K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2012, 12:50   #11
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Hejsa. Jeg gjorde præcis det samme, og jeg snakkede med min jobkonsulent som havde stor forståelse for at det ikke var en uretmæssig opsigelse. Din arbejdsgiver er enig, så du burde være sikker på ledighedsydelse. Men snak med din jobkonsulent når du kan få fat i vedkommende og få styr på situationen og hvad der nu skal ske
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 13:23   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja som jeg har forstået det fik hun fyreseddel ----efter gensidig aftale........men en anden gang må nr 1 være først at snakke med jobkonsulent - inden man foretager sig noget..så har man sit på det rene..

men ingen arbejdsgiver er da interesseret i at beholde en der hverken kan el.vil være der..det kommer der ikke noget godt ud af..

modsat hvis min mand har ville fyre en,har han ringet til arbejdsgiverforening,for ikke at få ørerne i maskinen

der er så mange love,regler og overenskomster at det ikke er let..



hilsen stribe 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 14:05   #13
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Enig,

det er bare nemmere(læs billigere) for arbejdsgiveren hvis det er medarbejderen som selv siger op!
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 15:00   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
debutant....det ved jeg godt..min mand har haft firma i 24 år og er ikke vant til at fyre folk...men som han siger,har man været glad for folk der af den ene el.anden grund siger op - ja så står man ikke ivejen for de penge det koster..det har ikke det store at sige og man har vel også en samvittighed...man er vel ikke interesseret i at ødelægge andres fremtid

men som sagt der er så mange regler og love og han plejer at ringe til arbejdsgiver forening - for at ha sit på det rene..

jeg skrev også at man godt kunne fyre under sygdom - men bare ikke normal..der skal være specielle grunde og kan være længden af sygedage

hilsen stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 09:07   #15
YingYang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2012
Indlæg: 38
Styrke: 13
YingYang er ny på vejen
Det er ordlyden i fratrædelsesbrevet, som jeg er nervøs for. For der stå, at efter "vores samtale", bekræfter vi hermed, at du efter EGET ønske stopper .

Og dét lyder jo som en opsigelse, som kun peger een vej
YingYang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 09:09   #16
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af YingYang Se meddelelser
Det er ordlyden i fratrædelsesbrevet, som jeg er nervøs for. For der stå, at efter "vores samtale", bekræfter vi hermed, at du efter EGET ønske stopper .

Og dét lyder jo som en opsigelse, som kun peger een vej
Det ligner, at du selv har sagt op, så det kan koste dig din ledighedsydelse.... Jobkonsulenten skal altid med på banen FØR man siger op....
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 11:02   #17
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Har du skrevet under på det brev?
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 12:21   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af YingYang Se meddelelser
Det er ordlyden i fratrædelsesbrevet, som jeg er nervøs for. For der stå, at efter "vores samtale", bekræfter vi hermed, at du efter EGET ønske stopper .

Og dét lyder jo som en opsigelse, som kun peger een vej
Den lyder da IKKE GODT!!

Så får du jo ingen ledighedsydelse.... nu hvor det kan lyde som om, det er dig selv, der siger op...

Det skal være tydeligt, at det er arbejdsgiver, ellers går den ikke... desværre!

Få fat i din fagforening, OG JOBKONSULENT! (selvom det er svært, så bør denne jo ringe tilbage til dig AKUT).

Husk du selv også har et ansvar i den her situation..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 12:37   #19
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Den lyder da IKKE GODT!!

Så får du jo ingen ledighedsydelse.... nu hvor det kan lyde som om, det er dig selv, der siger op...

Det skal være tydeligt, at det er arbejdsgiver, ellers går den ikke... desværre!

Få fat i din fagforening, OG JOBKONSULENT! (selvom det er svært, så bør denne jo ringe tilbage til dig AKUT).

Husk du selv også har et ansvar i den her situation..
Loven er at opsigelse ikke må være selvforskyldt (eller noget i den dur). Man kan ikke bare droppe et job fordi man ikke lige gider arbejde de næste par mdr eller lignende, så klapper fælden.

Men hvis man ikke kan holde til jobbet er det altså okay at sige op, det tror jeg bestemt trådstarters kommune har forståelse for.
I øvrigt tror jeg også at begrundelsen ville holde i retten.

Men ja, den gængse og nemmere procedure er en sygemelding og derfra en opsigelse i samråd med jobkonsulent. Det er bare ikke altid psyken kan holde til det.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 20:35   #20
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
så står der jo som de andre siger -at DU ikke ønskede at forsætte og ike at du blev fyret..som jeg ser det har du 2 muligheder..bide i det sure æble ved karantæne - el.skynde dig at finde et nyt job..

men husk gør aldrig noget uden at snak m.jobkonsulent


ps.er ikke sikker på det er et LOVKRAV at du skal underskrive

hilsen stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er ved at opgive livet.. Yasmin Alt det andet 4 05-03-2012 19:12
Syge tvinges til at opgive pensionsopsparing gunvor Det er da strengt ! 11 26-10-2011 22:01
Måtte opgive virksomhedspraktik rose Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 04-08-2009 20:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension