K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2018, 08:50   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg blev bevilget et psykoedukations-forløb (ASF og ADHD).
Det gik galt - først en alt for ung psykolog et sted (jeg afbrød), så en gang ustruktureret søstersnak et andet sted (forløbet afbrudt samtalepartnerens sygdom) og til sidst hos en veluddannet, men meget autoritær, overstresset psykolog, som JEG skulle passe på - og som fejede min autisme til side, forbød mig at tale - og iøvrigt brugte dobbelt-timer uden at fortælle det.
Jeg har været ekstremt uheldig!
Den rare bevilger sagde: "Det var sørens til uheld! Center for autisme i Herlev. DE kan! Det se vi på".
Han skulle bare lige igennem sine sommerbunker.
Det er to måneder siden og jeg kan IKKE få kontakt med ham.
Det er blevet love, at han ville ringe, men det gør han ikke.
Jeg har skrevet pænt og høfligt - og en gang spurgt, om bevillingen er annulleret.
Jeg har forsøgt at ringe, men det kan man ikke.

Har kommunen ikke pligt til at meddele, at ens bevilling er sløjfet, hvis det er det?
Kan det være fordi jeg i mellemtiden er fyldt 65? Mine behov ændres jo ikke af den grund.
I kommunen ved man ikke, om sløfning af bevilinger skal meddeles.
Jeg føler mig sat af i mørket.

Er her nogen, der ved noget om det, eller har en ide om, hvordan jeg kan prøve at få kontakt på en civiceret, acceptabel måde, der ikke er "for meget"?

Mærkeligt, at kommunens medarbejdere ikke kan svare på, om man får tilbagemelding....
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2018, 09:46   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Vi er lige blevet bevilliget 6 timer til vores pige som pludselig er blevet handicappede men i bevilling står der, at fungere det ikke med den første psykolog kan hun skifter op til 3 gange,da det er vigtigt,at der er god kommunikation, men måske er det alden der siger noget, men alle burde da få svar
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2018, 12:17   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det har jeg også spurgt om - men det her startede før jeg fyldte år.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2018, 12:20   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
En sløjfning af en bevilling må da være ensbetydende med en afgørelse om at bevillingen er ophørt. Og afgørelser skal meddeles.
Indtil du får andet at vide, bør du kunne betragte bevillingen som gældende.

Kan sige at de i Odense godt kan finde ud af det. Jeg fik medicin efter §82. Da jeg overgik til en højere ydelse (og oplyste om ændringen), fik jeg en afgørelse om at min medicinbevilling var ophørt. Den havde ellers været gældende hele det kalenderår, men pga de nye ændringer var jeg ikke berettiget længere, fra den dato
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2018, 12:44   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg prøvede sidst at få kontakt i fredags, så jeg venter en uge, for ikke at virke som en stalker. Måske kan sommerbunker godt vare to mdr eller mere. Måske er det derfor?? - men jeg håber jo stadig....
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2018, 12:46   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Sommerbunker eller ej, en afgørelse er først gyldig når den er meddelt. Så jo længere de sommerbunker varer, jo længere går der før de evt sløjfer den

Skal lige høre: hvilken paragraf og lov blev det bevilliget efter?

Sidst redigeret af MistyMiss; 19-09-2018 kl. 12:50.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2018, 12:57   #7
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
En ydelse vil automatisk udløbe, uden at der træffes en ny afgørelse, hvis man er udenfor målgruppe pga. alder, man vil så ved bevillingen være gjort bekendt med hvilken lovgivning ydelsen er givet efter, og ved at læse lovgivningen finder man alderen for målgruppen.

Jeg ved at det eks gælder indenfor hjemmepleje og hjælpemideler, der er klare skel i tilkendelseskriterierne om men er under eller over 65 år
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2018, 13:03   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Så håber jeg at vi kan få lidt info om hvilken paragraf det er bevilliget efter, så vi kan hjælpe med at slå det op
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2018, 13:20   #9
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Så håber jeg at vi kan få lidt info om hvilken paragraf det er bevilliget efter, så vi kan hjælpe med at slå det op
Umiddelbart lyder det som om at problematikken hører under kategorien "specialundervisning af voksne" og der er umiddelbart ikke nogen øvre aldersgrænse ifølge lovgivningen.
Så det er vist bare at få løftet knoglen og ringe til dem og sige man er blevet glemt, det kræver ikke henisning, og skal såleds ikke gå igennem nogen sagsbehandler.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2018, 20:08   #10
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Sommerbunker eller ej, en afgørelse er først gyldig når den er meddelt. Så jo længere de sommerbunker varer, jo længere går der før de evt sløjfer den

Skal lige høre: hvilken paragraf og lov blev det bevilliget efter?
Den er bevilget efter servicelovens § 102.

Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor jeg INTET hører. Vil det være for påtrængende at skrive et meget høfligt, bønligt brev om at få lov til at tale med ham for at spørge, hvad der sker, om jeg skal ansøge igen osv?

Jeg tror ikke, jeg er blevet glemt, for jeg har skrevet flere gange, man har lovet at bede ham ringe flere gange - og det telefonnummer der bliver opgivet, når jeg opfordres til at ringe har ingen forbindelse.
Jeg havde glædet mig sådan. Er grædefærdig.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension