K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2015, 11:05   #21
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Lobj

Avokatfirmaet Elmers og partnere giver en gratis vurdering af ens sag 1 gang om mdr. (lige afholdt tors. mel. 16 - 18). Se link her:

https://da-dk.facebook.com/ElmerOgPartnere

Firmaet har tidl. vundet en del sager, bl.a. en sag mod Kbh. kommune for BUPL, hvor de også i Østre Landsret blev dømt til at betale pædagogen for manglende rettidig arbejdsafklaring. Se afgørelsen her på dette link:

http://www.elmer-adv.dk/kobenhavns-k...pengemodtager/

Om din sag kan siddestilles med denne går jeg ikke her ind i, da jeg ikke har læst hele tråden.

Med venlige hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2015, 11:45   #22
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
Hvorfor søgte et så ikke, hvis det var så åbenlyst ?

Vi andre har jo også sager som har været åbenlyse, og man skal bare ikke regne med at kommunen kommer med noget af sig selv !!!
Når man er 18 og anbragt på en institution er det åbenlyse måske ikke så åbenlyst for den unge. Og kræfterne og evnerne til at søge førtidspension måske ikke tilstede.

Kommunen (og vel også institutionens sagsbehandlere) har i sådan en situation et meget større ansvar for at gøre det rigtige end de har i mange andre sager.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2015, 12:00   #23
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Når man er 18 og anbragt på en institution er det åbenlyse måske ikke så åbenlyst for den unge. Og kræfterne og evnerne til at søge førtidspension måske ikke tilstede.

Kommunen (og vel også institutionens sagsbehandlere) har i sådan en situation et meget større ansvar for at gøre det rigtige end de har i mange andre sager.
Når jeg siger at man selv skal søge, er det selvfølgelig ved hjælp af den omsorgs-person som ens liv er overgivet til.
Hvis man er i en situation hvor man ikke kan varetage sige egne behov, og hvor man derfor er under andres varetægt, så er det disse omsorgs-personer der har pligt til at hjælpe en !
Kommunen ligger, når de anbringer en person, dette ansvar med over.
Vi kender ikke sagen godt nok til at vide hvorfor disse omsorgs-personer Ikke har hjulpet med at opstartet en sag ved det fyldte 18.år ? Men en ting er sikkert, Det er at hvis det på daværende tidspunkt ikke var sikkert at der kunne gives pension eller hvis ingen havde søgt, så kan det ikke falde tilbage på kommunen, og derfor må man være super-påpasselig med hvad man bruger af tid og kræfter på kommunen, hvis ansvaret reelt falder tilbage på dem som kommunen havde overgivet ansvaret til.

Sidst redigeret af Salsa; 15-08-2015 kl. 12:03.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 09:59   #24
lobj
LOBJ
 
lobjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2015
Alder: 36
Indlæg: 10
Styrke: 9
lobj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
Det springende punkt kan nok også blive om kommunen faktisk kendte til din situation da du blev 18.
Men jeg tænker også om du selv har gjort dem opmærksom på dit behov for pension på det tidspunkt, for ellers virker det da til at det er kommunen der har en god sag !

Hvad vil du i øvrigt opnå ved at få tilkendt pension bagud ?
Det kan meget let gå lige op med udgifterne til advokat !
Og på ville det jo være ærgerligt at have spildt en stor del af sin tid med det, bare fordi man føler sig uretfærdigt behandlet.
Kommunen det offentlige vil altid få mange til at føle sig uretfærdigt behandlet... personligt har jeg en 6 år gammel sag som nu har været passiv i 4 år.
Den har været frem og tilbage i ankestyrelsen og frem for at træffe en afgørelse har kommunen tilsyneladende smidt den i en skuffe.
Hver gang jeg henvender mig om sagen bliver jeg indkaldt men sagen kommer ikke videre.
Jeg kan ikke komme videre, sådan er det bare nogle gange og det har jeg så måtte acceptere frem for at ødelægge mit liv.
Jeg har også en anden sag om "falsk" journal notat.
Kommunen og ankestyrelsen giver mig ret, men denne sletning skal foregå via register tilsynet, og SKAL foregå gennem advokat, som godt nok kun koster omkring 8000 men det er bare et brev de skal skrive, så jeg er i tænkeboks med om jeg kan leve med det.

Det jeg siger er bare at du skal tænke dig om inden du bruger dit liv uhensigtsmæssigt og smider gode penge ud efter tvivlsomme penge (du er jo ikke sikret positivt udfald på din sag)
Vi snakker om rundt regnet 500.000 kr, så det er en slat penge. Snakkede med en advokat i går, og hun sagde at kommunen har pligt til at vurdere det, specielt fordi jeg har været under obs i kommunen fra jeg var 13 år.

Jeg ville jo ikke bruge så meget tid på sagen, hvis det ikke var fordi jeg vidste at jeg har nogle rettigheder. Min sag er også vurderet ud fra et forkert grundlag. Spørgsmålet har ikke været om jeg skal have det eller ej, det har handlet om hvem der skulle betale, så sagen er kørt af sporet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Lobj

Avokatfirmaet Elmers og partnere giver en gratis vurdering af ens sag 1 gang om mdr. (lige afholdt tors. mel. 16 - 18). Se link her:

https://da-dk.facebook.com/ElmerOgPartnere

Firmaet har tidl. vundet en del sager, bl.a. en sag mod Kbh. kommune for BUPL, hvor de også i Østre Landsret blev dømt til at betale pædagogen for manglende rettidig arbejdsafklaring. Se afgørelsen her på dette link:

http://www.elmer-adv.dk/kobenhavns-k...pengemodtager/

Om din sag kan siddestilles med denne går jeg ikke her ind i, da jeg ikke har læst hele tråden.

Med venlige hilsner

Gunvor
Tak Gunvor, jeg vil undersøge det.
lobj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 15:11   #25
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Man kan desværre godt selv gå og tro at man har visse rettigheder, uden reelt at have det.
Derfor går vi i detaljer når vi spørger ind til sagen, for er der en fodfejl kan det stille kommunen som den der har en god sag.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2015, 09:18   #26
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
Man kan desværre godt selv gå og tro at man har visse rettigheder, uden reelt at have det.
Derfor går vi i detaljer når vi spørger ind til sagen, for er der en fodfejl kan det stille kommunen som den der har en god sag.
Er der en fodfejl fra kommunens side iht. gældende lovgivning og ift. Lobj's rettigheder, kan det omvendt være at Lobj har en god sag.

Husk at Lobj i sin tråd skriver hun har fået bekræftelse, af fagfolk, på hvordan hun burde have været stillet i forhold til lovgivningen.

At Ankestyrelsen modsætter sig dette er ikke nyt, idet de desværre ofte agerer kommunernes forlænget arm. Dette problem gør blandt andre Peter her på k10 løbende opmærksom på.

Og husk det er råd om hvordan hun kommer videre med sin sag, uden at sætte en formue til, som hun forespørger om her på K10.
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2015, 11:45   #27
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tjek endelig ud om din sag er forældet. Ikke rart at smide gode penge efter dårlige.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2015, 16:35   #28
lobj
LOBJ
 
lobjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2015
Alder: 36
Indlæg: 10
Styrke: 9
lobj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Tjek endelig ud om din sag er forældet. Ikke rart at smide gode penge efter dårlige.
Den er ikke forældet heldigvis. Den er fra januar 2015
lobj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension