K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-01-2008, 15:14   #1
hesvje
Føler sig hjemme på K10
 
hesvjes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2007
Lokation: Billund
Alder: 52
Indlæg: 31
Styrke: 17
hesvje er ny på vejen
Feriepenge og ftp?

Hejsa,

Godt nytår til alle

I dag er min første dag som førtidspensionist, og da det hele stadig er så nyt håber jeg at kunne få klarhed over en del spørgsmål. Her kommer lige et omkring feriepenge.

Hvad sker der med min optjente feriepenge når jeg nu overgår til ftp???

Jeg har nemlig stadig feriepenge tilgode til afholdelse 1.maj 07 - 30.4.08 og har også optjent feriepenge indtil 31.09.07 til ferieåret 08/09. Indtil i går var jeg på sygedagpenge og har været det siden 1.10.07, og før det var jeg ansat på sygehus som sgpl. (dog sygemeldt med fuld løn fra feb.07)
Jeg har fået udbetalt hvad der svarer til 3 ugers sommerferie, og den 6. ferieuge har sygehuset også udbetalt til mig, man der er jo stadig en del restferie tilbage.... og ikke mindst hvad jeg har optjent til næste ferieår!!!

Mange hilsner,

Heidi
__________________
"HUSK AT SE MULIGHEDER I STEDET FOR BEGRÆNSNINGER"
hesvje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2008, 15:45   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej hesvje

Jeg søgte lige på google for at finde svaret og en af de første der kom frem var vores egen side (altså K10 ) så vi har haft det oppe her på siden før


du kan finde det i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=1126

Men kort fortalt står der

Citat:
Når du har fået tilkendt førtidspension kan du søge om frigørelse af dit tilgodehavende i Lønmodtagernes Dyrtidsfond.

Feriepenge der udbetales efter at du har fået tilkendt pension, vil blive betragtet som formue. Feriepenge har derfor ingen betydning for beregning af din pension.
Så det vil sige at du kan få dem udbetalt og det jo så ikke kommer til at påvirke din pension da feriepenge nok ikke er så meget at det når op i formue grænsen


Held og lykke med din "nye" tilværelse som pensionist ....
  Besvar med citat
Gammel 01-01-2008, 16:05   #3
KimH
Elsker at være her på K10
 
KimHs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2006
Lokation: Frederikssund
Alder: 65
Indlæg: 76
Styrke: 19
KimH er rigtig godt på vej
En lille ekstra bemærkning:

Du kan også få udbetalt din LD opsparing hvis:

Du er eller har været ramt af livstruende sygdom.

Se: http://www.ld.dk/Udbetalingsregler-1003.aspx

KimH
__________________
Send In The Clowns
KimH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2008, 12:25   #4
hesvje
Føler sig hjemme på K10
 
hesvjes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2007
Lokation: Billund
Alder: 52
Indlæg: 31
Styrke: 17
hesvje er ny på vejen
Tak for svarene :o)

Tak for svarene.... tænk at det skulle være så nemt!!

Jeg havde lidt frygtet at jeg som ftp. skulle "snydes" for mine opsparede feriepenge eller at det skulle modregnes i min sparsomme pension ( er både gift, og manden tjener penge!!) Men heldigvis gik det noget anderledes

På Feriekonto`s hjemmeside www.feriekonto.dk er der en blanket for pensionister som har feriepenge tilgode, som jeg så udfyldte, vedlagde mit feriekort for restferie fra dette ferieår samt kopi af kommunens ftp.bevilling. Afsted med posten, og så bliver pengene fra dette og næste ferieår indsat på min NEMKONTO

Men endnu en gang tak for hjælpen

Hilsen Heidi
__________________
"HUSK AT SE MULIGHEDER I STEDET FOR BEGRÆNSNINGER"
hesvje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2008, 13:48   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Heidi tillykke med at der er noget der fungere

Ja man kan blive helt forskrækket når det hele pludselig går nemt og smertefrit og dejligt at du kan få den ekstra økonomiske saltvandsindsprøjtning
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Feriepenge fra sidste feriepenge MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 11 16-05-2013 19:50
Feriepenge skou Alt det andet 4 15-03-2013 17:08
feriepenge. SanneHansen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 21 12-12-2012 15:38
Feriepenge Jens-H Alt det andet 0 17-05-2012 14:21
Feriepenge søsser s Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-07-2009 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension