K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2008, 13:34   #1
Mikail
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
Mikail er ny på vejen
Smile Hvilke række følge for fleksjob

Hvad vil det sige at kommunen, skal have udtømt alle mulige muligheder for revilidering.?? Samt hvordan prøver de en og vudere en?

Hvad vil det så sige at alle arbejdsevner skal være prøvet ad?? og udtømte?

Hvor lang tid tager denne process typisk?

Er der mere man skal igennem ud over ovennævnte?

Jeg har kroniske ryg smerter.. Har ADHD..

Eventuelt nogle der kender til nogle princip afgørelser. Eller nogle der har haft noglelunde samme sag også fået fleksjob.

Jeg takker mange gange på forhånd til alle der vil være så venlige at hjælpe
Mikail er ikke logget ind  
Gammel 16-11-2008, 14:46   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Mikail.... og velkommen til siden.

Princippet er, at kommunen undersøger, om man kan arbejde UDEN støtte fra kommunen.

Hvis kommunen skønner, at man ikke kan komme ind på arbejdsmarkedet UDEN revalidering, så tilkendes man denne. Men forudsætningen er, at man EFTER revalidering kan arbejde fuld tid uden støtte.... altså revalideres man til det ordinære arbejdsmarked.

Arbejdsevnens størrelse afprøves typisk i arbejdsprøvning, hvor man ser, hvor mange timer borgeren kan klare, og om der er nogle skånehensyn.

Hvis arbejdsevnen skønnes VARIGT nedsat til det UBETYDELIGE, så ser man på enten fleksjob eller førtidspension, hvis man ikke kan behandles for det, man fejler.

Diagnoserne har ingen betydning for, om man får fleksjob/førtidspension eller ej. Det afhænger af arbejdsevne. (Der kan eks. være stor forskel på smerter.)

Måske andre kan supplere mit svar, men ellers er det en god ide at bruge søgefunktionen, så kan du læse en masse om arbejdsprøvning, principafgørelser osv.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind  
Gammel 16-11-2008, 14:55   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Mikail

Når de siger at alle muligheder skal være udtømte så betyder det bla at man skal søge det ordinære marked efter et job du kan varetage med de handicaps du har.

Kan du feks klare 37 timer på kontor eller noget andet som du kan udadanes til så er det revalidering , for at finde ud af hvad du kan og hvor længe du kan så skal du i div arbejds prøvninger for at se om man kan finde et område du kan varetage... og gør man det ja så får du revalidering...

Den bedste måde jeg kan forklare det på er nok vha mit eget tilfælde, da jeg i sin tid skulle visiteres til fleksjob var alle (inkl jeg ) enige om at det var ikke det der skulle til, jeg skulle have en revalidering til noget kontor område feks, men efter arbejdsprøvninger og div undersøgelser gik det op for mig og kommunen at der vist var et eller andet galt med min hukommelse og koncentration og at jeg blev meget hurtigere træt end normalt var og når jeg var træt ja så kunne jeg ikke meget ....

Derfor kom jeg til en psykiater der skulle lave nogle test på mig for at se om man kunne finde ud af hvad det var der gjorde at jeg fungerede så dårligt når jeg blev træt og hvor slemt det stod til med hukommelse og koncentration...

Da jeg var færdig med det var det konstateret at min hukommelse var nedsat med 50% eller mere...

derfor blev jeg visiteret til fleksjob, grunden til det var så (når jeg læser min bevilling )

Det skønnes ikke muligt at varetage ufaglært arbejde inden for det område jeg kom fra grundet slidtageskader smerter i led og muskler og kronisk migræne.

dertil skønnes det ikke muligt at finde job som jeg kunne varetage på det ordinære ufaglærte marked pga mine skader.

Man skønnede ikke at man kunne realisere en revalidering pga nedsat hukommelse og koncentration og at det heller ikke skønnes muligt at gøre det på nedsat tid og forlænget revalidering...

Derfor bliver der bevilliget fleks...


Så det er noget i den stil du skal igennem,. alle muligheder skal undersøges og alle områder du måske ville kunne varetage skal ligeledes undersøges , bagefter skal man så undersøge om der er mulighed for uddanselse via revalidering...

Det lyder af meget men det kan lade sig gøre at finde ud af det rimlig hurtigt ...

For mig tog det to år (efter sygedagpenge ophør) , men det var pga kommune flytning og smøl fra kommunes side.

I alt har det taget for mig 4 år ...

men igen var det pga kommunesmøl jeg hørte intet fra kommunen af det første år jeg var på sygedagpenge og vidste ikke bedre, så jeg gjorde ikke noget selv for at få kommunen igang , så startede de afklaring da året var gået og ny kommune stoppede mine sygedagene midt i afklaring (hvad jeg i dag ved ikke var lovligt men men ) og derefter tog det så lidt over to år inden jeg havde visteringen og sjov nok alle mine arbejdsprøvninger foregik inden for gammelt fag som vi alle viste at det skulle det ikke være....

Så summarum jo mere du selv rykker dem for at der kommer gang i det jo hurtigere kan det gå
 
Gammel 16-11-2008, 15:21   #4
Mikail
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
Mikail er ny på vejen
Først tak for jeres svar...
Jeg har læst en del her inde i forummet og wauw der er noget grueligt galt med systemet, bare det at selv folk som har styr på regler og rettigheder m.m. kan vente flere år før der sker noget.

Jeg har taget til mig at jeg til en hver tid skal bede om en skriftelig resume hvergang jeg er hos sagsbehandleren og at jeg evt skal optage div samtaler over tlf.
Samt det at bede om agtindsigt i ny og næ.
Vil tage en bisidder med- tror faktisk jeg vil optage alle samtaler også..
Er der andet jeg skal forholde migt til???

Har tænkt mig at skrive en lang lang fortælling om mit liv, med alt inklusiv altså alt fra barndom til nu.. Sygdom, socialt osv.
En folder om ADhad/add samt alle mine lægepapir som jeg har.
Det er Fredensborg kommune som jeg er tilknyttet.
Revilderings afgørelse 4mdr
Arebejdprøvning 2mdr
Fleksjob godkendelse 3mdr.

Er der andet der vil være godt at forholde sig til eller gøre. Er villig til at låne penge i banken for at få en advokat med hvergang jeg bliver indkaldt til samtale af sagbehandleren. Evt nogle der kender dygtige advokater til sådanne sager..

Takker jer fra mit hjerte.
Mikail er ikke logget ind  
Gammel 16-11-2008, 15:30   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Er der andet jeg skal forholde migt til???
En meget vigtig ting, som næsten altid mangler, er en KONKRET PLAN for, HVORDAN kommunen mener, at du skulle kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet... i detaljer.

Tjek evt. under "Nyttige links" på "Sygedagpengeguide", men læs også om arbejdsevnemetoden.

Fleksjobfolderen er også god, for den forklarer mange ting på en nemmere måde end de tusindvis af bekendtgørelser, der findes om det.

Advokat ved jeg ikke så meget om, men prøv at søge - eller måske andre på siden har et bud. Men regn med, at det nemt kan løbe op i 25.000 kroner for en advokat.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind  
Gammel 16-11-2008, 18:59   #6
Mikail
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
Mikail er ny på vejen
Min sag kort i 2005 januar. Kommer jeg ud får en ulykke, har intet job på tidspunkt søger kontanthjælp får det så. Er til genoptræning hos fysioterapi i ca et år... Men mine rygsmerter fortsætter.Bider det sure æble i mig prøver at leve med smerterne, skaffer selv et arbejde og kommer ud af kontanthjælp men ca 1½ år efter bliver jeg fyret, fordi jeg er ustabil. Er så på kontanthjælp igen, der vil de aktivere mig men da jeg så sender dem mine lægeoplysninger, så ved de ikke hvad de skal gøre og siger jeg vil blive kontaktet. Taler så med min psykiater som siger at jeg højst sansynligt har adhd og vi lige skal have lavet det på papir. Bliver så kontaktet får ca.3 mdr siden. og hun er meget ubehagelig og siger at jeg skal aktiveres, hvilket jeg har været før. Hun siger vi skal lave en resourceprofil, arbejdsprøve, eller revilidering. Til dette svare jeg- Lad os gøre det loven kræver men jeg ser ikke mig selv vil kunne klare en uddannelse da jeg med mine lidelser måske engang kan klare 2-3timer om dagen. Det tror hun selvfølgelig ikke på, kan jeg mærke på hende. men siger så at hun vil kræve hen helbredserklæring. Men så sker der som sagt ikke noget i ca3mdr. Pludselig ringer hun mig op en eftermiddeag klokken 15.30ca og siger jeg skal komme til en samtale, dagen efter kl10.00 hvilket jeg ikke kunne. Det kunne hun ikke lide men sagde at jeg kunne efter13.00 eller bare en anden dag. så siger hun jeg skal til jobcenter og aktiveres i 6 uger 10 timer om dagen. Får et brev fra jobcenteret og ikke fra hende bare at jeg skal aktiveres. Fatter ikke en dyt af det..

Derfor beder jeg om hjælp/råd for kan mærke at det her vil trække ud i meget lang tid.

Skal jeg.
1. Bede om agtinsigt?
2. Bede om forklaring hvorfor jeg skal aktiveres igen, selv om jeg har været det før?
3. Fra nu af bede om alle papirer, hver gang jeg har været til en samtale?
4. Tage en bisidder med?
5. Optage alle samtaler?
6. Bede om hun skal forklare mig på skrift hvordan rækkefølgen er i Fredensborg kommune før man kan få tildelt fleksjob.?
7. Skrive en lang lang historie om mig selv og min sitiuation. Alt fra skolegang, arbejdsgan og det sociale gennem tiden?

Er der andet der vil være en god ide, at tage i betragtning??

Der er nogle her på forummet der siger, at når man har adhd må man optage samtalerne. Hvad er beviset?hvor står det henne i lovgivningen at når man har adhd så må man godt?

Der er også nogle der mener at man må lave en fuldmagt, til den bisidder der er med, som så kan tilføje og hjælpe med at stille spørgsmål for ens vegne m.m. Hvad er beviset for det??

Grunden til jeg spørger osv. Jeg vil godt være velforberedt og lade dem vide at det her er ikke en leg og at jeg har folk der kan hjælpe mig.

PÅ forånd tak
Mikail er ikke logget ind  
Gammel 16-11-2008, 19:37   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg håber da, at det er en slåfejl når du skriver ,,så siger hun jeg skal til jobcenter og aktiveres i 6 uger 10 timer om dagen''.......??
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 16-11-2008, 19:54   #8
Mikail
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
Mikail er ny på vejen
Ja sorry.
10 timer om ugen. fordelt således til 5 timer om dagen 2 gange. mandag og tirsdag
Mikail er ikke logget ind  
Gammel 16-11-2008, 22:39   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Alle må optage deres samtaler...

Straffeloven siger:

Citat:
§ 263. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget

1) bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet,

2) skaffer sig adgang til andres gemmer,

3) ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...d=121398#Kap27
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 16-11-2008, 22:44   #10
Mikail
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
Mikail er ny på vejen
Undskyld men tror jeg har stillet for mange spørgsmål omkring det samme emne. flytter dem ind under overskriften.. "ADHD/ADD FLEKSJOB"
Mikail er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal træne min smadrede arm i følge en ny fys jeanet1192 Alt det andet 2 17-04-2013 21:32
Fleksjob og flextid - hvilke regler? Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 11 01-06-2012 09:53
Hvad er en lægekonsuent i følge loven? einstein Lægekonsulenternes Rolle 5 08-05-2012 15:43
Ingen stemmeret i følge KU Ida Politik og Samfund 32 29-06-2009 10:45
Nok værd at følge med i Hejdien Dit og Dat 0 20-06-2008 02:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension