K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2009, 08:58   #31
Litha
Føler sig hjemme på K10
 
Lithas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2008
Lokation: Faxekommune
Indlæg: 36
Styrke: 16
Litha er ny på vejen
Lyrica

Hejsa.

Jeg tager Lyrica 3 gange om dagen. 1x 75 mg. kl. 6.00 1 x75 mg. kl. 14.00 og 2 x 75 mg. når jeg skal i seng.

Jeg får dem sammen med andet medicin og de er blevet ordineret til mig af en anæstesiologilæge (narkoselæge) fra smerteklinikken.

Jeg har tagt dem i snart 3 år, og jeg kan mærke hver gang jeg glemmer en dosis, så de virker.

Jeg startede dog med en mindre dosis og vi prøvede os frem. Vi er jo alle forskellige. Jeg havde også lidt bivirkninger i starten men det går over...

De er meget dyre men jeg er glad for virkningen, så jeg kan ikke undvære dem nu.

Held og lykke, jeg håber, du finder det, der virker for dig.

Litha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 17:44   #32
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Litha Se meddelelser
Hejsa.

Jeg tager Lyrica 3 gange om dagen. 1x 75 mg. kl. 6.00 1 x75 mg. kl. 14.00 og 2 x 75 mg. når jeg skal i seng.

Jeg får dem sammen med andet medicin og de er blevet ordineret til mig af en anæstesiologilæge (narkoselæge) fra smerteklinikken.

Jeg har tagt dem i snart 3 år, og jeg kan mærke hver gang jeg glemmer en dosis, så de virker.

Jeg startede dog med en mindre dosis og vi prøvede os frem. Vi er jo alle forskellige. Jeg havde også lidt bivirkninger i starten men det går over...

De er meget dyre men jeg er glad for virkningen, så jeg kan ikke undvære dem nu.

Held og lykke, jeg håber, du finder det, der virker for dig.


Hejsa Litha.

Det er dejligt at hører de virker på dig.
Ja vi er jo alle forskellige , om de bevirkerninger jeg har er jeg ligeglad med om de forsætter bare de kan hjælpe på mine smerter så tager jeg gerne de bevirkerninger med .
Ja de er meget dyre , det kan jeg virkeligt godt forstå du er.
For mit vedkommende vil min læge søge et special tilskud hvis Lyrica viker på mine smerter fordi jeg for også meget andet medicin så jeg har en høj medicin udgift hver månede og jeg er kun på kontanthjælp og er hjemmeboede .

Tak skal du havde, det håber jeg godt nok også.

Annemette
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 00:15   #33
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Hej med jer:

Nu har jeg fået Lyrica sinden den 30 november.
De første to uger med 25mg også to uger med 50mg .
Men jeg kan stadig ikke mærke en skid forskel jeg sover max 3-4 timer hver nat og mange gange falder jeg føst i søvn når kl. er 3 til 5 stykker om morgen også vågner jeg allereder ved 8-9 tiden om morgen .
Så her på mandag kl. 22:00 starter jeg med 75mg så håber jeg virker det hjælper fordi jeg kan godt nok ikke blive ved med at holde til det plus jeg har nogle trælse bevirkerninger.

Jeg ved ikke hvad jeg kan gøre er godt nok mega træt af det jeg have såen håbet på det kunne hjælpe på nogle af mine stærke smerter og på min søvnløshed.

den triste Annemette
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 01:56   #34
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Øv da! Så må vi da håbe at de 75 mg kan gøre tricket, for det er da ganske forfærdeligt det du går igennem - og uholdbart! Det kan føre mange dårligdomme med sig, når man ikke får sin nattesøvn, for ikke at nævne de daglige smerter...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 02:03   #35
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Øv da! Så må vi da håbe at de 75 mg kan gøre tricket, for det er da ganske forfærdeligt det du går igennem - og uholdbart! Det kan føre mange dårligdomme med sig, når man ikke får sin nattesøvn, for ikke at nævne de daglige smerter...

Jeg kan ikke være mere enig med dig helene.

Efter som jeg ikke for min nattesøvn og at de stærke smerter ikke er blevet bare lidt mindre , der er jeg blevet meget mere sur og ked af det og der skal næsten ingen ting til før jeg begynder at græde.
Så ved ikke hvad jeg kan gøre er meget ked af det
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012

Sidst redigeret af Annemette; 26-12-2009 kl. 02:11.
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 02:13   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nååå, du trænger vist til nogle af de her

Meeeen, lad os nu håbe du får det bedre fra på Mandag, så du igen kan få lidt søvn og færre smerter...hvor ér det bare træls!!!

Det er jo også en ond cirkel du er inde i lige nu. Mindre søvn = flere smerter, pirlighed, aggressioner, depression, håbløshed osv. Søvn er utrolig vigtig i kampen mod smerter og bedre livskvalitet.

Så jeg kan virkelig godt se at det lige nu er kørt af sporet. Men jeg krydser fingere for at det kommer til at gå meget bedre!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 02:18   #37
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nååå, du trænger vist til nogle af de her

Meeeen, lad os nu håbe du får det bedre fra på Mandag, så du igen kan få lidt søvn og færre smerter...hvor ér det bare træls!!!

Det er jo også en ond cirkel du er inde i lige nu. Mindre søvn = flere smerter, pirlighed, aggressioner, depression, håbløshed osv. Søvn er utrolig vigtig i kampen mod smerter og bedre livskvalitet.

Så jeg kan virkelig godt se at det lige nu er kørt af sporet. Men jeg krydser fingere for at det kommer til at gå meget bedre!!!!

Mange tak helene .

Ja det må vi sandlig håbe, ja mega træls.

Ja det er lige præcis hvad det er.

Tak skal du have .

Jeg glæder mig så meget til jeg skal til kontrol nede ved min læge her i starten af januar
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 12:49   #38
sophia1
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
sophia1 er ny på vejen
Jeg fik i foråret en større dosis Lyrica, som virkede godt mod smerterne. Desværre måtte jeg stoppe igen fordi jeg tog 17 kg på, på under 2 måneder !!! Samtidig føltes det somom at jeg fik angst af dem... Nogen der har prøvet det ?
__________________
Mus
sophia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 17:50   #39
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Hej med jer allesammen

Nu har jeg så fået Lyrica sinden den 30 november først med 25mg i to uger også 50mg i to uger og nu er jeg oppe på 75mg og har været det i en uge nu.
Men der er desværre stadig ingen virkeining på mine stærke smerter eller på min søvn falder stadig ikke i søvn før kl. er 3-4-5 stykker om morgen så hver nat for jeg kun mellem 2-4 timers søvn , det kan jeg ikke blive ved med at holde til fordi jeg er blevet meget mere sur og ked af det og der skal næsten ingen ting til før jeg begynder at græde.
Så jeg er glad for der ikke er mange dage til jeg skal til kontrol nede ved min læge.
Af bevikerninger har jeg meget kræfdig hovedepine og er meget svimmel om morgen men er ligeglad med bevirkeninger bare at de kunne hjælpe på min stærke smerter og min søvn så tager jeg gerne de bevikeninger.

Det var lidt fra mig
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 22:25   #40
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Jeg fik også Lyrica i en periode. Mine bivirkninger var vægtøgning - ØV - men det var da til at føle på - hvis det bare var det. Men derudover fik jeg talebesvær. Jeg stammede meget og så kunne jeg ikke styre mine arme og ben. ligesom jeg stod med noget i hånden lå det 5 meter henne af gulvet - og mine ben knækkede også Helt uforvarent sammen under mig... ikke så behageligt. Jeg fik fat i en badeskammel - fordi jeg var bange for at falde under badet... og da de samtidig ikke rigtig hjalp på mine nervesmerter, så kom jeg altså ud af dem igen...

MEN jeg har hørt om flere der har fået dem med god succes...sååå pøj pøj til dig.
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lyrica mod piskesmæld louisesparadis Alt det andet 11 13-10-2013 20:40
Lyrica jassie Alt det andet 26 22-06-2012 21:40
lyrica???? Wasaki Alt det andet 15 18-04-2012 07:11
Imozop - lyrica Hannepanne Alt det andet 26 27-06-2011 13:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension