K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2009, 17:24   #1
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Landsforeningen for førtidspensionister

Jeg blev ringet op af formanden i dag som en respons på en email jeg har sendt ham, angående min underskriftsindsamling GENSIDIG FORSØRGELSESPLIGT - NEJ TAK!, det var ikke nogen behagelig oplevelse.

Jeg er stadig i vildrede med hvordan jeg skal formulere det bedst, så I andre kan få et indtryk af hvad samtalen drejede sig om. Om foreningen er partipolitisk officielt, skal jeg ikke kunne udtrykke mig om, men det indtryk jeg fik af formanden var at han var mere en platform for DF end noget andet. Hans tale var utroligt retorisk, og han mente at SF og Enhedslisten spænder ben for bedre forhold for førtidspensionister, og nærmest sabotere Landsforeningen for Førtidspensionisters arbejde, og at kun med DFs hjælp kunne vi komme videre.
Og at en underskriftsindsamling som min er med til at forplumre vandene, og besværliggøre deres arbejde.

Jeg spurgte om han havde kikket på de link jeg havde sendt ham og om han havde læst mit oplæg? Det havde han ikke.

Foreningen havde sidste år selv forsøgt at aflevere en underskriftsindsamling til ministeren på området, men da ministeren ikke havde tid, blev den afleveret hos en kontorchef, og siden da havde de ikke hørt videre.

I mine øjne en mangelfuld og fejlslagen strategi.

Jeg personligt er villig til at tale med, forhandle med, og samarbejde med hvem som helst, der er interesseret i at fremme vores sag, men jeg nægter at låse mig fast til et parti.

Og hvis sandheden skal frem var det ikke DF jeg havde i tankerne for et samarbejde. Derfor vil min kontakt og mit samarbejde med Landsforeningen for Førtidspensionister nok blive uhyre begrænset.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 17:42   #2
printz4l
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2006
Indlæg: 17
Styrke: 19
printz4l er ny på vejen
Indsigt???

Det er næsten uhyggeligt, at så mange af os i velfærdssamfundet, der ikke er begunstiget med beskæftigelsesevne, ikke kan se, at en stemme på DF, er en cementering af nedbrydningen af Danmark som vi kender det, at så mange, trods alt veloplyste mennesker, i nutiden falder for de letkøbte postulater som Pia og hendes lille håndfuld medløbere plaprer op med.
Men ihvertfald Ragdoll, skulderklap fra mig, at du ikke lader dig skræmme af éen med en anden holdning
Held og lykke til Jer alle derude
printz4l er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 17:46   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ragdoll det har jeg godt hørt om før, men du får da svar her på siden har vi også prøvet at kontakte dem men er blevet ignoreret jeg ved at nogen andre vil prøve at stable en anden forening på benene men hvad det bliver til ved jeg ikke ... men måske du skulle prøve at skrive til dem, som det er nu har de lavet en hjemmeside for førtidspensionister men de har vist lidt problemer med at komme igang ..

Men prøv lige at kigge på de her link engang det trejde link er til hjemmesiden de første er til deres debat omkring det at få en side op at stå, så kan du selv beslutte hvorvidt du vil kontakte dem

http://24.dk/group/samfundetsudsatte...thread/2089072

http://24.dk/group/samfundetsudsatte...thread/2096618

http://førtidspensionisterne.dk/
  Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 18:18   #4
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Helt ærlig!

Da jeg steg på toget, med denne underskrifts indsamling, var det for at gøre opmærksom på, Nej tak, til gensidig forsørgelses pligt.

Formålet med indsamlingen, er vel, at få slettet-ændret loven!!!.

Jeg synes ikke, der skal gå politik i indsamlingen, for så ryger mange mennesker, der gerne ville skrive under.

Vi er en buket broget blomster, nogen vilde, nogen pæne, fra en mark, skovbund, have, sø = Lotus ha, ha.

Vi er støt på hinanden, udfra en fælles interesse, ellers var vi aldrig sat sammen, i den vilde, fantastiske smukke buket.Der har set dagens lys.

Tror vi skal fortsætte denne rejse, vi er igang med nu, hvor vi pisker "linket" ind, til højre, venstre, oppe og nede, det er bedst.

Når jeg skrev vilde buket, lige før, får jeg lidt flower power, = årstalene, samt kvinderne tilbage til "kødgryderne. Det passer vel meget godt sammen.


Helt ærlig, jeg har ikke tænkt en tanke potitik, før det blir' bragt på banen nu.

Jeg mener at kunne huske, et ell. andet sted fra, er det dig Ragdoll, du har skrevet noget med, til samtlige partier, er det ikke korrekt, det skal der vel ikke ændres på.

Når det kommer til stykket er alle dem på Borgen, blot mennesker.Om de kommer fra rød, gul, grøn, blå stue, det er sagen fuldstændig udvedkommende.
De siger jo alle det samme, bare med forsk. formuleringer. Nogen har slips på, andre uden, nogen kjoler, lange bukser.

Nævn mig et menneske, der falder fuldstændigt helt ved siden af???

Det var blot mit besyv.
Lotus
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 18:34   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det står....

....i selve oplægget på skrivunder.dk, at det skal sendes til ministeren på området, samt alle de politiske partiers ordførere på området, og jeg har tænkt at det også skal afleveres personligt inde på "borgen", og i den forbindelse skal vi lave en "happening" de af os der har lyst, noget der kan få pressen på gaden.

Og jeg har ikke tænkt mig at acceptere at der ikke på den ene eller anden måde kommer svar.

Jeg er ude efter fuld fjernelse af ægtefælleafhængigheden, og det er det jeg vil arbejde for, om vi så må tage den i flere omgange.

Udfra hvad der blev sagt på DH konference om førtidspension, så er S & SF villige til at om ikke andet så lempe vilkårene for FPere. Og Enhedslisten har en total fjernelse af ægtefælleæfhængigheden på programmet, men Rom blev ikke bygget på en dag, og dette vil ej heller ske i løbet af natten. Men en ting som jeg synes er at der ikke skal partipolitik blandes ind i sagen.

Sommetider tænker jeg på om jeg selv skulle stille op, udenfor partierne, til folketingsvalg, som de svages fortaler, men jeg tror ikke jeg kan finde de 25.000 underskrifter der skal til, for slet ikke at snakke om resourcerne helbredsmæssigt.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 18:37   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Men prøv lige at kigge på de her link engang det trejde link er til hjemmesiden de første er til deres debat omkring det at få en side op at stå, så kan du selv beslutte hvorvidt du vil kontakte dem

http://24.dk/group/samfundetsudsatte...thread/2089072

http://24.dk/group/samfundetsudsatte...thread/2096618

http://førtidspensionisterne.dk/
Jeg vil kikke på linkene i morgen når jeg er lidt mere frisk, tak for dem Hejdien



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 18:44   #7
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Kørestole - Senge!

Jeg vil da gerne med i en kørestol - seng - gyngestol, om ikke andet, kan vi da få en god oplevelse.

__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 18:50   #8
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Vi skal nok....

....komme op med et eller andet vildt. Men jeg må ikke give mig til at spekulere på hvad det skal være. For så kommer der ingenting, men gode, sjove, grinagtige, sørgelige, seriøse, forsvarlige, alvorlige, forslag modtages gerne.

Vi mangler et logo er der nogen der er gode til sådan noget? Enkelt med et klart budskab.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 19:10   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
når du skriver logo ser jeg for mig en tegning jeg så engang i en vittighed eller noget.. en enkel sort tegning af en hulemand med kølle over skuldren, og med konen trækkende efter sig ved håret.. konen lå med ryggen mod jorden.. det må da svare til ægtefælleafhængighed?... og så måske med et rødt kryds over..

måske har jeg bare dårlig humor... desværre kan jeg ikke tegne... kun i tankerne..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 19:22   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
TAK ragdol, for at overholde "spillereglerne" -du har min respekt

Huldra -FEEED IDÉ -LOL -præcis sådan det er

(Ak ja, havde det nu været de glade 60ére ja så havde det været med modsat fortegn -ikk´)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
NYT NYT Landsforeningen for førtidspensionisterne jomfruen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 6 04-07-2011 17:33
Landsforeningen for Førtidspensionister Siska Den nyttige viden vi alle har 2 26-11-2009 17:51
Landsforeningen for FTP-flksjobber.m.m. jomfruen Et godt link! 0 02-04-2009 10:54
Landsforeningen For Arbejdsskadede - LFA zuza Et godt link! 0 19-02-2008 17:01
Landsforeningen af udbrændte. Stella Et godt link! 0 29-08-2007 12:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension