K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2009, 23:31   #1
bento
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2006
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bento er ny på vejen
boligsikring/boligydelse

min kone er lige blevet tidlkent pension i den forbindelse gik vi til kommune for at rette vores boligsikring der fik vi så at vide at nu skulle min kone stå som ansøger da jeg har altid stået som ansøger jeg spurgte damen om hvorfor jov sagde hun i vil få mere i boligydelse som det fremover heder men men 2 dage efter fik vi brev at vi havde fået udbetalt formeget i boligsikring 2008 det forstår jeg ikke da vi 1/3 2008 var nede og få rettet da min kone fik udbetalt
dagpenge med tilbagevirkende kraft for 26 uger da viste vi godt vi havde fået for meget det blev så trukket af den boligsikring som vi skulle havde ud i 2008
det er så betalt tilbage og vi har fået udbetalt resten af året min løn som jeg opgav har hele tiden været det samme jeg var på fast løn hele 2008 så det forstår jeg ikke
men det med at kommunen vil at det er min kone der stå som ansøger virker som om at det er for de kan udbetale os mindre hvis man går ind på borger. dk
og regner boligsikring/boligydelse udbetales der mindre i boligydelse
nogen der ved mere om dette hører jeg gerne
bento
bento er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 00:03   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ved ikke så meget om det....men...

Jeg fik selv en bon her i slutningen af sidste år....at jeg havde fået for meget udbetalt...
Jeg klagede over det da jeg vidste at de havde fået alle oplysninger....

Jeg fik medhold...i at jeg ikke havde fået for meget udbetalt....

Der forkommer rigtig mange fejl....så KLAG KLAG KLAG over det....for det kan bare en af de mange fejl der forkommer...

Det er skat der oplyser dem forkert....det har det været i min egen sag over i flere af dem jeg har hørt om...

Med hensyn til hvem der skal stå som ansøger....det ved jeg ikke....men jeg ved at da jeg fik min pension....der faldt min udbetaling med 500 kr.....så jeg fik 500 kr mindre hver måned...

I skulle få på skrift at det ville være bedre hvis hun står som ansøger...

Så kan i klage over det bagefter....for de skal vejlede jer rigtigt...så i får mest...og ikke så kommunen kan tjene på det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 11:44   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ved ikke om der er forksel på beløbet efter hvem der søger... men hvis pensionen er nytilkendt må den jo være efter ftp 2003 og så får man som førtidtspensionist ikke boligydelse... men hedder stadig boligsikring...
Så ville nok tro mere på de udregninger der foretages på borger.dk end den rådgivning du har modtaget på kommunen...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 13:17   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det ville jeg også det lyder som om der er fis i æggekagen hos den rådgiver eller som om vedkommen ikke har sat sig ordentlig ind i det..

for alt hvad jeg ved så er det underordnet efter den nye pension kom om det er den ene eller den anden der søger det for det er boligsikring i begge tilfælde man skal bare huske at krydse af ved at der er en indtægt der er førtidspension ....

det er det kryds der gør forskellen hvis jeg beregner min boligsikring i det lejemål jeg har nu med min ledighedydelse vil jeg få 580 kr (hvis mit barn ikke boede her ) jeg vil få lidt over 1700 hvis jeg krydser af som ftp .. så det er helt klart den man skal bruge .. siger kommunen andet så forlang at få det på skrift ..
  Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 14:31   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Jeg fatter heller ikke så meget af det men kan da sige så meget at da vi insisterede på at få hjælp til varme ja, så kunne det lige pludselig lade sig gøre da vi bad om udregningen på skrift og en klagevejledning -måske det er det samme i skal gøre vedr boligydelse?

Som web skriver -klag. I har ikke haft nogen anden indtægt som har ændret jeres husstandsindkomst og det er skattefar som oplyser om disse.

Afsted med jer, få det på skrift og KLAG hvis de stadig ikke kan finde ud af det. Mit råd
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 19:25   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er VIGTIGT at skelne mellem boligSIKRING og boligYDELSE.

Hvis det er pension EFTER 2003, så er det boligSIKRING, ellers boligydelse.

Det skulle være muligt at lave beregningen selv på www.borger.dk, hvor man kan indtaste hustandsindtægten.

Så skulle det gerne fremgå, om der er forskel på, hvem af jer, der står som ansøger.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 19:38   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
zuza, kan kun gentage mig selv: hvor får du det fra

Må da godt nok sige at jeg får mig temmelig mange aha oplevelser herinde for som jeg kan se det så skulle vi jo også være berrettiget til ...hm ja, hvad mon det skal være -boligydelse eller boligsikring, den må der lige regnes på.

Det er da godt nok s.... som jeg skal søge alle disse oplysninger alle andre steder end på kommunen men kan kun endnu engang sige TAK
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 19:43   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
zuza, kan kun gentage mig selv: hvor får du det fra
Jamen, det får jeg jo, når jeg skal prøve at hjælpe nogen her på siden.

Og OFTEST så falder jeg over noget ved et tilfælde....

Det er meget skummelt, at borgerne ikke kan finde lovene... og ikke oplyses om rettigheder.

Og det bliver meget slemt i fremtiden, når flere og flere bliver arbejdsløse.

De går da helt i koma, når de opdager, de kunne bruge en side som k10, men så er det jo fint, at vi har www.ladk.dk

De får sikkert hulens travlt i fremtiden på www.ladk.dk

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
boligydelse legolas74 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 13-10-2012 19:52
Boligydelse falentin Alt det andet 23 29-08-2011 08:05
Ftp, job & boligydelse Risa Alt det andet 8 23-08-2011 05:26
Boligydelse og Boligsikring maja-bell Alt det andet 3 01-02-2011 00:25
Ang boligydelse trold70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 05-01-2010 21:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension