K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2010, 09:35   #1
grå i toppen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 23
Styrke: 14
grå i toppen er ny på vejen
§ 17

hvorfor har alle så meget imod at man søger en §17. hvis man går sygemeldt ?
når alle hiver i en, banken, advokater. og alt går så langsomt. jeg har hus,bil og kan ikke få erstatning før komunnen har afsluttet mig. og alt økonomi går ned af bakke. og kunne godt bruge tabt arbejdefortjenest og erstatningen. når alle læger siger at det skal være førtidspension, og kan ikke klare job prøvning. hvorfor så ikke selv søge §17 ???
grå i toppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 14:41   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Unhappy Det er ikke let.....

Kære Grå i toppen.

At forstå alle reglerne når man som du selv føler på egen krop, netop i dit livs krise, men...........

Hvis DU eksempelvis søger pension iht §17, stopper al videre indhentning af oplysninger. Så bliver der truffet en afgørelse hos pensionsteamet, hvor din sagsbehandler afleverer din journal samme dag som du søger en §17.

Så skal du have en afgørelse inden 3 kalender måneder.

Hvis du så modtager et afslag så går du til kontanthjælpskontoret og beder om hjælp. Her beder de om at se din pung, beder om de sidste 3 mdr kontoudtog fra din bank. Så trykker de på en knap på deres pc, hvor de i løbet af sekunder kan se at:....
Hvilken bil, type, gæld og værdi og om askebægeret er fyldt.
Hvilken bolig du har, gæld og friværdi.
Så ser de om du er gift, hvad hun tjener, og hvilken kjole hun har på i dag.
Så ser de på dine pensions og forsikringsforhold.

Alt sammen lovligt og ganske foeståeligt da vi alle skal kontrolleres før vi modtager hjælp fra det offentlige.

Så vender sagsbehandleren sig rundt og siger: Grå i toppen, du må sælge alt, incl din kone hvis du skal modtage kontanthjælp incl dine private kapitalforsikringer med 60% i skat før du får en krone.

NÆSTE råber hun så for du kan ikke klage.

Derfor skal man kende konsekvensen af at søge en §17.
En §18 med sagsbehandlerens anbefaling er langt at foretrække, men det kan jo tage mange år, som du fornemmer.

Se alt dette ved raske mennesker ikke før de selv bliver syge eller ulykkesramte. Raske mennesker får ikke problemer, tror de.

Her på k10 ønsker vi ikke lovændringer, højere pension eller flotte kørestole.
Vi ønsker at lovgivningen følges som i resten af samfundet. Intet andet.

VIGTIGT: Du nævner noget om at du ikke kan komme videre. Mange forsikringsselskaber vurderer klienten før kommune, vurderer selvstændigt så jeg kan ikke se hvad problemet er. Advokaterne har ikke ret.

Her skal du kradse lidt i overfladen! Mange her på k10 modtager hjælp fra deres forsikringsselvskaber FØR kommunen kommer til en afgørelse.
Incl mit eget som var hurtige med deres afgørelse og udbetaling af hjælp.

Hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 16:14   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
he-he... Peter.

Og så har du "glemt" 450-timersreglen.

Man mister sin eventuelle kontanthjælp, hvis man er gift, og IKKE har arbejdet mindst 450 timer i 2 år.

I værste fald skal 2 voksne så leve af een kontanthjælp.

Så der bliver et renderi på kommunerne, fordi der så skal søges enkeltydelser til diverse og laves budgetberegninger, fordi der søges om tandlægehjælp på eks. 100 kroner.

Sikke et gedemarked - eller bureaukratur (sammenskrivning af bureaukrati og diktatur).



PS... det er ikke alle, der har noget imod det, for hvis sagen er gået i stå hos kommunen, så kan en §17-ansøgning få sat sving i opdatering af ressourceprofil osv... og måske også ende med fleksjob eller pension.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 16:57   #4
grå i toppen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 23
Styrke: 14
grå i toppen er ny på vejen
hvis man får afslag.... så må komunnen jo bare prøve med den arbejdsprøvning. selv om lægerne siger nej til den.. man kan vel stadig få de 39 uger selvom man selv har søgt en §17 ??? altså så kan man da ikke miste noget ved søge ???
grå i toppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 17:20   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
jo, man mister sine sygedagpenge, ved et afslag.
Både ved en §17 eller §18.

Derfor må du desværre vendte, men spørg om råd til at komme videre herinde.

Desværre har mange pensionsselskaber set en besparelse, ved at afvendte kommunes afgørelse om pension, men ikke alle.
Dette bør du derfor undersøge hos dit pensionsselskab.

Er din ressourceprofil opstartet?
Har kommunen indhendtet hvad der er af lægeerklæringer mv?

Hvad med arbejdsprøvning evt hos reva, hvor de tager hensyn og afklarer bredt?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 17:56   #6
grå i toppen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 23
Styrke: 14
grå i toppen er ny på vejen
det var jo ikke det kommunen sage da min sagsbehandler sage jeg skulle prøve en§17. at jeg kunne komme tilbage til de 39 uger og den forsatte ??? derfor kunne jeg ikke se noget dårligt ved at søge ! og kunne ikke forstå hvorfor så man var imod at man søgte ??
grå i toppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 20:30   #7
grå i toppen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 23
Styrke: 14
grå i toppen er ny på vejen
er det nogen § der siger at man ikke kan få sygedagpenge efter man har søgt §17
grå i toppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 21:38   #8
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Syntes du skal få det på skrift af din sagsbehandler, at du kan vende tilbage på dine sygedagpenge hvis du får afslag og vil hun ikke det, så kan du selv gætte hvorfor.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 23:53   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er fordi du derved erkender/mener at du ikke mere kan varetage et fuldtidsjob, hvorfor man således ikke er berettiget til en ydelse der er målrette ordinært arbejde, inden for tidsfristen(varighedsbegrænsingen).

Har sagsbehandler sagt at du kan fortsætte sygedagpengene, skal du have det skriftlig, så måske??

Så kan du i det mindste gøre indsigelse på at du er blevet vildledt. Men.. jeg ville ikke vove alligevel, da Statsforvaltninger og ankestyrelse laver mærkelige afgørelser.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 01:06   #10
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Jeg blev noget forskrækket over jeres svar til "grå i toppen".

Ved I hvordan man står stillet, hvis man som kontanthjælpsmodtager, søger en paragraf 17 og får afslag? Skal man så også igennem samme tjek fra kommunen før man kan fortsætte sin sag og modtage kontanthjælp igen? Man bliver jo ikke lige pludselig rask, bare fordi man har søgt en 17 og fået afslag - jeg mener, man har jo samme udgangspunkt som før man søgte og behøver derfor fortsat hjælp til at finde ud af hvad man så skal og kontanthjælpen har man jo fortsat behov for.

Mitten (der overvejer at søge en paragraf 17 inden årets udgang, hvis ikke sagsbehandler selv indstiller til det)
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension