsloven § 4 også ud af kraft ?

Mvh Kio
Kio er ikke logget ind  
Gammel 01-07-2016, 19:51   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
En kommune kan IKKE ophæve straffeloven....det håber jeg da ikke at de skriver til dig at de kan..
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 01-07-2016, 21:24   #7
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
En kommune kan IKKE ophæve straffeloven....det håber jeg da ikke at de skriver til dig at de kan..
Han skriver det jeg skrev, du kan læse det her:




I forhold til optagelse af samtaler i Jobcentret, så må jeg henvise til at du
fremover overholder ordensreglerne i Jobcentret, hvor det fremgår, at billeder
eller lyd må ikke optages, medmindre det sker efter forudgående aftale.



Ved du eller andre, om et JC kan lave nogle "ordensregler", der forbyder at man optager sine møder ?

Har andre her hørt om sådanne "ordensregler", jeg har ikke.

Det kommer sig måske af at han ringede til mig i forgårds, et "telefonisk" møde, min app optog samtalen, vi aftalte hvad han skulle skrive, men han gjorde det ikke, jeg skrev så til ham i går for at dementere alle de påstande han kom med, og bad om at få lagt mailen ind i min journal, så når den næste SB (som måske gider) læse den, forstår hvad det handler om...:*

"Torsdag d 30 juni 2016

Til
Xxx xXXXx XxxxX
Beskæftigelseskonsulent
Job og Service
Direkte XXxxXXxx
Mobil XxxXXx
Email [email protected]
_______________________________

Cc:
KØBENHAVNS KOMMUNE
Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Jobcenter København - Center for Jobindsats
Lærkevej 18, 1. sal, 214
2400 København NV
Mail: [email protected]


Hej XxxxXx.


Du skriver ikke hvad jeg fortalte dig i tlf i dag.

Noget at sige til at man bliver frustreret og vred ?
(https://www.youtube.com/watch?v=p-CJD2fw-d4)

Jeg optog samtalen med dig så jeg kan bevise det.

Hvorfor skal jeg så gå ind på jobnet.dk og klikke på "JEG HAR LÆST MIN NYE PLAN" når jeg ikke er enig i hvad du skriver ?

https://job.jobnet.dk/CV/Citizen/MyPlan
"Du kan se de nyeste ændringer nedenfor. De er markeret med 'SKAL LÆSES'.
Du skal have læst alt i din plan inden torsdag den 7. juli 2016 og kvittere for,
at du har læst nederst her på siden. "


Jeg korrigere det du har skrevet nedenunder og vil bede dig om at
føre det ind i min journal, så der ikke opstår misforståelser.



Du skriver:
"Aftale:
...dog er du begyndt at få problemer i dit knæ, da den bus du kører i,
har manuelt gear og det pt. ikke er muligt, at få en anden med automatgear"


Ikke korrekt!

Jeg har de sidste mange mange år haft problemer med smerter i mine knæ,
så jeg er IKKE begyndt at få problemer, de har hele tiden være der, hvad du også ved.

Det er problemer i form af smerter i BEGGE knæ, dog er det værst med det venstre knæ, det knæ som jeg flere tusinde gange træder koblingen ned med hver dag."

Da jeg blev tilbudt jobbet, i samarbejde med dig og (arb.giver), blev det præciseret over for jer begge, at jeg skulle starte med at køre i en bus med
manuel gear, dette brød jeg mig ikke om, da min erfaring med mine knæ gør at
jeg tvivlede på om mine knæ kunne klare det.

Dette sagde jeg til både dig og (arb.giver).

Alligevel tilbød (arb.giver)mig en stilling, under forudsætning at de første 3 mdl skulle være løntilskud, og vi ville så i denne periode se hvordan mine knæ reagerede om de kunne klare det.

Så det er ikke noget der "pludselig" er opstået, som du skriver det:
"dog er du begyndt at få problemer i dit knæ, da den bus du kører i, har manuelt gear"

jeg har de sidste mange mange år haft problemer med mine knæ, læst alle de statusattester fra min læge hvis du er I tvivl.



Du skriver:
"Du oplyser, at du er i dialog med din læge omkring mulighederne for behandling af dit knæ, men at der endnu
ikke er nogen afklaring. "



Ikke korrekt!

Jeg fortalte dig at jeg har skrevet en besked til min læge, om et lægeligt råd og vurdering, nu mine knæ igen er begyndt at gøre ondt pga dette arbejde.

Du kan læse min mail her:
Emailkonsultation - Besked 1 af 2 - 29 juni 2016 Print.pdf
Emailkonsultation - Besked 2 af 2 - 29 juni 2016 Print.pdf


Der er INGEN behandling af mine knæ, hvad du også ville vide hvis du gad læse min journal, så hvordan skal der så komme en afklaring ???

Andet end at hvis du og "systemet" bliver ved med at presse mig til at bruge dem på fysisk arbejde, så er den eneste løsning at få opereret nye kunstigt knæ ind, med alle de risici det indebærer som stift knæ, smerter, blodpropper osv osv. (https://www.youtube.com/watch?v=p-CJD2fw-d4)

Kilder:
https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...aeledsprotese/
-Dannelse af blodprop i læggen eller låret
-En blodprop som løsner fra læggen/låret og ender i lungerne ( lungeemboli)
-Lungebetændelse
-Infektion som gør det nødvendigt at fjerne det nye led
-Løsning af protesen. Risikoen er størst hos yngre mennesker. 10 % af proteserne løsner sig indenfor 10 år

Vedhæftet: Folder nr 38 Kunstigt knæ rev 30 maj 2010 Forløb og træningsplan.pdf



Mvh Kio
Kio er ikke logget ind  
Gammel 01-07-2016, 21:35   #8
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
En kommune kan IKKE ophæve straffeloven....det håber jeg da ikke at de skriver til dig at de kan..
Eller hvis du/I kan være behjælpelig med et stk dokument/skrivelse, der utvetydigt henviser til de § og eventuelle principafgørelser, eller afgørelser/udtagelser fra ombudsmanden og hvad JC må eller ikke må mht optagelse af et møde, hvor man selv (borgeren) deltager.

Jeg opfatter det også som om at de prøver på at "gøre borgeren træt" ved at overfuse mig med div bestemmelser og §§, de sidste 2 møder jeg var der dernede, hvar der en "jura" expert med fra "rehabiliteringsteamet", dem som er med til at vurdere om man er "syg" skadet eller nedslidt nok til at undgå 225 timers reglen, kontanthjælpsloftet, om man må/kan komme på et ressourceforløb og få ressourceforløbsydelse eller et afklaringsforløb til fleksjob, så man undgår den latterlige kontanthjælpsloft og 225 timers reglen.

Hvis de bare tager penge fra mig, jeg har arbejdet i DK hele mit liv, er bare nedslidt med slidgigt, piskesmæld mm og er indfødt ren dansker, og overvejer jeg sq at blive kriminel, så jeg kan betale husleje, lys og gas og få noget at æde hver dag...

Mvh Kio
Kio er ikke logget ind  
Gammel 01-07-2016, 23:31   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser

I forhold til optagelse af samtaler i Jobcentret, så må jeg henvise til at du
fremover overholder ordensreglerne i Jobcentret, hvor det fremgår, at billeder
eller lyd må ikke optages, medmindre det sker efter forudgående aftale.
Jeg tror, at jeg som modtræk ville skrive tilbage, at jeg undrer mig over de nye "ordensregler" og, at hvis i overholdt aftaler og noterede det aftalte, så ville optagelse hverken være et problem eller være nødvendigt.

Og så ville jeg henvise til retssikkerhedslovens §4, med påstand om, at sagsbehandleren ved at sige ét i telefonen og skrive noget andet i journalen, fratager dig muligheden for at medvirke ved behandlingen af din sag.

"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=173199
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 02-07-2016, 00:50   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De kan jo godt lave ordensregler.

I Fields må man f.eks heller ikke fotografere, det står i deres ordensregler for stedet. Det betyder ikke at man kan blive straffet, men bliver det opdaget og påpeget, må man stoppe eller forlade stedet. De kan ikke forlange at man sletter allerede optagne billeder.

Hvordan det forholder sig hvis man personligt er blevet gjort opmærksom på det i et brev, kan jeg godt være i tvivl om. Men bliver det opdaget, er der ingen tvivl om at de kan stoppe mødet.

Så hvis man optager samtaler, er det nok en dårlig ide at fortælle at man har gjort det..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind  
Lukket emne

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension