K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2010, 23:41   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
frk norden, jamen, jeg vil klart anbefale duhk til hver en tid.

Tror i og for sig det er ligegyldigt om du har et psykisk eller fysisk handicap, det væsentlige i det hele er, at du kan hjælpe dig m sagsgangen, § mm

Fx, da min mand endelig fik råbt kommunen op ja, da var DUHK m på sidelinjen og fik fuldmagt fra ham til at deltage og hjælpe ham m sagen.

Duhk og min mand lavede i fælleskab en dagsorden for mødet og det var en rigtig god hjælp for på daværende tidspunkt havde vi INGEN kendskab til hverken det ene eller andet i systemet.

Dvs på den måde kunne man jo fastholde systemet/sagsbehandleren i lovgivningen og stille spørgsmålstegn ved, hvorfor ikke dit og hvorfor ikke dat

Personligt syns jeg jo det er en fordel at DUHK jo er nedsat af ministeriet selv
-altså mener jeg det er bare lidt sværere at se bort fra deres ekspertise ikk´

Vil da klart foreslå dig at prøve at henvende dig, det koster jo ikke noget og måske er du også heldig at få en god hjælp.

Undskyld, men tak for lån af tråden, jensen79
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 12:07   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jensen nu kan jeg jo se at du har advokat med dig og jeg håber at han lige er opmærksom på den her

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Da kommunen jo erkender at du ikke kan klare en revalidering så skal de tage stilling til hvad der evt kan komme i stedet for (fleks feks ) og hvis det så er fleks så skal det sættes i værk i umiddelbar tilknytning af stop på revaliderings ydelse...

Min veninde stod i den samme suppedas som du men da kommunen meddelte at de ville stoppe hendes revalidering brugte vi netop den § 7a og vi gjorde samtidig opmærksom på at hendes læge havde sagt at hun ikke ville kunne klare en revalidering men at kommunen alligvel besluttede at iværksætte en sådan , dette fik kommunen til at slå bak og hun fik ledighedsydelse og blev visiteret til fleks ...

Jeg siger ikke at det kommer til at gå lige så nemt i dit tilfælde (kommer jo meget an på dine lægepapir også ) men det er helt klart en i skal huske hvis og når de stopper din revalidering ...
  Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 13:57   #13
jensen79
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: VEstsjælland
Indlæg: 35
Styrke: 15
jensen79 er ny på vejen
Ja men den sagsbehandler jeg har nu vil jo ikke tage stilling til andet end revalideringspørgsmålet, hverken hvad der er sket før eller nu skal ske efter. Det må de tage sig af i kontanthjælpsafdelingen siger de!!!???

De har frygtelig travlt med at vaske hænder alle sammen.

Hvad med din veninde, havde hun ikke haft flere arb prøvninger eller lign??

Har bare slet ikke tro på at der kommer noget ud af det, men jo selvfølgelig prøver vi alle paragraffer osv.

Tak for jeres svar indtil nu, hører gerne flere, hvis nogen har et godt tip.
jensen79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 14:01   #14
jensen79
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: VEstsjælland
Indlæg: 35
Styrke: 15
jensen79 er ny på vejen
Hvad er det for en lov at denne paragraf hører under, kan ikke se den i loven om sygedagpenge??
jensen79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 15:05   #15
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære jensen79

Det står her i Retssikkerhedsloven :

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126303

K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 15:17   #16
jensen79
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: VEstsjælland
Indlæg: 35
Styrke: 15
jensen79 er ny på vejen
Tak.

Har lige siddet og kigget lidt i lovginvingen. Kan nogen forklare mig, hvordan det der står i Socialloven paragraf 74 a, at en person der er vis til fleksjob kan få ledighedsydelse, hvis vedkommende deltager i revalidering??

Der står jeg altså helt af, hvordan kan man få revalidering, hvis man har et fleksjob, når jeg nu får afvide, at man kun kan få revalidering, hvis man kan blive selvforsørgende på fuld tid, ja jeg forstår det ikke

Håber nogen kan skære det ud i pap for mig
jensen79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 15:41   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jensen79 Se meddelelser
Tak.

Har lige siddet og kigget lidt i lovginvingen. Kan nogen forklare mig, hvordan det der står i Socialloven paragraf 74 a, at en person der er vis til fleksjob kan få ledighedsydelse, hvis vedkommende deltager i revalidering??

Der står jeg altså helt af, hvordan kan man få revalidering, hvis man har et fleksjob, når jeg nu får afvide, at man kun kan få revalidering, hvis man kan blive selvforsørgende på fuld tid, ja jeg forstår det ikke

Håber nogen kan skære det ud i pap for mig
Mener du den i lov om aktiv socialpolitik § 74 a nr. 3) om deltager i revalidering efter en jobplan.....osv... ??

Hvis ja, så gælder det kun for dem, som er visiteret som fleksjobber... Det står i de første linier i § 74a.... Er du visiteret som fleksjobber ??? Så hvis du bliver godkendt som fleksjobber, så overgår du fra revalideringsydelse til ledighedsydelse indtil du får et job som fleksjobber. Det er det, den paragraf prøver at fortælle...
Så man kan selvfølgelig ikke have et fleksjob samtidig med at få revalideringsydelse.... Ledighedsydelse får man kun, når man er ledig fleksjobber...(dvs. når man ikke er i job, da man i job får løn fra arbejdspladsen)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 16:14   #18
jensen79
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: VEstsjælland
Indlæg: 35
Styrke: 15
jensen79 er ny på vejen
Ja men jeg forstår bare ikke, hvordan man kan blive visiteret til fleks på revalideringsydelse, det er jo der jeg er nu og da jeg ikke kan klare at komme op på fuld tid stopper de revalideringen og så må de senere tage stilling til fleks, når jeg er landet på kontanthjælp, det er det jeg ikke helt forstår hvordan hænger sammen..
jensen79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 16:27   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jensen79 Se meddelelser
Ja men jeg forstår bare ikke, hvordan man kan blive visiteret til fleks på revalideringsydelse, det er jo der jeg er nu og da jeg ikke kan klare at komme op på fuld tid stopper de revalideringen og så må de senere tage stilling til fleks, når jeg er landet på kontanthjælp, det er det jeg ikke helt forstår hvordan hænger sammen..
Man er IKKE visiteret til fleksjob, når man er på revalideringsydelse....

Du er stadig på revalideringsydelse, så længe du er på revalidering.

Det er kommunen, der tager stilling til, om du skal være fleksjobber. Man kan ikke være på revalidering samtidig med at være fleksjobber, og det er du ikke. Når de skal til at tage stilling til, om du skal være fleksjobber, så er du ikke fleksjobber. De overvejer det kun.
Som jeg skrev, så er man ikke på revalideringsydelse, når man er visiteret til fleksjobordningen. Man overgår direkte til ledighedsydelse, hvis man bliver godkendt som fleksjobber. Det vil sige, når man tidligere har været på revalideringsydelse. Det er det, der står.

Man kan også komme fra en anden ydelse såsom kontanthjælp og direkte over til at være visiteret som fleksjobber. Her fortsætter man på kontanthjælp som ledig fleksjobber. Man skal læse paragrafferne som hænger sammen for at forstå...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 16:37   #20
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære jensen

Du startede dit indlæg med dette :


"Kort fortalt så har jeg været 7 uger på revalidering (egentlig bare en prøvning på et af mine gamle ansættelsessteder), målet for Slagelse kommune var at jeg skulle op på fuld tid i løbet af 8 mdr.

Men efter 7 uger hvor jeg nåede oppå 12 timer har de så sagt stop, da de nu indser det ikke er realistisk, det ligger der også udtalelse om fra egen læge.

Inden jeg blev vis til revalidering, var jeg meget skeptisk, da de havde mulighed for at forlænge mine sygedagpenge og i stedet lave en arbejdsprøvning, men nej hvis ikke jeg kunne klare revalideringen, ville de så tage stilling til, om jeg kunne komme tilbage på sygedagpenge."


Som jeg tidligere har skrevet, skal du se at få klaget.

Din kommune har begået en stor fejl, ved at sende dig i revalidering !

Revalidering skal bruges, når alle andre muligheder efter anden lovgivning er udtømt.

Har du læst mit tidligere indlæg, og forholdt dig til, om din kommune har fulgt reglerne?

For mig at se, så har de IKKE !

Du skal klage , og det kan kun gå FOR LANGSOMT !!!


K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det virkelig passe?? samp Spørgsmål ang fleksjob 5 10-12-2011 20:16
kan det virkelig passe ? girly35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-09-2011 07:23
Kan det virkelig passe?. Tullee Alt det andet 17 29-10-2010 10:55
kan det virkelig passe !! Garfield Dit og Dat 17 06-10-2010 18:22
Kan det virkelig passe? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 01-12-2009 15:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension