K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2010, 13:10   #1
jensen79
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: VEstsjælland
Indlæg: 35
Styrke: 15
jensen79 er ny på vejen
Hvad gør man???

Hejsa

Jeg startede i revalidering dvs virksomhedspraktik på en af mine gamle arbejdspladser for 3 uger siden. Har ikke klaret mere end 3 timer 4 gange ugentlig og selv det har været for meget.

Mit KÆMPE store problem er at jeg grundet min fibromyalgi ikke får en ordentlig søvn, og det er der altså bare ingen mennesker som kan holde til i længden. I torsdags på vej på arb brød jeg fuldstændig sammen i bilen, græd, rystede over hele kroppen og mit hjerte galoperede.

Så jeg ringede og sagde, at jeg ikke kom og heller ikke om fredagen. I går gik det nogenlunde med idag er jeg bare fuldstændig ødelagt igen, tuder bare hele tiden og aner ikke hvad jeg skal gøre herfra?

Hvad synes I? Kan bare ikke tage afsted i morgen, så længe jeg er så ødelagt og tuder hele tiden, overvejer at tage til læge og høre hvad hun siger.

Det kommer helt vildt bag på mig at jeg ikke engang kan klare 12 timer om ugen, det rækker jo ikke engang til et fleksjob, som jeg har det nu, men måske det er det pres som hele tiden hviler på en, når de blir ved med at tale om fuld tid og man ikke aner hvad fremtiden bringer. ØV hvor er det træls
jensen79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 13:58   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Kære Jensen79,

Først vil jeg sige velkommen til, jeg har selv fibromyalgi syndrom, så jeg tror jeg kender lidt til din situation.

Jeg synes at det første du skal gøre i morgen tidlig er at ringe og få en tid hos lægen. Og så skal du forklare ham det hele.

Nu ved jeg ikke om du allerede er diagnosticeret med depression, som er en meget almindelig følgelidelse til fibromyalgi Syndrom. Vi har næsten alle en depression ved siden af.

Jeg tror det er fordi vi egentlig gerne vil være aktive, men gang på gang oplever nederlag når vi forsøger, ligesom omverdenens manglende forståelse for at vi rent faktisk er syge. Vi mødes med mistro, og ofte læger der ikke tager os alvorligt. Derfor går psyken ned på et eller andet tidspunkt. Men depressionen kan behandles, og i mit tilfælde har jeg haft god effekt af behandlingen. Det fjerner i fibromyalgien, som er anerkendt som en fysisk sygdom af ikke psykogen karakter. Det er ikke depression der forårsager FMS, men FMSen der forårsager depressionen.

Du skal ikke gå grædende og rystende på arbejde, det er der ingen der kan forlange. Så du må til din læge og få en sygemelding.

Til din sidste bemærkning om at din egen formåen, eller rettere sagt mangel derpå overasker dig. Det bedste du kan gøre er egentlig at lære og acceptere at du ikke kan hvad du kunne engang. Du skal lære dine egne grænser at kende, og lære at sige stop. Det vil hjælpe dig meget når du først har accepteret dette. Det betyder ikke at man skal sætte sig hen og intet gøre, men at lære at gøre det man kan, og acceptere det man ikke kan.

Du kan evt. have gavn af at besøge www.fibronet.dk



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 15:16   #3
jensen79
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: VEstsjælland
Indlæg: 35
Styrke: 15
jensen79 er ny på vejen
hej igen

Nej jeg er ikke diagnosticeret med en depression, men kan jo frygte det er den vej det går, hvis ikke jeg får bremset det som er under udvikling i øjeblikket.

Plejer faktisk at have et ganske godt humør og ingen psykiske problemer af større karakter end hvad alle mennesker vel kan have engang imellem.

Men jo det man blir budt som sygemeldt og ikke mindst fibromyalgi patient skal man have et gangske godt helbred for, at kunne klare og uden søvn ja så er det kommunen vil i øjeblikket mere end, hvad jeg kan holde til.

Har du godt råd i forhold til søvn? Er ikke rigtigt stødt på noget brugbart endnu.

Men ja jeg må tage kontakt til min læge i morgen og forhåbentlig kan hun støtte op om at det med revalidering i øjeblikket slet ikke er relevant og så vil jeg tage kontakt til min advokat og høre, om hun ikke kan hjælpe også.
Ville gerne fortsætte hvor jeg er nu, men må bare langt ned i timer og så øge stille og roligt før det kan blive realistisk og så slår kommunen jo nok bremserne i, for så er relavidering ikke realistisk (hvad jeg jo har forsøgt at forklare fra start). Kunne være dejligt når man nu har et sted at man så kunne fortsætte i en alm arbejdsprøvning så man kan få et indtryk af hvad jeg kan, når der ikke konstant er pres og fokus på 37 timer..

Ja det er skut nemt at være sygemeldt i DK..
jensen79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 09:10   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jensen79 Nu har jeg været i arbejdsprøvning flere gange, og det er som at løbe marton,jeg her lige som ramt muren ,på den 3 uge ,hvergang,og som ragdoll siger med de sidste 4½ linge om at accaptere ens ejen tilstand,det er bare så rigtigt,jeg har selv daglige smerter ,og har tudet mig igemmen med ekster millicin for at opnå de 20 timer,man "ska" op på for at få job bagefter,men det holder jo ikk ...jeg har fået mange gode råd,på siderne her,og de beste er lyt til din krop,sig fra,og skulle det ikk hedde revalidering,for dig ,så er flex ,måske også bedre for dig.Jeg vil lige sige at det er vigtigt at du bliver afprøvet,til det ene eller andet ,særligt hvis det skal være til flex,så jeg vil råde dig til at holde en god kontakt til jobkonsulent og sagsbehandler ...selv skulle jeg sidst strate med 3 timre og op på 4 men stratede på 3 og endte på 2½ time med en til to små pauser ....Pas på dig selv...der er ingen skuller klap når vi ligger helt ned .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 08-02-2010 kl. 09:24.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension