K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2009, 20:57   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
måtte da lige ind og give en lille kommentar, som sagt, en af de mest usympatiske kvindelige læger jeg har hørt om.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 21:12   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
kors...

Fejlbehæftet svar på klage over kommunallæge Vibeke Manniche

Hanne Jensen, Frederikssund, skriver:
Citat:
Direktør for Kultur, Sundhed og IKT Palle Skovs svar af 29. august, fremsendt privat, men lagt ud på www.sygifrederikssund.dk, på Søren Vester-Fabrins officielle klage af 24. juli, over kommunallæge Vibeke Manniche henleder tankerne på, at Palle Skov - ligesom borgmesteren er uvidende om, hvad der foregår.
Citat:
De lægeskøn kommunal lægen foretager, har traditionelt udgangspunkt i en pæn statistik og ikke resultatet af hverken arbejdsprøvning eller speciallægeerklæringerne, og det sker på trods af, at Vibeke Manniche ikke selv er speciallæge - i noget som helst.
http://frederikssund.lokalavisen.dk/...55/laeserbreve

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 21:39   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm okay okay, se, se, damen bryder sig ikke om ordvalget -OG?

Hun viser da ihvertfald tydeligt sit rette ansigt, ordvalg eller ej!

Og ja, det er da muligt at jeg blander tingene sammen, men så spør jeg: KAN DE REELT SKILLES AD, for det er ikke hvad mange af os oplever i den virkelige verden.

Hun er virkelig systemets kvinde, ingen tvivl om det og hun burde tvangsfjernes fra sig job, enig.

Gider overhovedet ikke bruge mere krudt på den stupide, selviske kvinde!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 21:42   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sig mig, er hun bange for anonyme henvendelser?

Eller skal vi være bange for hende? Tja... de VKO'ere står sammen i alt.

"Der er ikke noget at komme efter".

Citat:
Skal du deltage i denne blog - skal du legitimere dig - jeg er sikker på, at Flemming Leer ikke er dit fulde navn. Så modig er du så heller ikke. Det afslører retfærdigvis hvor tarvelige angreb vi udsættes for - kønt er det ikke.
Flemming har endda lagt web-adresse ud.

HVEM kommer med angreb her?

1. Ikke dit fulde navn.
2. Flemming er ikke modig.
3. Tarvelige angreb.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 25-03-2009 kl. 21:44.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 21:47   #15
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja det er sågudda utroligt at hun angriber ham på den måde for ikke at svare...men det er hendes ansvar hvad hun laver...

når der er så mange mennesker der henvender sig om lægekonsulenternes rolle så er der noget om det og det skal sgu undersøges ...Benny Lena Web og så mange mange andre ...mig selv ved alt om det...!!!

Sikke en bitter læge...

Sidst redigeret af Stella; 25-03-2009 kl. 21:49.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 22:23   #16
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Modig ved jeg nu ikke om jeg er, men jeg har da igår politianmeldt Bendt Bendtsens kone for brud på våbenloven :
Bendt Bendtsens kone meldt til politiet (TV2fyn.dk)

Desværre er lægekonsulenter jo dejlige ansvarsfrie, da de jo reelt ikke er dækket ind under nogen konkret lovgivning.

FlemmingLeer er jo bare min netid, som jeg brugt i umindelige tider... :/

At google findes åbenbart ikke i VMs ordbog...
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 01:29   #17
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Den læge der, er bare så selvglad og stiller op i tv til alverdens interviev,, staveplade ønskes;; om alt muligt, julemærkehjem, tykke børn, vold, kvinders overvægt. børnedød, psykiske problemer med børn,, tja... hun har da været mange steder, og jeg får bare spat når jeg ser hende udtale sig skråsikkert om alt i tv...
argh....
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 11:00   #18
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Følgende har jeg lagt på debatten. Vælger at poste det her også, så det ikke kan forsvinde*!

Citat:
Vibeke Manniche!

Indlæg nr. 32

"Og arbejde - et godt arbejde - er dokumenteret også en del af en helingsproces ved sygdom. " - er det en holdning du generelt har til alle sygdomme???

"At der så kan være situationer, hvor en borger ikke ønsker at arbejde, har andre interesser, ønsker erstatningssag eller blot ikke føler sig i stand hertil - er en anden snak" - du taler selv mod injurier - hvad er så lige denne sætning?


Indlæg #26

"I må da have lagt en blog øde i aften - som I alle er fartet herhen?" - saglig???

"Jeg undrer mig nu fortsat over, at man afholder et sådan eklatant ´hademøde´ uden at vi er inviteret som fx taler på dagen. Det vidner om, at man reelt ikke ønsker en dialog - men alene ønsker at lukke munden på lægekonsulenterne." - hademøder er det ikke en injurie der vil noget. Og så en anden ting - vi som berørte borgere blev heller ikke hørt, så mon ikke det går lige op?

I selve oplægget skriver du "Lægekonsulenten skal alene tolke og videreformidle de foreliggende lægelige oplysninger i sagerne." Dette harmonerer ikke helt med tråden http://www.minerettigheder.dk/laesBr...ode=show&id=46 - hvor DU angiveligt skulle have tilsidesat lægelig dokumentation.

Jeg forventer ikke du for alvor forholder dig til ovenstående, da du åbenbart heller ikke ønsker at forholde dig til;

http://www.dr.dk/P1/Dokumentarzonen/.../03/000024.htm

www.tv2fyn.dk/video/20432
www.tv2fyn.dk/video/20409
www.tv2fyn.dk/video/20389
www.tv2fyn.dk/modules/debat/t...p2600#post2600
www.tv2fyn.dk/modules/debat/t...p2598#post2598

Ovenstående indlæg af eksterne brugere viser at der er et problem som er stort for de udsatte borgere.

Dine besvarelser viser desuden en arrogance og forudindtagethed mod disse borgere.

TØR du lade dette indlæg blive stående, eller agter du at slette det da jeg går tæt på?
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 11:15   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, hun var vel ikke inviteret, fordi man ikke behøvede mere "dokumentation" på lægekonsulent-problematikken.

Det ville jo også bare være spild af tid at invitere V.M., som det TYDELIGT fremgår af hendes selvoptagede indlæg.

Hvis man skulle tage hende seriøs som LÆGE og MED lægeløfte, så ville hun LÆSE, hvad der reelt skrives og henvises til... og så BEKLAGE, at nogle af hendes kolleger "har for travlt" med at "raskmelde" borgerne UDEN saglige begrundelser for, HVORFOR man går IMOD andre speciallæger.

Og DET er bl.a. lægekonsulentens arbejdsopgave.

Problemet for V.M. er, at det kan hun IKKE forklare, for så koster det kommunerne mange penge, så det er jo logik for burhøns.

Det er korrekt, at det er SAGSBEHANDLERENS ansvar (læs: kommunalbestyrelsens), om eks. sygedagpenge skal standses, ikke lægekonsulentens.

Men V.M.'s indlæg er jo bevis i sig selv på, at lægekonsulenter IKKE VIL tage ansvar for det, de laver.... og beviser OGSÅ, at der INGEN empati er over for de borgere, der mister livskvalitet, bliver skilt, mister personlig hjælp, osv. osv.

V.M. vil hellere have skattelettelser end at tage sit arbejde seriøst og begrunde i sine udtalelser, hvorfor hun "fortolker" andres lægers udtalelser anderledes.

Men det vil jo også være svært, for hvordan kan en kommunelæge være dygtigere end en speciallæge på ALLE specialområder.

V.M. burde være revisor eller arbejde i SKAT i stedet for, når målet er pengebesparelser, der går FORUD for borgernes helbred og "parkerer" sit lægeløfte samme sted som empatien.

Og så må læsere af dette indlæg selv tænke sig til, hvilken "diagnose" eller egenskaber man har, med ovenstående bemærkning.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 11:20   #20
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Interessant reaktion

Citat:
#32

Vibeke Manniche
26. marts 2009, kl. 08.45
Jeg skal starte med at bede jer om at holde tonen på denne blog. Dette er IKKE en hadeside mod lægekonsulenter - og jeres sædvanlige retorik fra sådanne sider - hvor I nævner flere her - går ikke på denne side. Indlæg med personlige angreb og injurier fjernes omgående!
Det var dog en meget interessant reaktion.



http://www.tv2fyn.dk/modules/debat/t...p2600#post2600 og www.tv2fyn.dk/modules/debat/t...p2598#post2598

Disse to link fra ovenstående indlæg virker ikke hos mig.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyt fra Ankestyrelsen nr. 1 - Marts 2009 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 26-03-2009 22:40
Sygedagpengelov i høring zuza Nyt om loven 19 21-03-2009 17:11
Ny vejledning om sygedagpenge i høring zuza Nyt om loven 6 21-04-2008 01:26
Pensionsansøgning §17 - høring Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 17-04-2008 13:42
I høring - om vederlagsfri fysioterapi zuza Politik og Samfund 1 17-03-2008 19:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension