K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2008, 19:27   #31
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 16
Den udstødte er ny på vejen
Klage

Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
ja, de udtalelser de forskellige skriver får stor betydning for os som er syge. oveni tager kommunen kun brudstykker ud af rapporten og bruger det som bedst kan bruges imod den syge borger.
bl.a har jeg fået tilkendt mig et overforbrtug af medicin som nok er skyld i mine smerter. og jeg har da aldrig spist mere medicin end lægen har angivet. så måske burde jeg bede om et bevis for hendes påstand. iøvrigt var hun en neurolog som kommunen havde udbedt igennem medicinsk testcenter.
men jeg må I min klage jeg er ved at brygge på til min sagsbehandler indføje småbrok over de udtalelser fra de to neurolog og neuropsykolog jeg har været til.

Det er rigtigt, sagsbehandlere tager brudstykker eller sætninger ud af en sammenhæng, som pludselig får en helt anden betydning. Det er ikke fair!

Det er godt nok skræmmende, at ens smerter og sygdom bliver ignoreret.
Jeg har talt med min advokat, hun siger at jeg selv skal klage - det brev jeg har skrevet til hende (advokaten) er skrevet så fint og korrekt, at der ikke er grund til at betale hende for det - det er jeg super glad for! Et lille klap på skulderen i denne svære tid - det tager jeg glad imod

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 19:34   #32
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 16
Den udstødte er ny på vejen
Optagelse af samtaler

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
hej udstødte


Til en anden gang så husk at optage din samtaler, jeg har i dag harft besøg af en psykolog og den samtale optog jeg også, da jeg er træt af at når man sidder i samtale ned de forskellige læger så siger de et og når man så for papiren fra dem så står der noget andet, Jeg har også en god fornemmels for min samtale i dag men, nu vil jeg lige vente og se hvad der står på papiret.

Mai-Britt, jeg har desværre ikke mulighed for, at optage samtaler - men har ALTID en bisidder med og det fungerer rigtigt godt - det er jeg mega glad for.

Det var også en psykolog som kommune havde betalt nu mangler jeg bare en samtale med den læge som de også har bestilt og den samtale optager jeg også og så skal jeg til rundbordsamtale i August, og den optager jeg også selvom at mine egen læge er med som min bisidder.

Jeg synes, at det er dejligt for dig, at din læge skal med - han kender dig og ved hvordan du har haft det tidligere. Flot at han tager sig tid til det.

TROR IKKE LÆNGER PÅ LÆGER OG SOCIALRÅDGIVER

Tak for krammet - det er SÅ dejligt, når andre tænker på en - positivt altså det er jo ikke lige det sagsbehandlerne gør........

Mai-Britt det skal mærkes at vi lever
Stort Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 17:39   #33
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikken "undervisning" i metoder i det danske velfærdssamfund, hvor målet er forsikringer... som IKKE dækker, fordi der undervises, som beskrevet i linket.

Se, hvad fysioterapeuter skal undervises i til september:

Citat:
Undersøgelser tyder på at erstatningssager er forbundet med et alvorligt forløb. Det er imidlertid uklart om det er erstatningssagen i sig selv der er årsagen til den dårlige prognose. Årsagen kunne også være at erstatningssøgende patienter er mere syge, rapporterer smerter på en anden måde eller er mere kroniske end andre patienter
http://nordjylland.fysio.dk/graphics...0sept%2008.pdf

Det er da "mystisk", at der ikke er sammenhæng mellem, at erstatningssager ER MERE ALVORLIGE og derfor LOGISK NOK er VÆRRE FOR PATIENTERNE, som netop DERFOR ER MERE SYGE. Hvor svært kan det være at se den logik?!

Næ, men det er selvfølgelig billigere for systemet at mistænkeliggøre både patienter, erstatningsadvokater mv.

Tænk, at man betaler skat til et system, som bruger disse skattekroner på at UNDGÅ at give SKATTEYDERNE den YDELSE, de har betalt til... Det er helt sikkert IKKE det, jeg har betalt mine skattekroner til... tværtimod.

Det viser da også, at det er spild af penge at forsikre sig, hvis der sidder læger og sørger for, at forsikringen IKKE dækker.

Hvad mon fagforeningerne mener om denne "undervisning"?

Hvad med sikkerhedsrepræsentanterne?

Det er da rablende vanvittigt, for selvfølgelig ønsker en arbejdsskadet at få mad på bordet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 05-08-2008 kl. 17:43.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 23:19   #34
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 16
Den udstødte er ny på vejen
Hejsa!

Jeg får det simpelthen dårligt, ved at læse indholdet i dit link, Zuza. Det er grotesk, at en læge med sådan et menneskesyn, skal have lov til, at pådutte andre hans mærkelige holdninger/meninger om syge mennesker.

Han mener, at patienter der får erstantning, bliver belønnet for at være syge. Med andre ord, er det hans opfattelse, at vi er en stor flok hypokondere.

Sikke et land...........

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2008, 23:33   #35
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej " Den Udstødte".
Har du klaget over vedkomne i patientklagenævnet eller overvejet dette?
Hvad siger din egen læge?
Hvordan er din sag nu?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 12:54   #36
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Sikken "undervisning" i metoder i det danske velfærdssamfund, hvor målet er forsikringer... som IKKE dækker, fordi der undervises, som beskrevet i linket.

Se, hvad fysioterapeuter skal undervises i til september:
http://nordjylland.fysio.dk/graphics...0sept%2008.pdf
Jeg er også helt blank, når jeg bare forsøger at gætte mig til, hvad danske fysioterapeuter skal med en TERM-undervisning? Kunne det tænkes, at TERM-modellen forsøges spredt til så mange faggrupper, for at omringe og "uskadeliggøre" disse sølle patientgrupper, som lægestandens bundskrab bare er for dum til at behandle?

I denne anledning (TERM-kursus) har vi sendt en mail til Danske Fysioterapeuter:

Danske Fysioterapeuter
Nørre Voldgade 90
1358 København K

D. 22. august 2008

Til Afdelingschef Nina Holten - [email protected]

Som en menig borger og evt. fremtidig bruger af fysioterapi i offentligt eller privat regi, samt på vegne af nuværende og fremtidige fysioterapibrugere, tillader jeg mig herved at spørge om formålet med en bestemt kursustype, jeg ser er udbudt for fysioterapeuter i Aalborg d. 3. september 2008 iflg. dette link - klik HER!

Jeg ser, at overlæge Claus Rasmussen, reumatolog på Vendsyssel Sygehus skal deltage med et foredrag om "Betydningen af uafklaret økonomisk kompensation for forløbet af rygsmerter". Idet jeg er bekendt med Claus Rasmussens årelange heksejagt på svært skadede arbejdsskadepatienter og kender efterhånden en del til Claus Rasmussens argumentation og mål for hans opmærksomhed, kan jeg ikke, med min bedste vilje forestille mig, hvilken fordel eller mål skulle danske fysioterapeuter opnå ved at acceptere og iværksætte denne "viden", de i givet fald erhverver dem ved at deltage i dette foredrag?

Vil det sige, at danske fysioterapeuter skal fremover dele deres interesse i patienten mellem vedkommendes reelle behov for fysioterapi og patientens øvrige baggrund i forhold til årsagerne til deres patientsituation? Kan det så også betyde, at danske fysioterapeuter fremover skal foretage en bedømmelse af patienterne i forhold til patienternes "arbejdsskadebaggrund" og dernæst tilpasse den fysioterapeutiske indsats, alt efter om fysioterapeuten mener/vurderer, at den pågældende patient skal have sin fysioterapeutisk ydelse tilpasset eller begrænset, endsige nægtet - hvis vedkommende er berettiget til og ansøger om en arbejdsskadeerstatning?

De må venligst bære over med alle disse spørgsmål, men disse er udelukkende fremkommet på baggrund af efterretninger om, at overlæge Claus Rasmussen nu også skal undervise fysioterapeuter i.... ja, i hvad? At det ikke er reumatologi, fremgår klart af tilmeldingsinformation iflg. ovenstående link. Hvad handler det så om, for danske fysioterapeuters fremtidige forhold til deres patienter? Og kan man i fremtiden, som fysioterapi-patient på den offentlige eller private klinik for fysioterapi, fortsætte med at have tillid til, at man bliver betragtet alene og udelukkende som syg patient med behov for fysioterapi? Eller bør vi fra nu af indstille os på, at danske fysioterapeuter vil tilrettelægge deres indsats afhængigt af, om vi har eller ikke har en verserende erstatningssag i anledning af en arbejdsskade eller tilsvarende?

For at være hudløs ærlig, har jeg meget svært ved at se formålet med Claus Rasmussens foredrag for fysioterapeuterne i Ålborg, medmindre man reelt er indstillet på at lade Claus Rasmussens betragtninger indgå i fremtidig, fysioterapeutisk vurdering og behandling af patienterne.

På forhånd tak for svar.

Med venlig hilsen


Det kom INTET svar på henvendelsen og på MIN liste over de medicinske faggrupper, man for fremtiden bør være på vagt over for, er nu også tilføjet Danske Fysioterapeuter. De burde være mere omhyggelige med, HVEM de lader sig belære af, for den dag TERM-modellen går hen og bliver set efter i sømmene - ryger Danske Fysioterapeuter med ned i hullet.

Jeg skal forresten hilse og sige, at der efterfølgende vare enormt mange besøgende fra IP-numre tilhørende Danske Fysioterapeuter - på tråden, hvor brevet også var offentliggjort - men svar kom det intet af. Ikke engang en høflighedsfrase. Hvad siger det om, HVEM Danske Fysioterapeuter føler dem meste loyale over for? Ikke patienter og ikke menig-borgere. Det står krystaltklart!

Jeg har ikke været klar over, at Den Udstødte allerede i sommer har startet denne tråd om Claus Rasmussen, hvorfor jeg har selv startet en anden tråd om samme person her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=6230 . Sorry for gentagelsen...

Sidst redigeret af Tante Ana; 18-10-2008 kl. 13:43.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 13:50   #37
roma
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2008
Indlæg: 21
Styrke: 17
roma er ny på vejen
hej Tante Ana

alletiders indlæg. og et indlæg som må give stof til eftertanke.
desværre er der ikke emget at hente ved en klage til patientklagenævnet. Men.. jeg håber vi er ved at trænge lidt igennem.
Claus Rasmusen benyter sig af samme fremgangsmåde ved ALLE patienter, og vover de at stille spørgsmål bliver de jagtet.
Vi har pt. en sag kørende ved dem, af de virkelig grove, som viser hvorledes han direkte forfølger dem, som stiller spørgsmål. og ligeledes sværter alle, som forsøger at hjælpe dem.
www.overgangsalderen.net har en del om ham, så jeg vil opfordre jer til at kikke derind.
Og, jeg tør ikke komme frem med for meget, men kan godt love jer, at alt bliver lagt ud efterfølgende.

Indtil da.: Pøj-pøj til alle jer, som har fået en meganedtur pga det samme hjernedøde individ (altså min personlige betragtning).. Han er ikke værd at få ødelagt nattesøvnen på, for i disse sager kan i alle se, at hvad hans mening tæller.

Jeg ved godt, det er svært efterfølgende ved kommunen, men jeg håber på at han kan stoppes. Vi bliver i hvert tilfælde ved herfra, og hjælpen kan (gudskelov) ofte hentes her på K10.
Husk: I står ikke alene
roma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 14:01   #38
roma
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2008
Indlæg: 21
Styrke: 17
roma er ny på vejen
lige en rettelse, så i kan få den direkte frem

http://www.overgangsalderen.net/foru...ad.php?t=10768
roma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 14:45   #39
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af roma Se meddelelser
Desværre er der ikke meget at hente ved en klage til patientklagenævnet. Men.. jeg håber vi er ved at trænge lidt igennem.
Men nu er de alle sammen så glade for evidens baserede forskning, så "de" både tilrettelægger love og indgreb på denne baggrund...

Kunne man så måske "vække" disse herrer og damer i div. klagenævne og på Christiansborg og tage Claus Rasmussens "eget" hospital i nærmere øjesyn, for at finde ud af - om TERM-modellens indtræden og fremme indenfor dette Sygehus Vendsyssel - ikke tilfældigvis er afslørende, når man må konstatere, at Sygehus Vendsyssel har nu igennem flere år haft den tvivlsomme danmarks rekord i uventede dødsfald under indlæggelser? De er landets "førende" på det område!

Alene denne kendsgerning, at en REUMATOLOG på Sygehus Vendsyssel leger "sociallæge", "psykiater", "somatisernings ekspert" og "sundhedsøkonom" på en gang - I STEDET for at behandle de syge - hvad siger det så om koncept og STYRINGEN af Sygehus Vendsyssel i Hjørring? Hvad siger Sygehusdirektør Ingeborg Thusgaard, Cheflæge Michael Andreassen og Vicedirektør Roeland V. Løfberg til, at deres læge leger statistik-forsker og er medie-liderlig, frem for at behandle sine patienter i overensstemmelse med sit eget speciale, som er REUMATOLOGI!?

Kunne det ikke tænkes, at denne danmarks rekord i "uforklarlig" dødelighed, dette Sygehus Vendsyssel kan prale med - kunne "tabes" hvis sygehuset havde styr på sine læger og sørgede for, at patienterne derinde, havde det mindst lige så godt som sygehusets læger har det?

Jeg spørger bare!

Sidst redigeret af Tante Ana; 18-10-2008 kl. 14:50.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål ang. Glen Gorm Rasmussen (bla. læge i reumatologi) onmyway Alt det andet 10 04-04-2014 13:57
Glen Gorm Rasmussen + Sygedagpenge stop Damgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 18-12-2012 22:05
Glen Gorm rasmussen modic Alt det andet 0 31-10-2012 07:48
Psykiater Alice Rasmussen SansPareil Alt det andet 9 22-05-2012 15:33
TERM-overlæge Claus Rasmussen Tante Ana Det er da strengt ! 21 11-11-2008 17:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension