K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2012, 12:09   #1
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Kontanthjælp udbetaling

Jeg fik et brev d. 29/08 om at mine sygedagpenge bliver stoppet - har søgt om forlængelse.

Jeg har talt med en bekendt, som har oplyst mig om at jeg ryger på kontanthjælp, så længe både jeg og min sagsbehandler er uenig.
Jeg er ret sikker på at jeg skal til at kæmpe en lang kamp imod dem ang sygedagpenge, men mit spørgsmål vedrører udbetaling af kontanthjælp.

Situation:
D 29/08 får jeg af vide at SDP stopper, jeg kan søge kontanthjælp imens de træffer afgørelse.
Jeg ringer d. 29 til min SB, som siger at jeg vil få det fra den dato mine SDP ophører.
Fredag afhenter jeg kontanthjælps papirer, hvor jeg får af vide at jeg har 5 arbejdsdage til at komme tilbage med dem.

Jeg afleverer dem onsdag d. 5, hvor jeg får af vide at jeg vil få kontanthjælp fra den dag jeg afleverer papirerne. Jeg vedlægger samtidig det brev fra SDP om at mine SDP stopper d. 29. og forklarer at jeg har fået af vide at jeg vil få fra den dato.

Kontanthjælps sagsbehandleren behandler min sag, og skriver at jeg kan få SDP fra d. 5 . fra ansøgningstidspunktet (afleveret papirer)

Kan det virkelig passe?
Jeg har intet på skrift, kun muntlige aftaler. Jeg har lært min fejl, fremover skal ALT være på skrift
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 15:07   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Mig bekendt er det helt normalt, at man først får kontanthjælp fra ansøgningstidspunktet. Ar du kan være berettiget fra sdp-stoptidspunktet er sikkert korrekt, men hjælpen skal søges.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 15:27   #3
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Den forklaring du har fået ville jeg ikke stille mig tilfreds med - kontakt din sagsbehandler indenfor sygedagpengene , og få hende til at få rette op på sagen

Du overgår jo direkte fra sygedagpenge til kontanthjælp -
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 15:34   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal lytte...

Kære Bodrum

Du taler IKKE sammen med din SB..... ALDRIG! I skriver sammen.

I din vigtigste tråd nævner du at din sag er under behandling ved ASK, Arbejdsskadestyrelsen og at du har det på skrift at din sag er anderkendt som en arbejdsskade.

Tidligere er du blevet rådet til at læse og forstå:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Stk 6 hvor sygedagpengestop kan udsættes hvis ens sag er under behandling ved ASK

Hvis ovenstående er korrekt tager du et kopi og sender det til din SB omgående.

Samtidig hvis du har ventet på hospitalsbehandling skal denne ventetid trækkes fra. Læs ovenstående tråd som du skal kunne uden ad til i morgen.

Du skal forstå hvorfor man SKRIVER sammen med sin SB. Fordi om kort tid vil den nuværende SB blive skiftet ud. Om 2 - 3 år har du haft ca 3 -5 forskelige SB.

Derfor skal DU sørge for at agerer som en advokat i en retssal hvor kun beviser og dokumentationer har værdi. Alt andet kan du ikke bruge til noget.

Husk altid en ankefrist er 28 dage som SKAL overholdes da det er en LOVBUNDEN frist.

Information: http://www.k10.dk/showthread.php?t=21674

Breve fra kommunen SKAL......:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=12937

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 15-09-2012 kl. 15:52.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 15:58   #5
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Tak for svar allesammen! Altid rart med nogle friske øjne på sagen.

Henviser til min tidligere tråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=24224

phhmw:
Tak for dit yderst velformulerende svar, det er jo ikke første gang du kommer med en masse vigtigt jeg kan bruge. De sider, som er ude i venstre side. De er rigtig nyttigsfulde. Dem har jeg gjort rigtig meget brug af.
Jeg har lige et sidste spørgsmål.

for 2 uger siden stoppede jeg på sygedagpenge, Jeg modtog partshøringen i fredags, min rådgiver giver mig til Mandag d. 19, (weekenden over) til at komme med min vurdering.

I forvaltningsloven paragraf 21 står der:

Når vi partshører giver vi en frist for bemærkninger. I konceptet er udgangspunktet 2 uger, men der kan gives en kortere eller længere frist afhængig af bl.a. omfanget af oplysningerne.
Se vedrørende praksis Principafgørelse F-5-01.
Hvis parten anmoder om en forlængelse af fristen, skal vi som hovedregel acceptere dette. Dette følger af forvaltningslovens § 21.

Men du siger 28 dage nu? er det når den endelige beslutning kommer om ca 2 uger? ( 4 ugers ventetid for afgørelse af forlængelse af SDP)

Jeg har tænkt mig på mandag at gå ned på sygedagpenge kontoret, og så anmode om forlængelse pga kort tid til partshøring. og samtidig anmode om at få en ny rådgiver. Og så samtidig anmode den nye rådgiver om at få rettet op på det med at jeg overgår fra SDP til KTH. og så samtidig søge om aktindsigt i sagen.

Jeg har lært min fejl, alt foregår skrifligt fra nu af. Og det er ufatteligt at man som borger skal agere som advokat overfor kommunale medarbejdere. Det er jo dem der har taget uddannelsen.

De overholder slet ikke lovgivningen på flere punkter.

Her er nogle af mine argumenter indtil videre:



Klage vedr partshøring:

Jeg har dags dato d. 14/09 modtaget min partshøring, med en svarfrist til d. 17 (På mandag)

Jeg skal henvise til forvaltningsloven paragraf 21, som giver borgeren mulighed for forlængelse af partshøring.

VI. Frist for bemærkninger:
Når vi partshører giver vi en frist for bemærkninger. I konceptet er udgangspunktet 2 uger, men der kan gives en kortere eller længere frist afhængig af bl.a. omfanget af oplysningerne.
Se vedrørende praksis Principafgørelse F-5-01.
Hvis parten anmoder om en forlængelse af fristen, skal vi som hovedregel acceptere dette. Dette følger af forvaltningslovens § 21.

Samt jeg vil henvise til kravet om arbejdsprøvning, som fremgår af § 70 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.


Og samtidig vil jeg henvise til Retssikkerhedsloven §7a.
Samtvil jeg henvise til at jeg er blevet pålagt at ansøge om kontanthjælp i perioden, hvor i træffer afgørelse.
I den forbindelse vil jeg oplyse jer om at i ikke overholder Retssikkerhedsloven §7a.

På baggrund af bekendtgørelse af forlængelse af sygedagpenge, vil jeg holde fast i at i ikke kan stoppe mine sygedagpenge.
På nuværende tidspunkt opfylder jeg kravene i "Bekendtgørelsen af varighedsbegrænsen" på følgende punkter:

Paragraf 27 stk 6 - der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller
Samt at der er uafklarede psykiske men, med en henvisning til psykolog, som min SB er bekendt med. Men som hun næppe har indraget i partshøringen
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 16:15   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Yes, sådan gør du..

Kære Bodrum.

Nej, de 28 dages ankefrist er som følger:

Når du modtager skriftlig AFGØRELSE SKAL der medfølge en forklaring med om hvilke §er din sag er afgjort efter.

Samtidig med at du bliver oplyst ( står med småt nederst på en given afgørelse) at du har 4 uger til at anke en given sag.

Dette er en lovbunden frist og betyder IKKE 4 uger men 28 kalenderdage.

Fra nu af holder du fri hver anden dag hvor du ikke hverken tænker på din sag eller læser her på k10. Din sag vil trække ud i meget lang tid. Du bliver tosset i hovedet hvis ikke du holder fri nu og da.

Hav is i maven..... du er på rette vej.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 16:21   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er fra den dag de laver en afgørelse at du har 28 dage til at klage i....

Ja du bør klart have mere tid til den partshøring...og det skal du selvfølgelig bede dem om som noget af det første...

Nu er det svært at lige få overblik over din sag når du spreder dig over flere tråde....

Men en ting jeg ikke forstår....det er at de påtænker at stoppe dine sygedagpenge....

Dette burde de jo ikke når der er rejst en sag i ask....det står klart og tydeligt....

Så det forstår jeg ikke...med mindre der er noget andet til grund for det stop...

Du bør nu gøre dig yderst umage for at få udfyldt din ressourceprofil....det er simpelthen det vigtigeste dokument i din sag...

Alle fejl skal rettes...og alt skal være oplyst så du ud fra at læse den ressourceprofil....kan få et godt billede af hvem du er og hvad du kan....ikke kan....

Når du kommer med rettelser...så skal SB skriver dem ind i ressourceprofilen....

SB kan vælge at fastholde sine synspunkter og være uenig i dine rettelser....men er SB dette....så skal de skrive hvorfor de er det....og så skal rettelserne alligevel indføres i ressourceprofilen....

Så inden du starter på at klage over en afgørelse du endnu ikke har fået....så brug al din tid på den ressourceprofil....da det er den de træffer sine afgørelser ud fra...

Normalt plejer kommunerne altså at forlænge ydelsen når der er rejst sag i ask....så det undre mig at de ikke har påtænkt sig dette...men lov er lov....og den kan de ikke komme uden om....

Et sidste råd....hold dig til en tråd....da vi er mange herinde som selv er syge....og der ikke har overskuddet til at se adskillige tråde igennem for at danne sig et overblik over en sag....

Edit...

Der var du sørme hurtig Peter
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 16:21   #8
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
phhmw. Ved du hvad, du har fuldstændig ret.
Jeg går og fylder mit hovede hele tiden.
Jeg laver ikke andet end at sidde og læse lovgivninger. Man bliver sku helt firkantet af det.

Derfor har jeg besluttet at jeg tager en tur til Århus nu. Nu er det nok.

Kan man godt søge forlængelsesfrist med partshøring via email? Fordi så sender jeg en email til hende, og så tager jeg op derop Tirsdag istedet.

Webmaster:
Tak for dit svar, og beklager at jeg har lavet tre tråde. Skulle nok have holdt mig til én.
Så må jeg gennemgå ressourceprofilen igen, og se om der er fejl eller mangler.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 16:27   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan godt bruge mail....men du risikere at de siger de ikke har modtaget den...

Kender du ikke en som kan gå derop for dig og aflevere en skriftlig ansøgning om forlængelse...

Hvis du gør...så bed vedkomne om at få en kvittering på at den er afleveret....så du igen har dokumentation på det...

Hvis kommunen afgøre noget hvor de kun har givet dig så kort en frist...så vil de stå dårligt ved en anke over afgørelsen....da man selvfølgelig vil skrive i sin klage at man ikke har haft tid til at komme med sine rettelser til ressourceprofilen....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 16:47   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Du burde kunne få kontanthjælp,fra den dag du mister sygedagpengene ( det fik jeg ihvertfald).

Men du skal da varsles 14 dage før sygedagpengestop så du kan nå at søge kontanthjælp...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Konflikt med kontanthjælp udbetaling? Wupday Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 01-03-2013 22:07
kontanthjælp, udbetaling af ulykkesforsikring? smb Alt det andet 3 16-12-2012 00:29
udbetaling af efterlønsbidrag ved kontanthjælp widowmaker Alt det andet 7 23-03-2012 15:11
Forskel på udbetaling af kontanthjælp BaNanna Alt det andet 27 27-01-2010 14:12
Kontanthjælp + Pensions udbetaling 1. mdr ? martin76 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 22-03-2009 17:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension