K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2016, 11:27   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
En bonus, som er en ekstra tilkendelsgivelse, feks ifm overskud, som tildeles alle medarbejdere, bør på samme vilkår tildeles fleksjobbere.

Hvis den bliver modregnet, NOGET SOM HELST, er det forskelsbehandling!

En fleksjobber bør derfor få bonus, på samme vilkår, som alle andre, UDEN MODREGNING!

Håber du går videre med sagen, hvis kommunen modregner!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2016, 12:41   #22
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Lige det jeg mener Popiae, at der er folk som mener at det er helt fint at man bliver modregnet i ens bonus fordi man får noget som kaldes fleksløntilskud som fleksjobber er mig en gåde.

Mvh
Morten
__________________
https://www.facebook.com/rettilfleksjob

Kampen starter her
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2016, 15:03   #23
3050
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
3050 er ny på vejen
Jeg har i mit fleksjob(gammel ordning) lige modtaget en bonus sammen med alle andre ansatte uden at blive trukket noget som helst.til gengæld får jeg kun det halve af alle Det andre,hvilket jeg ikke syntes er iorden.
3050 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2016, 17:50   #24
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 3050 Se meddelelser
Jeg har i mit fleksjob(gammel ordning) lige modtaget en bonus sammen med alle andre ansatte uden at blive trukket noget som helst.til gengæld får jeg kun det halve af alle Det andre,hvilket jeg ikke syntes er iorden.
Du bliver ikke modregnet, tilskuddet til arbejdsgiver er uafhængigt af sådanne engangsudbetalinger fordi du er i gammel ordning.

At du kun får det halve af hvad de andre får kan anskues på flere måder. Hvis du kun arbejder f.eks. Halv tid, bidrager du kun med halv arbejdskraft af hvad en fuldtids ansat bidrager med. Er det så rimeligt at du får fuld bonus?

Den medarbejder der er på deltid, får vel også kun bonus i forhold til sin arbejdstid.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2016, 19:39   #25
3050
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
3050 er ny på vejen
nu er jeg ejendomsfunktionær på 14 timer og der er vi grønne og blå folk.
jeg er blå og har med beboere service og gøre og det er mig der laver alt i boligerne,skifter toiletter,amature,servicere fjernvarme fyr osv.
det er mig der spare firmaet for en masse håndværkere(penge) alt imens de grønne hakker i nogle bede og klipper græs.
så jeg syntes da ikke det er iorden at de penge jeg spare skal deles ulige ud blandt os medarbejdere,hvis man stiller det sådan op.
3050 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2016, 10:02   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er en god grund til, at det er vigtigt at beholde selve fagforening, selvom man er fleksjobber. (Her menes IKKE A-kasse delen).

Grunden er ordentlige ansættelskontrakter, og andre problemer der kan opstå, jævnfør forskelsbehandling, som en fagforening kan hjælpe med/løse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2016, 21:08   #27
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Du har den rette opfattelse for tjener man mere i løn om det er bonus eller direkte
lønforhøjelse så indgår det jo i beregningen. Ikke at jeg også godt kunne bruge lidt
flere penge til f.eks. min medicin og støttestrømper.

Med venlig hilsen

MAKN
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2016, 22:10   #28
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 3050 Se meddelelser
nu er jeg ejendomsfunktionær på 14 timer og der er vi grønne og blå folk.
jeg er blå og har med beboere service og gøre og det er mig der laver alt i boligerne,skifter toiletter,amature,servicere fjernvarme fyr osv.
det er mig der spare firmaet for en masse håndværkere(penge) alt imens de grønne hakker i nogle bede og klipper græs.
så jeg syntes da ikke det er iorden at de penge jeg spare skal deles ulige ud blandt os medarbejdere,hvis man stiller det sådan op.
Undskyld, nu bliver jeg lidt provokerende.

De grønne folk sparer også boligselskabet for gartnerudgifter. Hvis de ikke hakkede bedene, slog græs eller ryddede sne, skulle et privat firma gøre det med flere udgifter for boligforeningen til følge. Nøjagtig ligesom hvis du ikke varetog opgaverne i boligerne, så kulle der håndværkere til at gøre arbejdet..

I er alle ansat til at gøre et stykke arbejde, både inde og ude. Jeg kan ikke se andet end I er lige når det kommer til at spare penge for boligselskabet.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2016, 09:59   #29
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
" om det er bonus eller direkte
lønforhøjelse så indgår det jo i beregningen" citat

Der er netop stor forskel på løn, og en bonus!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension