K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2011, 19:19   #1
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
ang undersøgels af fibromylegi

Jeg skal til Århus i morgen til undersøglese om jeg har fibromylegi. Det jeg gerne vil vide om man får et svar med det samme?

Og skriver han til kommunen ang om hvor slemt det er jeg tænker lige de punkter som de undersøger, og kan lægen være med til at vuderer ang videre forløb flexjob eller pension?

min sb har sagt flexjob, men det er jo et vidt begreb om hvor mange timer hun mener jeg skal have. Er i praktik pt med 3 1/2 time og skal stoppe d 15/12 og hun ved godt at jeg ikke kan klare flere timer, vil ikke have flere dagbogs indlæg fra mig.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 19:36   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er kommunen som vurdere dit timetal og ikke lægen
lægen kan beskrive din funktionsevne og ikke andet
resten skal kommunen vurdere udfra arbejdsevnemetoden
man siger omkring 50 procent under hvad en rask kan udfører
så betyder det fleks

har du også andre sygdomme, for hvis du ikke har fibromylegi
så bliver det jo et problem. Det er jo ikke sikkert du har det
heldigvis hvis du ikke har det.

jeg har også været til undersøgelse for sclerose, fordi en læge mente bestemt jeg havde det. Men nej og heldigvis for det.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 21:15   #3
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Nej jeg håber da heller ikke jeg har fibromylegi, jeg har tennis og golfalbuer på begge arme (arbejdsskade) fra 2007 som er blevet forværet. Derfor jeg har gået sygemeldt siden nov 2010. Men har så siden fået mange smerter i mine ben og min læge mener det er fibromylegi.

godt være jeg spøger dumt men hvad er 50% nedsat af timerne? hvor mange timer skal man arbejde hvis man går under flexjob?















arbejdsskade, derfor jeg blev sygemeldt 2010, men har fået mange smerter i mine ben og andre symtomer som peger mod fibromylegi (sagt af min læge)
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 22:07   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jyttels Se meddelelser
, vil ikke have flere dagbogs indlæg fra mig.
Hvis du mener, at det er relevant for din sag med flere dagbogs-indlæg, så afleverer du dem bare på kommunen, mod kvittering, og beder om at få dem lagt i din sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 22:32   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg har selv været til fibromyalgi check ved en rheumatolog i Kbh.

Michael Sonne, desværre.

Jeg har smerter, men de er nok mere psykisk betinget - altså psykisk somatiske. Jeg blev i al fald "fejet af vejen" af MS, men han går også for at være grov "herovre". Håber at du kommer i bedre hænder.

"Held og lykke" med i morgen.

Ps. Håber i øvrigt at du har søgt erstatning ved ask mht. din arbejdsskade ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 22:44   #6
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Smile

Enteneller tak skal du have, ja håber da det er en som vil lytte til hvordan jeg har det ang smerter, har hørt fra andre som har været hos ham at han er kanon god.

Ja jeg har en sag hos arbejdsskadestyrelsen blev optaget igen 2009 så venter på svar fra dem. Havde den første sag hos dem 2006 hvor jeg fik 5% i mengrad. pga tennis og golfalbuer. Så spændene hvad der sker i sagen nu hvor jeg kun har arbejdet 3 1/2 time om dagen i praktik.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 22:46   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det skal nok gå, mht. rheumatologen

Hvor er du så i det offentlige system om jeg må spørge ?

Godt at du har tøjler på Ask.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 22:51   #8
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Jeg er på sygedagpenge som ophører d 31/12 men min sb skal have møde med nogen omkring d 15 dec ang flexjob som hun nævnte da vi havde møde det sted hvor jeg er i praktik, så ved ikke lige hvad der sker. Derefter men kan da håbe at jeg bliver tilegnet et flexjob.

Men jeg ved at hvis ikke min arbejdsskadesag er afgjord kan jeg blive forlænget indtil de har vuderet ang arbejdsskade.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 23:47   #9
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Hej jyttels!

Om du får svar fra rheumalogogen med det samme afhænger af, hvormeget du er udredt for inden undersøgelsen. For at stille diagnosen fibromyalgi skal rigtig mange andre sygdomme være udelukket, og det kræver en hel del blodprøver, røntgen og andre undersøgelser. Hvis du er undersøgt og alt andet udelukket, kan diagnosen stilles med det samme.

Hvis det er kommunen, der har sendt dig til undersøgelse, går jeg ud fra, at de har sendt lægen nogle spørgsmål, som de vil have svar på. Hvis du er henvist fra egen læge, skal du ikke regne med, at rheumatologen begynder at overveje noget som helst omkring din erhvervsevne eller omkring funktionsnedsættelser. Jeg har fået min diagnose på Frederiksberg Hospital, som jo regnes for "verdensmestre" i fibromyalgi her i landet, men hos mig er kun angivet antallet af tenderpoints og så selve diagnosen "fibromyalgi". Slut! Ikke et ord om funktionsnedsættelser eller hvilke konsekvenser sygdommen har for mit arbejdsliv eller for mit liv i det hele taget. Jeg har dog nu, mens jeg på 8. måned venter på det tværfaglige smertekursus, lige fået igennem, at jeg har fået en beskrivelse af sygdommen og den effekt man regner med, at kurset kan have, således at jeg dog har en smule dokumentation til Jobcenter og arbejdsgiver.

Det er ikke den mest spændende sygdom at blive ramt af, så jeg håber for dig, at du ikke har fibromyalgi. Men skriv endelig igen, når du har været til undersøgelse - der kan være meget, du trænger til at få luft for eller spørge om.

Held og lykke
samt mange knus
fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 00:37   #10
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Fib-spurven Tak for det, ja det er både lægen og læge konsulenten ved kommunen som ønsker at jeg kommer til den læge. Nej jeg håber heller ikke at jeg har denne sygdom

Jeg har fået taget alverdens blodprøver og der er ingenting i derfor min egen læge tror det kan være fibromylegi, da jeg har mange symtomer på det, han kender lidt til de punkter som man bliver undersøgt på, og det var næsten lige meget hvor han tryggede så havde jeg mega ondt.

Ja er lidt nervøs for i morgen, men glæder mig også til at få sat ord på hvad det evt er.

Hører fra mig efter undersøgelse
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Symtomer på fibromylegi. jyttels Alt det andet 9 18-05-2011 08:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension