K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2016, 07:30   #1
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Ledig flexjobber

Når jeg nu bliver ledig efter et flexjob.

Det sidste flexjob havde jeg i ca 6 år uden sygedage med ca 20 timer ugentligt

Skal jeg så have en ny resurseprofil, og en masse nye arbejdsprøvninger, de sidste arbejdsprøvninger var for 6 år siden da jeg fik det job jeg lige er opsagt fra ?

Skal jeg igennem alle de lægeundersøgelser jeg var igennem da jeg blev tilkendt flexjob for snart 13 år siden ??

Hvornår skal jeg evt i aktivering og den aktivering er den så på de 20 timer jeg er visiteret til i sin tid ?

Der er ikke mange år til jeg bliver 60 hvis det evt skulle have nogen betydning
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2016, 09:50   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Nej du melder dig ledig og søger nyt fleksjob på omk 20 timer.

Når du har været ledig i et år skal du sandsynligvis ud i en 13 ugers virksomhedspraktik for at vise at du stadig er berettiget til fleksjob. I henhold til lov aktiv social politik § 74c
http://www.socialjura.dk/content-storage/love/aktivlov/
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2016, 10:09   #3
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Tak for svaret og linket.

Men hvordan så med aktivering ???
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2016, 14:57   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
aktivering er forskeligt fra kommunen til kommune, i min bruger de det ikke i nabo kommunen er det 6 timer om ugen, så det må du vente og se
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2016, 16:08   #5
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Hvor hurtigt efter jeg er meldt ledig kan jeg så påregne at skulle i aktivering ?
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2016, 16:16   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg har aldrig hørt om at fleksjobbere bliver sendt i aktivering.

Du skal bruge din arbejdsevne på at søge jobs. Når du har været ledig i et halvt år kan du bede om at blive henvist til anden aktør hvis du ønsker at få hjælp til at lave ansøgninger og finde job.

Jeg synes faktisk denne folder fra Viborg kommune forklarer det meget overskueligt.
https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j...BstgNA&cad=rja
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2016, 17:24   #7
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Jo, når man har været ledig fleksjobber i mere end et år, skal man i arbejdspraktik, for at se om man stadig er berettiget.
Sådan gør man i København, men om de tolker frit aner jeg ikke.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2016, 11:48   #8
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Jeg har aldrig hørt om at fleksjobbere bliver sendt i aktivering.

Du skal bruge din arbejdsevne på at søge jobs. Når du har været ledig i et halvt år kan du bede om at blive henvist til anden aktør hvis du ønsker at få hjælp til at lave ansøgninger og finde job.

Jeg synes faktisk denne folder fra Viborg kommune forklarer det meget overskueligt.
https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j...BstgNA&cad=rja
Flesjobber sendes i aktivering om det er 3 uger eller om det er en virksomhedspraktik, så skal kommunen nok få en ud.
Her i min kommunen der er de hurtige, det giver jo et flot resultat at se alle er i "arbejde" selv om de reelt ikke er i et fast fleksjob.
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2016, 12:03   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Nogen der ved, hvordan de gør det i Viborg kommune? Hurtig til at få folk i virksomhedspratik? Husk lige, at vi faktisk har ret til 6 ugers selvvalgt kursus som ledig. Det vil jeg meget hellere personligt i stedet for praktik. Hader ulønnet praktik.

Lovgivning om 6 ugers kursus:
https://www.retsinformation.dk/Forms...9-0d1b685cc4ab

§ 73 b. Personer, der er visiteret til fleksjob, kan inden for de første 9 måneders sammenlagte ledighed i op til 6 uger deltage i et jobrettet kursus eller et jobrettet uddannelsesforløb, der fremgår af en positivliste, jf. § 26 a, stk. 8. Retten gælder for

1) personer, der ikke har en erhvervsrettet uddannelse, der med hensyn til niveau og varighed overstiger en erhvervsuddannelse eller anden uddannelse, der kan sidestilles med en erhvervsuddannelse, og

2) personer, der ikke har en videregående uddannelse, der med hensyn til niveau og varighed overstiger en uddannelse på erhvervsakademiniveau, og som samtidig har en erhvervsuddannelse eller anden uddannelse, der kan sidestilles med en erhvervsuddannelse.

Stk. 2. Kursusprisen for videregående uddannelser efter positivlisten må ikke overstige et prisloft på 151.234,50 kr. eksklusive moms pr. årselev svarende til 3.780,86 kr. pr. fuldtidsuge (2015-niveau). Prisloftet reguleres en gang årligt den 1. januar med satsreguleringsprocenten, jf. lov om en satsreguleringsprocent.

Stk. 3. Under uddannelsen modtager personen den ydelse, som den pågældende er berettiget til i henhold til lov om aktiv socialpolitik.

Stk. 4. Når en person har været i fleksjob i sammenlagt 9 måneder inden for de seneste 18 måneder, har personen igen ret til jobrettet uddannelse efter stk. 1.

Stk. 5. Ordningen administreres efter reglerne i lov om betaling for visse uddannelsesaktiviteter i forbindelse med lov om en aktiv beskæftigelsesindsats m.m.

Stk. 6. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte regler om støtte til dækning af deltagerbetaling, til betaling af kost og logi og til befordringsgodtgørelse under deltagelse i uddannelse.

Stk. 7. Under uddannelsen skal den ledige stå til rådighed for fleksjob.

Sidst redigeret af curls; 08-06-2016 kl. 12:07.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2016, 13:45   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Her er Viborgs folder Fleksjob - ret og pligt

I København er det ligesom i Viborg. Bare uden den fine og overskuelige folder
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension